• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • KAH

Jag tycker att det är så himla konstigt att barn inte kan: klä på sig utan att det blir bråk, äter upp alla sina grönsaker, tjatar om godis eller för den delen sitter still i en kundvagn. Varför kan inte barn bete sig som vuxna? Måste vara dålig uppfostran.

• adrenalin

jag har faktiskt aldrig tänkt på att det skulle va nåt fel. Varken när jag själv har gjort det eller andra.

Bildbevis på vårt hemska dåd.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • suzolina

jag bryr mig inte om det och min son får sitta i vagnen och åka inte för att " jag inte har ngn pli på honom " utan för att han tycker det är roligt...

• TerrorMorsan
    adrenalin skrev 2006-12-03 12:44:16 följande:
    jag har faktiskt aldrig tänkt på att det skulle va nåt fel. Varken när jag själv har gjort det eller andra.Bildbevis på vårt hemska dåd. burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen

du är du lika kass morsa som jag

cogito ergo sum
  • Linda1976

Tycker inte att ordet "pli på" har med barnuppfostran att göra... möjligen när det gäller hundar.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • S vali s

Har aldrig funderat över att det skulle vara ohygieniskt att låta barnen sitta med skorna nere i kundvagnen.
    Med tanke på hur mkt baciller folk har på sina händer som plockar med frukt, förpackningar, hur grisigt handtaget på kundvagnen måste vara, bandet vid kassan, hur myckie baciller som florerar i luften osv. så skulle man ju överhuvudtaget inte kunna handla i en affär

Den late får brått när det blir kväll
  • MARIA99

Lätt att säga innan man har ett par ungar själv att det bara är att få dem att sitta där tysta.eller om man har en liten! alla barn har olika personligheter! min första satt tyst medans andra ville hellre gå själv som 1-2 åring,
    en ett åring kan som nyss lärt sig att gå & vill upptäcka ska man låta den sitta & vråla i sätet då eller bara för att visa att man bestämmer??
    Nej inte 17 behöver barnen vara dåligt uppfostrade för att det de inte är tysta som ljus varje gång man är in i en affär inte!
    Mina är oftast lugna & snälla men de kan ha da´r där de busar upp ´varandra & då delar jag hellre upp dem med att den ena är uppe i vagnen & den andra går för att få kunna handla i någorlunda lugn & ro.
    / 3 barnsmamma

• Linda1976

Nu blir det lite ot, men oavsett vad det gäller så ÄR det många föräldar som är slapphänta och låter barnen styra och ställa.... Kanske är bättre att slänga in ungarna i effektförvaringen vid utgången

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Etta med kokvrå

m2rru:

"Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt,"

Det är det jag alltid har sagt, hundägare har aldrig varit kända för att vara hygieniska eller ha det rent och städat hemma.
    Detta skrev jag om i en annan tråd som blev borttagen och då var det flera här som påstod att jag hade "fördomar".

Håhåjaja...

Svar på tråden Barn i kundvagn ???