• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • ollikk

sydneygirl (och alla andra också) - var kan man köpa kakeldekor?

• sydneygirl

hornbach har enkla tror jag. Panduro?

Sen finns lite finare kakeldekor med mönster på typ designonline.se och lite så. OM man söker på kakeldekor får man säkert upp en massa försäljningsställen.

• Oligo

Vi har alldeles för många dörrar i lägenheten.... Konstigt problem, eller hur?

vi har en ytterdörr och sen även en innerdörr, som man måste ha för att slippa ljud från trappuppgången. Problemet är att man ofta har innerdörren öppen, och då blockerar den nästan ingången till sovrummet... Finns det någon annan bra lösning?
    Draperi istället för dörr känns ju lite pensionärsvarning, eller vad tror ni?

• Smajla
    Oligo skrev 2006-12-22 12:06:24 följande:
    Vi har alldeles för många dörrar i lägenheten.... Konstigt problem, eller hur? vi har en ytterdörr och sen även en innerdörr, som man måste ha för att slippa ljud från trappuppgången. Problemet är att man ofta har innerdörren öppen, och då blockerar den nästan ingången till sovrummet... Finns det någon annan bra lösning?Draperi istället för dörr känns ju lite pensionärsvarning, eller vad tror ni?
    Vi har också en sån där innerdörr till ytterdörren både på gott ock ont. Stänger den dock alltid eftersom vi får så mycket matos/röklukt och soplukt in annars. Annars kanske ni bara kan haka av dörrarna ni inte vill ha?
    //Smajla
  • mamje

Oligo...jag tycker att draperi är helcoolt! finns några fina på Åhléns....

• Schweizernöt

dog denna tråd?!

jag vill ha mer tips och idéer om vad man kan göra med sin hyresrätt ju! :D

• Smajla

Nu ska vi flytta till en annan hyresrätt!! Bara 2 år gammal dessutom - underbart!!

//Äntligen ska vi flytta!
  • Irma77

Om en månad så ska jag lägga in bilder på vår lägenhet som vi flyttar till 1/2. Vi ska renovera allt innan vi ställer dit våra möbler. Köket blir grått svart och vitt, köpt svart diskbänks skiva med 2 runda hoar.
    Det kommer bli såååå fint. Jag verkligen längtar.

• nikolin

Irma77: kan du inte ta lite före-efter bilder o visa oss då? Såna är ju så roliga att se!

• Twid

jag har lagt in några nya bilder! men vi är inte klara i köket än!

sen när jag får tid ska jag lägga in före och efter bilder på lägeheten!!så ska ni få se va äääääcklig den ver innan vi la vantarna på den!

kul att det har börjat hända lite i tråden igen!!

Svar på tråden pimp my hyresrätt!