• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • MammatillMeja

gud vilken kul tråd,ja joinar=) bor i en tvåa med karl katt å bebbe...får ju flytta så småningom men nu trivs vi såå bra,har fått omtapetserat å så ska ja som så många andra här inna, byta dörrknoppar,fixa kakel osv..lägger in lite bilder så småningom!!

ett tips jag har då,är att plocka ner nån,eller några köksluckor å ha sitt allra finaste å snyggaste porslin,eller snygga burkar å så,köket blir läckert då!!!!om man tycker hålen efter gångjärnen e fula kan man ju sätta nån snygg plast eller så invändigt...ja hade små "bambugardiner" uppsatta när ja bodde själv..de va me snyggt!!

mitt största problem är litet å trist  abdrum...tips,nån?

//Ida

• OhBabylove

Badrum...ja du, suck...vad kan man gör med ett sånt?! Golv får man inte byta hur som helst, vi har ett GRÖNT!!!!
    Ska allafall måla väggarna vita, sen har jag som tur är ett duschdraperi som går i vitt/ljusgrönt/lilarosa, sen är det doftljus för hela slanten om det inte kan se bra ut för ögonen så får man gå på näsan
    ska köpa skåp i denna serie
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&parentCats=15553*16264&categoryId=16313&productId=63037&chosenPartNumber=80089705

• OhBabylove

gick inte så bra?! IKEA FLÅREN i allafall

• nikolin

GravIda:bjud på en bild på ditt badrum så får du säkert tips!

• Tina83

va fint alla har det!

gör ett litet avstamp så tråden kommer i favoriterna..

• OhBabylove

Har en liten fråga
    När man ska skruva el borra upp hyllor och krokar i badrummet (ej kaklad vägg) ska man då göra ngt speciellt för att undvika fuktskador?? typ använda silikon el liknande??? kommer ej vara i direktkontakt med vatten, men väta/fukt/imma uppstår ju när man duschar...

• Tina83

plugg är ju bra i alla fall, silikon är bra om det är nån glipa o så i hålet. tror jag...*ler*

• nikolin

Ja det ska vara silikon i annars kan det bli DYYYRT..

• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi hade en jättetrist plastmatta i köket. Såg ut som en modell dom skulle kunnat reat ut i butiken nån gång under 80-talet
    Så hittade vi klick-trägolv på för 49:-/kvm på vanlig byggfirma. Så vi bara la det ovampå med tunn väv emellan.
    Blev rejäl uppfrächning kan jag säga. För en summa av knappt 350:- så var det absolut värt det.

Innan vi flyttade in så målade vi om i hela lägenheten (för personen före oss hade rökt inomhus i dom 7 år han bott här, och det syntes pådet vita han hade målat när ha flyttat in).
    Vår hyresvärd hade 8 färger att välja mellan Typ: kritvit, vanilj, äggskal, sand, beige, savann osv.... Så det fick bli det. Men det gör inte mig nåt direkt, gillar diskreta färger. Men det känns iaf mer som ens eget om man målat/tapetserat när man flyttar in.

• eilema
    LuRiGaBlAdLuSeN skrev 2007-01-12 16:58:41 följande:
    Vi hade en jättetrist plastmatta i köket. Såg ut som en modell dom skulle kunnat reat ut i butiken nån gång under 80-talet Så hittade vi klick-trägolv på för 49:-/kvm på vanlig byggfirma. Så vi bara la det ovampå med tunn väv emellan. Blev rejäl uppfrächning kan jag säga. För en summa av knappt 350:- så var det absolut värt det. Innan vi flyttade in så målade vi om i hela lägenheten (för personen före oss hade rökt inomhus i dom 7 år han bott här, och det syntes pådet vita han hade målat när ha flyttat in).Vår hyresvärd hade 8 färger att välja mellan Typ: kritvit, vanilj, äggskal, sand, beige, savann osv.... Så det fick bli det. Men det gör inte mig nåt direkt, gillar diskreta färger. Men det känns iaf mer som ens eget om man målat/tapetserat när man flyttar in.
    Vad är klick-golv för något och hur lägger man det? FÅR man lägga sådant i en hyresrätt? Jag har dödstrist dass-grå plastmatta i hela hall, korridor, kök och matsal som jag gladeligen skulle vilja byta ut, men hyresvärden tyckte inte att det behövdes. Det golvet tillsammans med att alla väggar i hela lägenheten när jag flyttade in var vita gjorde att det kändes som om man stod i en tandläkarsal. Hu!

Kul med en tråd man kan få lite tips i! Jag behöver verkligen piffa upp min trista tråkiga lägenhet..

Någon som vet om man får sätta nya skåpsluckor i köket?
    Det är en Lillebror !!! (v.23+0=119 dagar kvar!)
Svar på tråden pimp my hyresrätt!