• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • DecemberLove

Inte på nätet? hatar att gå i butiker haha   

• jessa1

Vilken rolig tråd!! Håller på och stylar om min hyresrätt och det är super att man kan få en massa tips på vägen. Synd bara att man inte är stenrik så man kan fixa allt på en gång =( Nån som har fixat till sitt kakel i köket med sånt där klisterpapper?? Har ni några bilder på hur det blev?? Har svart och vitt med röda detaljer just nu.

• Pneu

Såg att det var nån som funderade över kakeldekor en bit bak i tråden. Kan tipsa om den här sidan www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm där man kan beställa på nätet. Funkade jättebra när vi fixade badrummet!

• eilema

Hittade världens finaste köksluckor på IKEA's hemsida i ek. *dröm* Men priset, över 10 000. Gulp! Fick nog förbli en dröm.

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • bertlyn

Vilken underbar tråd! Som sänd från ovan!

Roligt tycker jag att vi är många som investerat i IKEAs's blanka knoppar, hihi.

Jag har egentligen bara ett bra tips: Har ni ett smalt typiskt lägenhetskök, måla väggen vit där fönstret sitter. Låt resten av väggarna vara i en annan färg. Vitt runt fönstret får köket att kännas större och fräschare. Sedan är det inte svårt att hitta gardiner som passar

Sjunde cykeln
  • MosterMaja

Oj vilken underbar tråd! Och tydligen är vi många som prioriterar samma saker..det första jag gjorde när vi flyttade in i juli (bor i en 3:a på 68 kvadrat) var att byta knopparna på köksluckorna..hade såna HEMSKA lite kvadratiska, blaffiga i mässing..URK! Men jag köpte träknoppar på Ikea, hur billiga som helst, och målade med svart lackfärg, skitsnyggt!! Funderade på de som så många av er andra har, men ska ha svart kakeldekor på det vita kaklet sen o luckorna är vita så då var svarta knoppar snyggast.

Draperi för garderoberna var ju en kanonidé, vi har såna där hemska klassiska lägenhetsgarderober som dessutom är tapetserade..usch! Vill helst ta bort dem helt men det är inte så smidigt.. Så draperi blir det nog, av nåt slag!

Har samma problem som någon som skrev tidigare (är för lat för att kolla vem ) ett litet badrum som är HEMSKT och helt minimalt! Vi har bajsbrun plastmatta, vanlig tapet (tänker måla om) och det hemska lägenhets-badrumsskåpet m lysrör (UÄÄ) Mycket måste hända där! Har tyvärr inga bilder, men kan nog ordna..
    Vill ha trätrall, men jag hittar bara sån som är för utomhusbruk.. Sen kakeldekor i duschen för lite färg, ta bort skåpet o sätta dit vanlig spegel + massa glashyllor på väggarna, är enda stället man får plats med förvaring..kan inte ens få in ett skåp under handfatet!! Så litet är det..

Mera tips!!

• Jesssicaaa

Åh va rolig tråd! extra roligt kanske för att vi ska flytta från en etta på 42kvm till en supermysig 3a på 77kvm( 7 års kötid)

kök- vitt/svart kakel, vita luckor med silverhandtag..tips på vad man kan ändra? känns som att det var ett tag sen de gjort ngt åt köket..

hur funkar det om man har pengar i bofond och sen har de ett visst antal butiker de har avtal me..måste man köpa där då eller?

• Vampyr

hur mycket frå man egentligen göra i en lägeneht?.. kan man måla om dörraran om man vill det elelr det ebror åpå hyresvärden..??.. jag vill oxå ha vita dörrar..

• Schweizernöt

jessa1, jajamensan. Vi har fixat kaklet med sån där plastfilm.

vi hade grisrosa förut och nu har vi svart, jättefint blev det.
    vi är supernöjda.

Har tyvärr ingen bild för vår kamera är paj.

• Pneu

MosterMaja - sån trätrall finns i alla fall på Bygg-Ole. Om det inte finns där du bor kan du ju i alla fall ringa dit och ta reda på märket och sedan kolla upp var de säljs i närheten av dig.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!