• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Linda1976

Molnet: I såna här frågor måste man ju generalisera och inte gå ner på varje enskilt fall. Och vem har sagt att jag hackar? Har du ens läst att jag är emot barn i vagn? Icke. Det är tycker är mysko är att TROTS att många kan gå, så gör de inte det. Sen om man vill ha ungen i vagnen, på ryggen, gåendes, eller allra helst lämnad hemma bryr jag mig inte om. Helst lämnad hemma, förstås. Det är ju det bästa.

Hoppas verkligen inte att du syftar på mig när du säger att "Vissa" måste ha nåt att hacka på jämt?

Novus skrev 2006-12-03 12:33:01 följande:
    Men min 1½ ring vill helt enkelt inte sitta i den delen av vagnen (sittdelen) Har jag då dålig pli på henne för det?
    Ja, faktiskt tycker jag det.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Novus

Molnet
    Jösses...Men för att inte vara en allt för dålig mamma med den uppfostran kan jag ju meddela att hon sitter i sittdelen ungeär hälften av gångerna

• SeTa

Alla borde ha desinfektionsmedel me sig till affären! det kan ju varit ett barn och tallat på tomaterna!
    Annars så kan man ta en lampsladd som man skalar av och stoppar i väggutaget och kortsluter vagnen med den andra änden. Alla bakterier försvinner väldigt fort

• Linda1976
    Novus skrev 2006-12-03 12:37:35 följande:
    MolnetJösses...Men för att inte vara en allt för dålig mamma med den uppfostran kan jag ju meddela att hon sitter i sittdelen ungeär hälften av gångerna
    Hoppla, vad vi kan vara ironiska då Säger inget alls om "dåliga föräldrar" osv osv osv... Men ja, jag tycker det är konstigt att man inte kan få sin 1,5-åring att sitta i vagnen på ett vettigt vis. Vem är det som styr egentligen?
  • Etta med kokvrå

Molnet:

"Och om det barnet har en sjukdom som man inte känner till då? Är det också brist på hyfs?"

Har alla ouppfostrade skitungar sjukdomar? Tillhör du även dem som anser att mördare och banditer har "problem" och att det alltid är det sk samhället som bär skulden till att Janne våldtar, Acke rånar banker, Olle mördar grannen osv?

• Gulletuss

Jag har aldrig tänkt på det...
    Men jag tror inte att det stör mej så mycket.
    Väldigt många matbutiker säljer även krukväxter och sånt. Då hamnar jorden både i vagnen och på bandet vid kassan.

• TerrorMorsan

då har jag dålig uppfostrann på min dotter

cogito ergo sum
  • BeccaGrodan

novus: dålig pli vet jag inte men vem är det som bestämmer du eller ditt barn?
    återigen detta mesande med barnen... låt ungen skrika då vad spelar det för roll det dör inte för det...

som någon skrev 1-2 åringar kan sitta i sätet där det är tänkt att barn ska sitta o är man äldre så borde man faktiskt kunna gå brevid vagnen och inte springa runt och röja, man lär sina barn det helt enkelt...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Linda1976
    BeccaGrodan skrev 2006-12-03 12:41:56 följande:
    novus: dålig pli vet jag inte men vem är det som bestämmer du eller ditt barn?återigen detta mesande med barnen... låt ungen skrika då vad spelar det för roll det dör inte för det...som någon skrev 1-2 åringar kan sitta i sätet där det är tänkt att barn ska sitta o är man äldre så borde man faktiskt kunna gå brevid vagnen och inte springa runt och röja, man lär sina barn det helt enkelt... Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
    WORD!
  • m2rru

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
Svar på tråden Barn i kundvagn ???