• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • OhBabylove

Har köpt tvättmaskin, vilken befrielse men jag undrar om ni vet hur mycket det kostar att beställa installation av elektriker... Eftersom det inte är hyresvärdens maskin så gör dom själva ej installation, för om nått skulle gå fel så får dom stå för kostnaderna...

• eilema

Vart hittar man svarta kakeldekor? Sitter och funderar på hru det skulle se ut. Antingen kanonsnyggt eller blixterfult, jag kan inte bestämma mig!

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • Twid

hej! här har det hänt grejjor!! va roligt! 

har just nu torka på ideer=/ när lönen kommer ska jag nog åka iväg till ikea och köpa lite hyllor och ett nytt data bord! vårat håller på att falla sönder trots att det inte ens är ett år=/ ikea har ett i lack serien tror jag det var ett högt med hylla och whitboard på!det var ganska coolt! och så får man ju förvaring oxå! oxh då hade jag tänkt dela av data delen i verdagsrummer med en genomskinlig gardi!n men har inte bestämt mig! har planer på att flytta ut datorn i matrummet oxå...och köpa ett barbort till vardagsrummet!!

men aldrig kommer vi bestämma oss!!hahah!

måste ta ett kort på vårat kök! så att jag kan få smakråd på om vi törs måla om ovanför spisen!! tror att det skulle bli snyggt! efter som att vi inte har någon köksfläkt så ser det bara allmänt vitt och tråkigt ut!! funderat på om vi ska sätta upp en rad med små hyllor..men dom kommer ju bli så flottiga..åhh va jag inte kan förstå varför dom inte har köksfläktar i dom här lägenheterna..morr..

lägga trä trall är ju en superbra ide! det hade min syrra på sin balkong förut!
    ibland har dom billigt på överskott har jag sett! men på chepy så har dom såna där ark i både trä och sten! skulle vara coolt med stenplattor på badrymmet men det skulle nog bli kallt! och sen har vi grå sten mossaik..*utk*

• Pallas

Jag lägger den här i favoriter så länge! Om ett par veckor flyttar vi in i en OSEDD lägenhet i ett lite sunkigt område, så lägenheten kan se ut precis hur som helst, och vi har svinliten budget. Längtar efter att få fixa till det lite som jag vill ha det.

• Twid

Pallas: Oj va modigt!! att flytta in i en osedd lya!! men ni komer får det kanon fint hur lägenheten än ser ut! va spännande! är det en stor lägenhet!?

• Pallas

Tack Twid och Bältan! Jag vet precis hur lägenheten ser ut i planlösningen, eftersom jag är uppvuxen i en exakt likadan. Det är en trea på 92 kvm, med ett stort sovrum och ett stort vardagsrum, ett vanligt "korridorkök" och ett litet sovrum innanför det. Ett avlångt toalett/badrum med dörr mellan och plats för tvättmaskin. Det är en tillfällig lösning tills min man får fast jobb, men det skal bli kul i allafall. Jag tänker mig att det inte kan bli alldeles för illa i allafall.

Jag undrar om man brukar få måla på tapeter eller om det brukar vara tvärnej på sånt?

• FlikkanZombie

vilken rolig tråd!

vi är rätt nyinflyttade i hedemora och hon som bodde här innan oss har gjort ett HEMSKT jobb med tapeterna, så vi ska snart få välja ut nya tapeter, vi ska få nytt golv och nya köksluckor..sen var vi på IKEA för ett par dagar sen och handlade inredning till toan, ska byta ut badrumsskåpet till ett i mörkt trä där man kan flytta spegeln så som man vill ha den (öh, konstig beskrivning där) och matchande hyllor, toarullehållare..o dylikt..sen ska vi köpa egna dörrhandtag för dom vi har nu är i grått plast och är fuuuula Förvånad ska även fråga om det är okej att vi tar bort garderoberna i hallen för dom täcker en sån stor yta, fast dom är fastskruvade i väggen..får se vad dom säger om det. vill hellre ha en byrå eller nått mindre i hallen.

sen måste vi så småningom dela upp våran sagas rum till två då det lilla pyret som ligger i magen o gror ska dela rum med syrran...ojoj, mycket att göra

*lägger denna tråd bland favvisar*

• Rigor

Pallas,
    bor inte du utomlands? De har kanske inte samma hyresregler som vi i sverige eller ska ni flytta hit hem igen?

• Pallas

Bältan: Vi skall flytta hem till Sverige. Spännande och nervöst värre!

Svar på tråden pimp my hyresrätt!