LuRiGaBlAdLuSeN skrev 2007-01-12 16:58:41 följande:
Vi hade en jättetrist plastmatta i köket. Såg ut som en modell dom skulle kunnat reat ut i butiken nån gång under 80-talet Så hittade vi klick-trägolv på för 49:-/kvm på vanlig byggfirma. Så vi bara la det ovampå med tunn väv emellan. Blev rejäl uppfrächning kan jag säga. För en summa av knappt 350:- så var det absolut värt det. Innan vi flyttade in så målade vi om i hela lägenheten (för personen före oss hade rökt inomhus i dom 7 år han bott här, och det syntes pådet vita han hade målat när ha flyttat in).Vår hyresvärd hade 8 färger att välja mellan Typ: kritvit, vanilj, äggskal, sand, beige, savann osv.... Så det fick bli det. Men det gör inte mig nåt direkt, gillar diskreta färger. Men det känns iaf mer som ens eget om man målat/tapetserat när man flyttar in.
Vad är klick-golv för något och hur lägger man det? FÅR man lägga sådant i en hyresrätt? Jag har dödstrist dass-grå plastmatta i hela hall, korridor, kök och matsal som jag gladeligen skulle vilja byta ut, men hyresvärden tyckte inte att det behövdes.

Det golvet tillsammans med att alla väggar i hela lägenheten när jag flyttade in var vita gjorde att det kändes som om man stod i en tandläkarsal. Hu!
Kul med en tråd man kan få lite tips i! Jag behöver verkligen piffa upp min trista tråkiga lägenhet..
Någon som vet om man får sätta nya skåpsluckor i köket?