• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • KAH

Har aldrig ens tänkt på att det skulle kunna störa någon. Min 2½-åring brukar åka i vagn. Med ytterkläder och stövlar på givetvis, det är ju ändå december och kallt ute när man går till affären. Vad ska man göra med ytterkläderna då om inte barnet kan ha dessa på sig i vagnen? Dra vagnen i ena handen och hålla ytterkläderna i andra? Verkar inte särskilt smidigt.

• Etta med kokvrå

Polgara:

"Etta med kokvrå:Du är min idol!!!Hahahahahaha ofta får jag mig ett gott skratt!!Tack"

Tackar! Tackar! Alltid redo att ge goda råd till barnfamiljer.

• mamman Linda

ja bandet det är ju verkligen ÄCKLIGT...
    Där på hamnar ju allt, läckande köttpaket, mjölk och gud hans mormor...
    usch!

Vart tog bebis vägen? 24/11 skulle den ju komma!!
  • Kristin24

Aldrig tänkt på, allt är ju som sagt i förpackningar så det spelar ju ingen roll. Men om du är så hygenisk så får du väl lägga en kasse i botten då.

• Linda1976
    Molnet skrev 2006-12-03 12:28:51 följande:
    Linda, jaha, och? Låt dem ha dålig pli på sina ungar då, inte bryr jag mig om det. Jag vill ialla fall inte ha dem springande runt i butiken! Hur vanligt är det dessutom med en 1-2-åring som går fint bredvid föräldern och inte petar på nåt? Har knappast med uppfostran att göra utan upptäckarglädjen hos en liten unge.
    En 1-2åring kan oftast sitta i sittdelen på vagnen. Men en 3-4åring som gapar och skriker och slänger sig. Det är inte "upptäckarglädje", det är brist på hyffs. Vi får skilja på äpplen och päron här tycker jag.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Molnet
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:30:44 följande:
    Molnet skrev 2006-12-03 12:28:51 följande: Linda, jaha, och? Låt dem ha dålig pli på sina ungar då, inte bryr jag mig om det. Jag vill ialla fall inte ha dem springande runt i butiken! Hur vanligt är det dessutom med en 1-2-åring som går fint bredvid föräldern och inte petar på nåt? Har knappast med uppfostran att göra utan upptäckarglädjen hos en liten unge. En 1-2åring kan oftast sitta i sittdelen på vagnen. Men en 3-4åring som gapar och skriker och slänger sig. Det är inte "upptäckarglädje", det är brist på hyffs. Vi får skilja på äpplen och päron här tycker jag. A true lady never travels behind less than twelve cylinders.

Och om det barnet har en sjukdom som man inte känner till då? Är det också brist på hyfs? Vi vet ingenting om vad det här barnet har varit med om tidigare som gör att den beter sig som den gör.

Fattar fortfarande inte varför man stör sig på att ungar sitter i vagnen. Vissa måste verkligen ha nåt att hacka på jämt.

• Novus

Men min 1½ ring vill helt enkelt inte sitta i den delen av vagnen (sittdelen) Har jag då dålig pli på henne för det?

• Kristin24

Vagnarna står ju även ute vid vissa affärer..då blir de fulla med an massa otäckt också. Och som ngn skrev att rulbandet är inte heller så hygeniskt. Därför är väl alt paketerat också. Lpåt barnen få sitta i vegnen hur de vill, då vet man var man har dom.

• KAH

Jag skulle vilja träffa den 3-åring som aldrig "slängt sig" eller gapat på affären. Hört talats om trotsåldern?

• Apif la deuxième

Jag tycker det är bra att barnen sitter stilla i kundvagnen, som barn tyckte jag det var jättekul att få åka i den, för att handla mat var ju inte min favoritsyssla som barn.

Jag tycker det är betydligt värre när föräldrar låter sina barn springa omkring och välta saker, och stöka omkring, och söndra saker i butiken.

Allt för ofta ser jag att föräldrarna låter barnen sitta och leka med leksakr, springa runt med dem i hela butiken, och sen när föräldrarna handlat klart så kan de ta leksaksbilen ur barnets hand och placera den i en hög med bananer och så går de till kassan och betalar.

Svar på tråden Barn i kundvagn ???