• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Fladdermusen

Ja, mina barn får sitta i kundvagnen (1 år, samt 2,5 år gamla). Ser inget fel med det. Grönsakerna lägger man ju i påsar, och annat ligger ju i jartonger. Plus att barnens skor inte hinner bli särskilt skitiga från bilen direkt ner i kundvagnen...
    Övrig skit sitter ju fasttorkad i sulan..

• Tingeling13
    Mjao skrev 2006-12-03 16:21:08 följande:
    Nej jag tycker inte att det är ok när en femåring sitter i vagnen. När man är så pass stor kan man väl gå?? hur jäkla lata är ungar nu för tiden?? kan inte vara meningen att ett friskt barn över 3 års ålder skall behöva köras runt i affären.sen är det kanske ett litet h-vete att handla med vissa barn men då bör man uppfostra ungen istället för att understödja dåligt uppförande genom att köra runt den lilla terroristen!
    De bästa föräldrarna är de som inga barn har har jag hört FlörtKyssSkrattande

Det är inte alltid så lätt att få barnet/nen att göra som man borde eller som man vill, jag är säker på att alla föräldrar gör sitt bästa.
    Och man gör ju så klart det som är lättast för en själv.

När jag är och handlar åker mina barn aldrig (nu mer) i kundvagnen men att det skulle vara ohygieniskt har jag aldrig ens funderat över då vagnarna står ute i ur och skur bland avgaser och smutsigt nedfall. Då hävdar jag att mina barns kläder är renare.

Att min 5 åring inte får åka nu mer beror mest på att varorna då inte skulle få plats.
    Hon tycker dessutom att det är roligare med en egen liten vagn att plocka grejer i.
  • anime

Oh, smutsiga barn i kundvagnen är det minst äckliga som kommer i kontakt med den

Har jobbat i affär och dragit min beskärda del av kundvagnar, trots att man gör sitt allra bästa för att hålla dem rena o fräscha så vet man ju aldrig vad om hamnar däri..........

Sverker regerar!
  • CeeJay

Jag har jättesvårt för personer som dömer ut andra bara genom att se dem i några minuter i en affär varesig det gäller att ha barnen i kundvagnen, barn som springer iväg och har ner en flaska olivolja eller ett barn som skriker hela tiden.

Supertrist att man direkt tänker att föräldern är slapp och barnet är ouppfostrat! *grrrr* Det kan ligga jättemycket annat "bakom" vissa beteenden som ingen annan vet om; tex sjukdom, utåtagerande barn pga separation, dödsfall osv osv osv för att gå till det mest extrema.

Har så svårt att se varför man kan dömma någon utifrån en 2,5-åring som lever rövare i en affär? Vissa barn ÄR mer "ävertyrslystna" och vissa barn är "kuvade" till små mesiga änglar som bara går brevid Och allt däremellan är ju också "normala barn"..

Jag har fått många blickar då jag låtit båda mina barn sitta i kundvagnen.. MEN jag har ingen lust att förklara mig och jag är definitivt inte en slapp morsa och jag har definitift inte något lust att "förklara mig" varför jag gör det valet. Det är ingenting som skadar vare sig mina barn, mig själv, andra barn eller andra människor i affären.

• snillis

Tycker inte att det är äckligt av hygieniska skäl. Däremot tycker att att barn skall gå på sina egna ben. Håller med Linda1976 i mycket av det hon skriver.

Barn idag är för j*dra lata och föräldrar idag är för j*dra slappa.

• Molnet
    CeeJay skrev 2006-12-03 19:04:11 följande:
    Jag har jättesvårt för personer som dömer ut andra bara genom att se dem i några minuter i en affär varesig det gäller att ha barnen i kundvagnen, barn som springer iväg och har ner en flaska olivolja eller ett barn som skriker hela tiden.Supertrist att man direkt tänker att föräldern är slapp och barnet är ouppfostrat! *grrrr* Det kan ligga jättemycket annat "bakom" vissa beteenden som ingen annan vet om; tex sjukdom, utåtagerande barn pga separation, dödsfall osv osv osv för att gå till det mest extrema.Har så svårt att se varför man kan dömma någon utifrån en 2,5-åring som lever rövare i en affär? Vissa barn ÄR mer "ävertyrslystna" och vissa barn är "kuvade" till små mesiga änglar som bara går brevid Och allt däremellan är ju också "normala barn".. Jag har fått många blickar då jag låtit båda mina barn sitta i kundvagnen.. MEN jag har ingen lust att förklara mig och jag är definitivt inte en slapp morsa och jag har definitift inte något lust att "förklara mig" varför jag gör det valet. Det är ingenting som skadar vare sig mina barn, mig själv, andra barn eller andra människor i affären.
    Otrologt klokt och insiktsfullt inlägg! Fler borde läsa och lära!
    Behöver knappast tillägga något mer.
  • Hustomten

Japp. Felicia stoppar jag ofta ner i kundvagnen.
    Hon är 3½år och ha henne springandes i affären är inget man gör frivilligt...
    Så jag stoppar henne i vagnen och handlar det jag ska. Smidigt och fort.

Vagnarna står ju också ute i regn och snöslask, så särskilt rena och hygiensiska vet jag ju inte om dom är oavsett om en unge suttit eller inte...

• Maya

Ja det har jag ofta, lilltjejen sitter framme i sitsen och storkillen på 3 år i själva vagnen. Har aldrig reflekterat över att det skulle vara något fel med det.

• Nicke

Visst har jag min unge i vagnen!

Det finns så mycket som är äckligt.
    Folk som petar på varor.
    Folk som ställer sina äckliga påsar med pantburkar i vagnen osv osv osv.
    Skitsamma lixom. Maten är väl förpackad eftersom det är i människans natur att klämma på grejer ;)
    Det är äckligt att ta i handtaget på vagnen för där har ju någon som inte tvättat händerna efter ett toabesök haft sina händer tidigare... vi kan forsätta i oändlighet men, nej.. jag tycker inte det är äckligt. Jag tyckte det inte innan jag fick barn heller.

Svar på tråden Barn i kundvagn ???