• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Novus

Men som sagt så när vi bestämmer att vi bestämmer så "lyder" hon ju det.
    Det är ju samma sak som att hon får välja om vill ha mjölk eller vatten att dricka
    Det är väl inget fel i att hon någon gång får välja om hon vill sitta i sittdelen eller i vagnen? Och som jag redan skrivt så är det inte frågan om skrikprotester från hennes sida som gör at hon får sitta i vagnen ibland. Så änge hon lyssnar på oss när vi säger att hon ska sitta i sittdelen

• TerrorMorsan

men...jag tycker det är onödigt bråk mellan mig o dotra min,..,,,prövar henne alltid att sätta henne i sätet först, vill hon inte så hepp, då får hon sitta i kundvagnen, hellre det än att hon ska gråta o vara lessen enbart för att honinte fick just den viljan igeom!! jag kan handla i lugn o ro, och min äldre son slipper bli orolig!!

cogito ergo sum
  • m2rru
    emzemz skrev 2006-12-03 13:13:03 följande:
    TS, har inte ni självscanning där ni handlar? Då man lägger varorna direkt i medtagna påsar. Tycker det är jättebra, så slipper man plocka upp alla varor och lägga på bandet, stå i en jäkla lång kö mm. Ungar är inte så peppade på att stå i kö vad jag har märkt, med självscanning går det som på räls, men det är lite OT.De barn som åker i vagnen kanske annars skulle springa runt i affären och härja, lättare att hålla koll på dem när man har dem i vagnen.
    Självscanning är bara ...... skall nog inte skriva det. Har använt det 3 gånger på coop. Alla 3 gånger har jag fått plocka upp allt, fast det inte varit nåt fel gången innan .

Aldrig mer
    Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
  • KAH

sannispannisen
    Ja det finns en självscanningskassan där du betalar för det du handlat.

female
    Det vet jag inte, jag vet inte hur mycket böter det är på heller. Klart att det kanske finns någon som tjänar på det, jag har ingen aning. Själv skulle jag inte chansa. Vi har väl blivit kollad 5-6 gånger senaste året. Alltid rätt summa kan jag meddela

• KAH

m2rru
    Ja det är ju lite drygt när man väl blir kollad, att man får packa upp alla varor igen. Särskilt om det händer flera gånger på raken. Fast det är klart, man förstår ju att affärerna måste göra kontroller då och då annars blir det väl inte så lukrativt pga mindre ärliga människor.

• BeccaGrodan

novus: näe och jag ser inget fel i det.. det jag reagerar på är när folk sätter sina barn där för att barnet inte lyssnar annars utan springer runt o röjer i affären och istället för att säga åt barnet sätter man då barnet i vagnen.. så nej jag tycker itne du gör nått fel...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • vadskajaghetadå

vad ska man då ha de till om det finns en kassa?
    blir väl jobbigt att trycka med den där varje gång?
    grejen trodde jag var att det bara var att gå ut och sen att det fanns nån greje man gick igenom och att det var larm typ på varorna

• Novus

Becca
    Förstår vad du menar. Det är nog ofta så att barnen lär sig att bara de skriker lite så får de som de vill. Tyvärr

• piffa

Hejsan!
    KAH:
    Barn måste ju få lära sig från början! Dom vet ju inte allt, det hadde varet konstet anars. Då kanske du tycker att barn ska jobba och sådant som vuxna gör med?!! Kanske??? Det tycker inte jag att det är konstet, tjatar man för mycket så går det sämre. Mina barn tar på sig utan att jag får tjata, dom rör inget i affären. Och om jag måste säga till så gör dom som jag säger. Och det är inte barnens fel om dom inte är bra uppfrustade(som mina är), det är föräldrarnas ansvar att uppfrustra sina barn!

• BeccaGrodan

novus: precis och det är det jag är emot inget annat, att skrik är = jag får som jag vill

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
Svar på tråden Barn i kundvagn ???