• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Smindy

Jag har haft mina barn i kundvagnen flera gånger.. Har aldrig reflekterat över att det kan vara ohygieniskt!

• uniMog

Självklart har jag det! skulle aldrig ha tid/orka vänta på att 3-åringen ska gå runt hela affären. då skulle en liter mjölk ta hela dagen

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Myzzan

Jag brukar då ha mina barn i kundvagnen, har heller aldrig tänkt på att det är ohygieniskt. Varorna är ju förpackade, man äter ju inte omslaget på varorna. Tänk då på alla som går och tar i alla varor, då blir det ju också en massa baciller. Jag tänker då fortsätta att ha mina barn i kundvagnen!

• Tankad

Mjao: Varför skulle inte en 5åring kunna få sitta i vagnen? Säg att man har varit ute på stan hela dagen, eller gått en vända i Slottskogen. Hur mycket tror man att deras små ben orkar? Då tycker jag att det är SJÄLVKLART att dom ska kunna få sitta och vila om det finns möjlighet.

"sen är det kanske ett litet h-vete att handla med vissa barn men då bör man uppfostra ungen istället för att understödja dåligt uppförande genom att köra runt den lilla terroristen!"

För övrigt tycker jag att ovanstående citat är onödigt hårt formulerad.

• Dino78

Jag sätter min tjej i vagnen, hon avskyr att sitta i den avsedda sitsen. Jag har faktiskt inte ens tänkt på att folk kan tyckla det är äckligt. man lägger ju grönsaker och frukt i påasr och allt annat är ju redan i förpackningar...jag bryr mig inte. Enda gågnen jag tänkt påd et var när ett par föräldrar inte såg efter sitt barn som ramlade ur vagnen och ner på govlet!

DIF i själ och hjärta
  • piffa

Hejsan!
    KAH:
    Ja, det kanske var din poäng, men jag tyckte att du menade, att barn skulle vara presis som vuxna, du skrev inte att barn ibland kan upföra sig så. Jag missförstod dig helt enkelt, och jag ber om ursäkt, för att jag trodde fel! men jag som sakt missförsog dig helt enkelt! Det händer i bland att man kan missförstå!

• Linda1976

Molnet: Att du orkar? Jag tycker det är konstigt att inte fler låter sina barn gå på sina FRISKA ben, ja - men om folk vill sätta sina barn i vagnen, Fine! I could´nt care less. Snuskigt eller inte, jag självscannar så mina ädla mjölkpaket nuddar inte den sunkiga vagnen.
    Ja, jag tycker de flesta föräldrar är otroligt slapphänta mot sina barn, ja. Att sätta gränser och orka markera rätt/fel är verkligen att älska sina barn. Oavsett om man är i affären eller var, så bör en 3-4åring kunna uppföra sig. Alla barn trotsar, självklart - men faktum kvarstår, alltför många ägnar sig åt let go-principen.

Oavsett om man är ensamstående eller inte, så måste man inte handla en em när barnet är hungrigt. Det går utmärkt att handla med ett mätt barn, en lördag tex. Planering kallas det. Skulle aldrig få för mig att gå och handla med ett trött gnälligt barn, gör man det så ÄR det dålig planering.

Har jag utgått ifrån att man inte uppfostrar sina barn bara för att de inte håller handen i affären`? Nej. Men från det till att inte uppföra sig alls i affären är steget långt. Och ja, om barnet är fullkomligt sjövilt så tycker inte att man är superlyckad i sin uppfostran nej.

Nåt mer, eller är jag tillräckligt tydlig?

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • puss

har aldrig tänkt på det, men nu när du säger det är det ju faktiskt äckligt.

blä.

• TinaG
    Nemi79 skrev 2006-12-03 14:27:56 följande:
    Har inte orkat läsa tråden/inläggen, så jag ger bara mitt gensvar på TS inlägg.Jag brukar sätta mina barn i kundkvagnen..varför?!Jo för att när man har vinterkläder på ett barn, så ryms dom inte alltid på den speciella sitsen. Den speciella sitsen är ofta väldigt liten, så jag som har stora (dock ej tjocka)barn har svårt att få plats med dem där...trots att dom är små. Dessutom är det inte alltid man kan fara båda föräldrarna och handla. Tvingas man som förälder fara och handla själv med sina 3 små barn, så vill jag ha kontroll på dem. Vill inte att de springer och leker eller pillar på allt. Nöden har ingen lag.Finns det bättre lösning på vad man skall göra tar jag tacksamt emot dem.
    brukar oxå göra så... bättre att ha honom i kundvagnen så att man slipper oroa sig för att han pillar på grejor och är i vägen för sura tanter med rullatorer..Flört 
Svar på tråden Barn i kundvagn ???