• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • vadskajaghetadå

det är klart att vissa är för mesiga, jag är inte en sån.
    men man kan ju inte gå runt och tycka "usch vad dålig pli dom har" bara för att NI tycker att det är oacceptabelt att dom får sitta i vagnen.

• KAH

female
    Håller med fullständigt, men skulle vilja lägga till en sak till på din bakterielista: lösviktsgodis. Inte nog med att det mesta godiset består av färgämnen och slakterirester, tänk dessutom på hur många som har fingrarna i burken och vad gör butiken med godis som ramlar nedanför lådan? DET är inte helt hygieniskt.

• Kickans mamma

Becca skrev; låt ungen skrika då vad spelar det för roll det dör inte för det...

Jag: Vet du hur mycket skit man får för att man handlar med ett barn som skriker? Att man utsätter barnet för att handla och inte är hemma med det, att man inte tar upp och tröstar eller matar barnet?

Jag ahde en son som skrek all vaken tid i 10 mån och jag vet inte de få gångerna jag var och handlade så blev jag tillsagd nästan varje gång att jag var en hemsk mamma

Hellre ett nöjt barn som sitter i vagnen än ett som skriker och sitter i sätet

• vadskajaghetadå

kickans mamma, du det tror jag att TS och alla andra "anti" här i tråden tycker med....

• vadskajaghetadå

om dom hade varit i samma affär, skulle gärna se att dom inte vände sig om och tittade eller suckade.
    men det är klart, då å har du väl dålig pli på han eftersom han skriker.

• Baronessan

Kul att de som påstår att det "bara" är att säga till ungarna är de som inga barn har!

Hur som, mina kids får gärna sitta i vagnen - med eller utan leriga skor! Har aldrig ens reflekterat över att vagnen skulle bli smutsig, den står ju ute och blir blöt och smutsig helt utan hjälp.

MEN min "stora" (2½ år) gillar inte att sitta i kundvagnen utan går hellre brevid (och sköter sig fint i affären - slåss inte, sparkar inte på saker, slår inte på övriga matshoppare, snor inte godis osv. - ska jag kanske tillägga ) och hjälper till att hämta saker.

Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
  • adrenalin

barn är oförutsägbara, jag tror det är få barn som inte börjat skrika på en affär nån gång!

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Kickans mamma

Becca ja folk mesar kanske med sina barn i vissa situation men tar många fighter per dag det kan jag lova. Ibland gör man saker på enklaste möjliga sätt.

Om du dessa föräldrar mesar med sina barn så mkt hur får ni dem då att få "fint". Barn testar föräldrar. Vissa saker fungerar inte hemma men fungerar fint hos tex mormor och det är samma barn men annan vuxen. Jag går hem och testar samma sak hemma ochd et funkar inte!

• BeccaGrodan

kickans mamma: det tycker jag är fördjävligt att man ska få skit för men jag förstår hur du menar.. men sen har jag iofs inte sagt att det är fel att barn får åka i vagnen  iofs kanske inte hur stora barn som helst men iaf.. men när motiveringen till att de skulle få åka ivagnen istället för att springa o röja i hela affären kom upp så tycker jag att man borde kunna ha lit mer koll än så på en säg 4 åring....

well well det är ju tur att alla tycker olika det skulle bli så trist annars

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • vadskajaghetadå

en unge som beter sig "väluppfostrat" från början och inte testar sina föräldrar är nog inte frisk.

Svar på tråden Barn i kundvagn ???