• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • OhBabylove

Vilken bra tråd jag hittade! Ska flytta till en 3a nu i årsskiftet med gubben, var o kolla på den o den ser för hemsk ut!!!huu bara tanken...så det var bara att gå till föreningen o välja tillval, några tapeter o golv får vi utan tillägg men vissa får vi betala för. Men vad gör man inte?!
    Gubben valde nån beige-brun färg till skåpluckorna???!!!vilket jag hoppas blir bra, så byta knoppar är ett måste!!! men det är kul att veta att han e liiite engagerad (stavas?)

Man vill ju inte lägga ner för mycket pengar på en hyresrätt, man får ju ingenting för d i slutändan...förutom att d höjer hyrorna jämt!!!
    Men kakelfogen lät som en bra idé, köpte du den i vanlig färghandel???

• OhBabylove

Har ni några bra tips för dessa mängder av garderober???
    Har tänkt att dölja dessa med draperi som går längs hela längan, från golv till tak...
    Men det kanske finns bättre idér här????!!!

• Duckan74

Nån som fått lov att göra om badrummet i sin HR?
    Vi frågade men fick blankt nej på det tyvärr.

• flixflax

Det skall ju mkt till att man får hyran höjd för att man fixat till den. I alla fall under tiden du själv bor där.

Själv har jag vitt i hela lägenheten och det måste va den bästa färgen då kan man ju ha en massa färg på allt annat.

• flixflax

Kan man få se en bild på väggen som är medaljongmålad med roller?

• f i a

Har tyvärr ingen bild på det, lite svårt att fixa fram en med för kameran e paj. Men jag tror att man kan låta sig inspireras å kolla på utbud av rollers och dyl. på Nordsjös hemsida.

• Twid

oj! här har det hänt grejjor!!va kul!!

kanon bra tips det där med nya knoppar i köket!!så långt har jag aldrig tänkt!! har iaf bytit  knopparna i vårat sovrum där det var fula vita plast knoppar!

någon som har tips på vart man kan hitta snygga knoppar till ett bra pris!?
    dom vi har i sovrummet är as fina från ikea! typ smide eller nått! men är lite tråkigt att ha likadana i köket. skåpluckorna är helvita och släta..hur tråkiga som hällst=/

färgen som jag fyllde i fogarna är köpt på en vanlig färghandel! här istan är det alcro tror jag! men den finns nog att få tag på i dom flesta! om inte annat så kan man be dom beställa hem den!!
    och kan säga nu när jag är klar!!fy tusan vilken skillnad!!ser hur rent och frächt ut som hällst!!super nöjd!!

• Twid
    OhBabylove skrev 2006-12-11 14:32:26 följande:
    Har ni några bra tips för dessa mängder av garderober???Har tänkt att dölja dessa med draperi som går längs hela längan, från golv till tak...Men det kanske finns bättre idér här????!!!
    låter ju super smart med ett draperi! smart! det är inte så snyggt med garderober=/ men dom har ju en funktion iaf! tycker det låter som ett kanon tips jue!
  • Zsarah

hej,hur ska man få det hemtrevligt å lite mera färg i lägenheten, vi har vita väggar och vit soffa, och det är små fönster i lägenheten så med gardiner får man inte någon färg.. någon som har några tips?

• Hanjo

oh baby love( eller hur du stavade) jag jobbar med hyreslägenheter och en av mina hyresgäster hade rivit ut alla garderober i hallen och hade bara hängare på väggen, hallen blev väldigt stor..
    men hos oss får man nästan göra vad man vill, bara det är fackmannamässigt, alltså inget färgkladd på socklar lister eller i taket, inte dubbelskarver på tapeter mm.ser det bara bra ut kallar man det "standardhöjande åtgärd" i besikningsprotokollet.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!