• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Linda1976
    TerrorMorsan skrev 2006-12-03 12:24:04 följande:
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:19:48 följande: Men det finns ju ett litet "säte" vid handtaget där barnen kan sitta? Sätter ni inte era barn där? A true lady never travels behind less than twelve cylinders.det går inte att sätta ned en sparkande skrikandes stel onge där i,jag har prövat cogito ergo sum
    Jaha, en sån sort har inte jag. Alice fattar grejen med shopping, men med mina gener är det ju inte så konstigt.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Molnet

Men snälla nån. Tänk er själva situationen med efter-jobbet-handling inför kvällens middag med ungar som springer runt i affärerna och lever rövare för att "vissa" inte gillar att folk sätter ungarna i vagnen. Jag skulle bli seriemördare om jag tvingades utstå alla småungar springa runt i butikerna och härja när jag handlar.

• Linda1976

Molnet: Det är ju eg. där problemet ligger. Folk HAR ingen pli på sina ungar!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Vasen

Beccagrodan-"annars är det väl bara att säga åt barnet att nu går du här med mig punkt slut... folk bara mesar med sina barn jag blir så trött...."

Skulle vilja se den som fick min 18 månaders att gå snällt omkring i affären. Vilken humor

Sen är väl kundvagnarna byggda för att ha barn där?

• TerrorMorsan
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:24:55 följande:
    TerrorMorsan skrev 2006-12-03 12:24:04 följande: Linda1976 skrev 2006-12-03 12:19:48 följande: Men det finns ju ett litet "säte" vid handtaget där barnen kan sitta? Sätter ni inte era barn där? A true lady never travels behind less than twelve cylinders.det går inte att sätta ned en sparkande skrikandes stel onge där i,jag har prövat cogito ergo sumJaha, en sån sort har inte jag. Alice fattar grejen med shopping, men med mina gener är det ju inte så konstigt. A true lady never travels behind less than twelve cylinders.

min gillar med att vara i affärer,men hon har ett syskon som står oftast längts bak på kundvagnen då vill hon vara nära han, å då går det inte att sitta i sätet

men det brukar gå bättre när hon är med morfar(farmor el dylikt

cogito ergo sum
  • vadskajaghetadå

ja tänk när varorna rullas på bandet, det är ju ännu äckligare..

varorna är ju inplastade!!!!!!!!

men jag sätter oscar i stolen, men om han sover kan han få ligga där..

• Polgara

Etta med kokvrå:Du är min idol!!!Hahahahahaha ofta får jag mig ett gott skratt!!Tack!

• Mirris

Om man tar tag i sin unge o säger åt den på skarpen i affären.. ja då kan man ju sätta 1 mille på att nån här på FL har varit i just den affären o tycker att man är barnmisshandlare!!!!

Vissa dagar lyssnar dom o är som små ljus.. o vissa dagar är dom inte lika trevliga dom små barna!!!

Och man kan hoppa upp o sätta sig på att den "otrevliga" dagen infaller just som man ska till affären. För då får dom inte uppmärksamhet ifall dom inte hittar på nåt bus.

Tacka vet jag Marieberg.. där har dom så bra vagnar med en bil längst fram. Den är JÄTTEKUL att köra för sonen. Tyvärr går det ju inte att storhandla med den vagnen, för korgen är så liten.. men stilla sitter han iallafall!

• Molnet

Linda, jaha, och? Låt dem ha dålig pli på sina ungar då, inte bryr jag mig om det. Jag vill ialla fall inte ha dem springande runt i butiken! Hur vanligt är det dessutom med en 1-2-åring som går fint bredvid föräldern och inte petar på nåt? Har knappast med uppfostran att göra utan upptäckarglädjen hos en liten unge.

• ciccielv

o det går inte handla med två trotsiga damer som "springer" runt i affären o tjatar om det ena o andra,vägrar gå osv,lillan rymmer jämt så vi har inget val, vi får ha dem ofta i kundvagnen.
    endast ica maxi har barnstuga när man handlar o även den är full ibland,ska vi inte kunna handla då?

Svar på tråden Barn i kundvagn ???