Oj vilken underbar tråd! Och tydligen är vi många som prioriterar samma saker..det första jag gjorde när vi flyttade in i juli (bor i en 3:a på 68 kvadrat) var att byta knopparna på köksluckorna..hade såna HEMSKA lite kvadratiska, blaffiga i mässing..URK! Men jag köpte träknoppar på Ikea, hur billiga som helst, och målade med svart lackfärg, skitsnyggt!! Funderade på de som så många av er andra har, men ska ha svart kakeldekor på det vita kaklet sen o luckorna är vita så då var svarta knoppar snyggast.
Draperi för garderoberna var ju en kanonidé, vi har såna där hemska klassiska lägenhetsgarderober som dessutom är tapetserade..usch! Vill helst ta bort dem helt men det är inte så smidigt.. Så draperi blir det nog, av nåt slag!
Har samma problem som någon som skrev tidigare (är för lat för att kolla vem
) ett litet badrum som är HEMSKT och helt minimalt! Vi har bajsbrun plastmatta, vanlig tapet (tänker måla om) och det hemska lägenhets-badrumsskåpet m lysrör (UÄÄ) Mycket måste hända där! Har tyvärr inga bilder, men kan nog ordna..
Vill ha trätrall, men jag hittar bara sån som är för utomhusbruk.. Sen kakeldekor i duschen för lite färg, ta bort skåpet o sätta dit vanlig spegel + massa glashyllor på väggarna, är enda stället man får plats med förvaring..kan inte ens få in ett skåp under handfatet!! Så litet är det..
Mera tips!!