• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Twid

hejhej! åhhh så svårt det ska vara att hitta knoppar till köket...det är lixom 38 knoppar som ska bytas ut och vi vill ju inte bli helt ruinerade...just nu har vi 3 olika knoppar uppe plus dom gammla!!hahah bara för att vänja oss och se om vi gillar några av dom.. her svarta smide, genomskinliga med blått i och silver plupper från ikea... men jag gillar inte någon av dom särskillt mycket..förutom priset:P hahah!

men jag har nog insett att vi måste gå upp i pris för att bli nöjda! har någon tipr på vart det finns knoppar? indiska hade förut om jag inte minns helt fel? är dom dyra?

tipset med dörrarna är kanon! det har jag sagt ända sen vi flyttade i att jag vill ha vita dörrar! vu har ju även dörrar med fönster på in till vardags rummet! asså vad tänker dom på när dom sätter in bruna dörrar..det är hemskt.. var kan man hitta fina dörr hantag!? vill isåfall ha något med liter snirkel och jox på!

vi är ju på jakt efter drömm huset! men vi trivs så bra här! så det känns som att det är värt att lägga ut lite pengar på lägenheten! vem vet drömm huset kanske inte dyker upp försän om 5 år!!

nu ska jag gå huse syn;) och se vad jag kan joxa med!!

• OhBabylove

Smajla
    Trådgardiner???? U lost me

Kommer även få gråa dörrar med gråa handtag, har sett nått laminat-plast liknande,tror jag,man kan sätta på dörrar, (med bild?!)Eller har jag sett fel? är dessa lätta att få på o av?

• Smajla
    Twid skrev 2006-12-20 01:22:33 följande:
    hejhej! åhhh så svårt det ska vara att hitta knoppar till köket...det är lixom 38 knoppar som ska bytas ut och vi vill ju inte bli helt ruinerade...just nu har vi 3 olika knoppar uppe plus dom gammla!!hahah bara för att vänja oss och se om vi gillar några av dom.. her svarta smide, genomskinliga med blått i och silver plupper från ikea... men jag gillar inte någon av dom särskillt mycket..förutom priset:P hahah!men jag har nog insett att vi måste gå upp i pris för att bli nöjda! har någon tipr på vart det finns knoppar? indiska hade förut om jag inte minns helt fel? är dom dyra?tipset med dörrarna är kanon! det har jag sagt ända sen vi flyttade i att jag vill ha vita dörrar! vu har ju även dörrar med fönster på in till vardags rummet! asså vad tänker dom på när dom sätter in bruna dörrar..det är hemskt.. var kan man hitta fina dörr hantag!? vill isåfall ha något med liter snirkel och jox på!vi är ju på jakt efter drömm huset! men vi trivs så bra här! så det känns som att det är värt att lägga ut lite pengar på lägenheten! vem vet drömm huset kanske inte dyker upp försän om 5 år!!nu ska jag gå huse syn;) och se vad jag kan joxa med!!
    Kanske värt att lägga en slant på knopparna och få det där lyftet som verkligen är värt pengarna liksom..
    OhBabylove skrev 2006-12-20 09:56:05 följande:
    SmajlaTrådgardiner???? U lost me Kommer även få gråa dörrar med gråa handtag, har sett nått laminat-plast liknande,tror jag,man kan sätta på dörrar, (med bild?!)Eller har jag sett fel? är dessa lätta att få på o av?
    www.josefssons.se/images/products/rd/normal/06238/06238-084joss_0919251.jpg
    //Smajla
  • Schweizernöt

mamje, nej, vi fixade inte fogarna, för de var ljusgråa..

så det passade perfekt :)

vilken bra tråd :D

• Twid

sambon envisade sig med att vi skulle testa dom silvriga knopparna från ikea!!jäkla skit att han hade rätt! ser super bra ur! kunde jag aldrig tro! vilken otur att det var dom billigaste på ikea! kul att han oxå börjar lära sig nu!!heheh när vi träffades så var det katastrof:P men nu börjar han bli bra på dethär!!

just nu håller jag på att måla en stol till Novalee! ska skriva årtal och hennes namn på den!! får se om det blir bra i slutändan!

och har nästan helt bestämt mig för att måla om alla dörrar i hallen i vår! när pappsen kan ställa ut motorcyklarna så att man kan vara i garaget! har ingen lust att måla dom på plats! fasst justja..vi har ju ett eget garage? men det är nog inte så smart att måla om det är kallt ute..

god jul!

• OhBabylove

Smajla
    Aha!!! nja, tänkte nog täcka det helt, det löses, tack ändå!!!

Twid
    Bli bra i slutändan.....det får vi hoppas, lillrumpan ska ju parkeras där tillslut?!

Tänkte bara önska Alla En Riktigt GOD JUL

• Smajla
    Twid skrev 2006-12-21 01:27:14 följande:
    sambon envisade sig med att vi skulle testa dom silvriga knopparna från ikea!!jäkla skit att han hade rätt! ser super bra ur! kunde jag aldrig tro! vilken otur att det var dom billigaste på ikea! kul att han oxå börjar lära sig nu!!heheh när vi träffades så var det katastrof:P men nu börjar han bli bra på dethär!! just nu håller jag på att måla en stol till Novalee! ska skriva årtal och hennes namn på den!! får se om det blir bra i slutändan!och har nästan helt bestämt mig för att måla om alla dörrar i hallen i vår! när pappsen kan ställa ut motorcyklarna så att man kan vara i garaget! har ingen lust att måla dom på plats! fasst justja..vi har ju ett eget garage? men det är nog inte så smart att måla om det är kallt ute..god jul!
    Hihi, det är nog våra samma knoppar - de silvriga!
    //Smajla
  • sydneygirl

Bor också i hyresrätt och har gjort lite för att piffa till den:

Bytt knoppar i kök och på garderober (Ikeas silvriga, runda)
    Bytt handtag på två dörrar (badrummet och köket)
    Bytt duschmunstycke till "stålfärgat". Stort och härligt är det också
    Lagt trall på balkongen
    Målat om i hela lägenheten

Saker jag vill göra:
    Byta kakel, men blir nog kakeldekor om det funkar (har lite struktur på plattorna och är osäker på om det blir snyggt)
    Lägga klickgolv i köket.

Men tror inte det blir så mycket mer eftersom vi inte vill bo kvar så länge till. Och det vi hittills har gjort är allt (utom trallen kanske) sånt som vi kan byta tillbaka när vi flyttar. Speciellt handtagen kommer vi garanterat ta med eftersom de kostade många hundralappar styck.

• Sjöstjärnan

Idag har jag och sambon varit på IKEA och vi köpte silvriga knoppar till köksluckorna. Har bytt hälften nu och ska fortsätta med resten ikväll.. Det blir skitsnyggt, som ett helt nytt kök. 60 spänn gick kalaset på - helt OK

• Smajla
    Sjöstjärnan skrev 2006-12-21 18:16:58 följande:
    Idag har jag och sambon varit på IKEA och vi köpte silvriga knoppar till köksluckorna. Har bytt hälften nu och ska fortsätta med resten ikväll.. Det blir skitsnyggt, som ett helt nytt kök. 60 spänn gick kalaset på - helt OK
    Samma här blev det för oss!
    //Smajla
Svar på tråden pimp my hyresrätt!