• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Monsa

Vi bor i hyresrätt och det finns bilder på den i galleriet.

Vi hade tur att allt skulle åtgärdas så vi gjorde det som vi själva ville och sen får dom åtgärda med sina standardtapeter den dagen vi flyttar. Golven har vi iof. fått nya.

/M

• ciita

Hej!
    Vi bor i hyresrätt, har gjort om precis allting Bilder finns i galleriet.

På tal om kakel; vi målade vårat rosa kakel med bruna blommor med vit våtrumsfärg, blev hur bra som helst!

• Twid

va fint alla bor!

blir så avis på er som har en lätt möblerad hall!! skulle så gärna vilja ha så att man kna ha en bänk av nå slag! men våran jäkla hall råkar vara fylld med fula dörrar=/ går lixom inte att möblera.. det är nog det ända med den här lagenhetan som jag stör mig på=(
    annars trivs jag så bra, bara jag får pyssla om lite!!haha!

vi har funderat sen vi flytta in på att skaffa antingen ett msals bord eller en bar och ha i vardagsrummet..men vi kan inte bestämma oss.. kolla in i mitt galleri och säg va ni tycker!! bar eller matsalsbord? det ska isåfall stå där det fula vitrinskåpet och datorn står nu!

Mer liv i tråden tack! hehe!

• Faz

Jag vill jättegärna ha en bar, så jag röstar på det! ;)

• OhBabylove

Ciita och Twid ni har det jättefint hemma hos Er!!!!vill oxå får iordning på "skiten" här i mitt hus, hahah, hus, tjena!!!

Personligen så skulle jag välja matsalsbord, vet inte hur utrymmet är i ditt köket!?! men lättare och trevligare med tillställningar. Jag skulle välja ett bord som går med bokhyllor och soffbord för att binda ihop rummet, men ändå få en slags gräns så att jag fick två rum i ett... fattar ni ????

• Smultronhjärtat

Vi ska till ikea och handla nya möbler till veckan=)
    Sen har vi ringt hyresvärden och vi får tapetsera om=)
    Gud vad glad jag blir

• ciita

OhBabylove: Tack!

Twid: Jag skulle ju helt klart valt en bar

• Freja0811

Jag har målat alla lister, dörrkarmar och fönsterkarmar i lägenheten, vita, dom var iof vita innan också, men mer cremévita, och bara det gjorde mycket. Sen ska jag köpa nya skåpshandtag i köket, men väntar med det eftersom jag har "operation övertalning" här hemma. Vill flytta till en 2:a i samma hus, en trappa ner. Den går dock inte så bra, men försöker iaf.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!