• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • HelVilda

Så här tycker jag! Jag har två barn en på åttamånder och en på två år. När jag är iväg å handlar själv så har jag min tvååring i kundvagnen, har dock tagit av henne skorna. lilltjejen sitter på sätet i vagnen. Jag tycker att jag måste kunna åka å handla själv med mina barn och då löser jag det på så vis. Jag tycker inte det är ohygienskt om de har rena kläder på sig och det förväntar man sig väl att de har. Visst skulle min tvååring kunna få gå men om man handlar mycket så kan det bli ganska tröttsamt för henne.

Vi har inga som helst problem i affären utan snarare tvärt om - barnen tycker det är jättekul när vi handlar.

• KAH

piffa
    Den poäng jag hade med mitt inlägg var att alla barn skriker och bråkar någon gång. Jag tror inte på att den föräldern finns på FL vars barn alltid gör som föräldrarna vill. Sorry, men jag köper inte det. Givetvis ska man lära sina barn hur man beter sig, men det lär sig ju barnen genom att testa gränser. Barn kan ju inte stora ord som uppfostran, etik och hygien i från början.

• Nemi79

Har inte orkat läsa tråden/inläggen, så jag ger bara mitt gensvar på TS inlägg.

Jag brukar sätta mina barn i kundkvagnen..varför?!
    Jo för att när man har vinterkläder på ett barn, så ryms dom inte alltid på den speciella sitsen. Den speciella sitsen är ofta väldigt liten, så jag som har stora (dock ej tjocka)barn har svårt att få plats med dem där...trots att dom är små. Dessutom är det inte alltid man kan fara båda föräldrarna och handla. Tvingas man som förälder fara och handla själv med sina 3 små barn, så vill jag ha kontroll på dem. Vill inte att de springer och leker eller pillar på allt. Nöden har ingen lag.

Finns det bättre lösning på vad man skall göra tar jag tacksamt emot dem.

• Molnet
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:36:03 följande:
    Molnet: I såna här frågor måste man ju generalisera och inte gå ner på varje enskilt fall. Och vem har sagt att jag hackar? Har du ens läst att jag är emot barn i vagn? Icke. Det är tycker är mysko är att TROTS att många kan gå, så gör de inte det. Sen om man vill ha ungen i vagnen, på ryggen, gåendes, eller allra helst lämnad hemma bryr jag mig inte om. Helst lämnad hemma, förstås. Det är ju det bästa.Hoppas verkligen inte att du syftar på mig när du säger att "Vissa" måste ha nåt att hacka på jämt? Novus skrev 2006-12-03 12:33:01 följande: Men min 1½ ring vill helt enkelt inte sitta i den delen av vagnen (sittdelen) Har jag då dålig pli på henne för det? Ja, faktiskt tycker jag det. A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
    Jag antog att du var emot att barn satt i vagn iom att du ifrågasatte varför folk sätter sina ungar i vagnen istället för att låta dem gå. Hur ska man annars tolka det?
    Vad är det du är emot då? Att folk inte har pli på sina barn? Det kan man omöjligt veta och jag tycker det är värre än fräckt att ugå från det bara för att ungen inte håller förälderns hand och springer runt i affären genom hela shoppingturen på ica.

Jag har flera ensamstående kompisar och det är f*n inte har det lätt att fostra en unge själv och särskilt inte efter en lång dag på jobbet, dagislämning och sen handling med en trött hungrig gnällig unge som bara vill trotsa.
  • Tinka70

Jag har inget val eftersom jag bara kan köra en kundvagn åt gången och hitills har jag aldrig hittat någon med tvillingsits.

• Petra och Michelles mamma

Ville bara säga att min 6 åring har aldrig slängt sej på golvet som tre åring när hon inte har fått någoting. Och jag har haft henne sittande i vagnen för det är lugnast så. Misstänker att det blir värre med min nyfödda när hon kommer upp i den åldern för hon är mer envis än vad den store är.
    Nej har inte mer att säga.

• Filippinan

Min utgångspunkt är att kundvagnar är så smutsiga de någonsin kan vara oavsett om barn har haft sina skor där eller inte. Jag skulle aldrig lägga en färskvara direkt i vagnen (eller korgen för den delen) utan jag tar plastpåsar kring allt så inget kommer i direktkontakt. Barn i kundvagn = inget problem för mig.

The more you ignore me, the closer I get
  • Mjao

Nej jag tycker inte att det är ok när en femåring sitter i vagnen. När man är så pass stor kan man väl gå?? hur jäkla lata är ungar nu för tiden?? kan inte vara meningen att ett friskt barn över 3 års ålder skall behöva köras runt i affären.

sen är det kanske ett litet h-vete att handla med vissa barn men då bör man uppfostra ungen istället för att understödja dåligt uppförande genom att köra runt den lilla terroristen!

• Bonanza

Min 1.5-åring sitter däri ibland, om han är gnällig och inte vill sitta i vanliga stolen. Ser inget problem med det, man lägger ju inte salladen direkt i vagnen i alla fall så, man har ju alltid plast eller påse runt. Spelar roll om det kommer smuts på kycklingpaketet liksom, det kommer ju inte smuts på kycklingen.

Dessutom, är det någon som tror att kundvagnarna är rena eller?

All I want for christmas is... a Loganbot!
Svar på tråden Barn i kundvagn ???