• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • f i a

Zsarah: Om ni känner att ni kanske inte vill måla hela rummet i en färg kan ni ju måla en fondvägg i en ljusare nyans så det inte blir för mycket konstrast och rummet fortfarande behåller ljuset?

• Smajla
    OhBabylove skrev 2006-12-11 14:32:26 följande:
    Har ni några bra tips för dessa mängder av garderober???Har tänkt att dölja dessa med draperi som går längs hela längan, från golv till tak...Men det kanske finns bättre idér här????!!!
    Kanske såna där trådgardiner? Lätt att komma intill men döljer ändå garderoberna..
    Twid skrev 2006-12-11 23:51:09 följande:
    oj! här har det hänt grejjor!!va kul!!kanon bra tips det där med nya knoppar i köket!!så långt har jag aldrig tänkt!! har iaf bytit  knopparna i vårat sovrum där det var fula vita plast knoppar! någon som har tips på vart man kan hitta snygga knoppar till ett bra pris!?dom vi har i sovrummet är as fina från ikea! typ smide eller nått! men är lite tråkigt att ha likadana i köket. skåpluckorna är helvita och släta..hur tråkiga som hällst=/färgen som jag fyllde i fogarna är köpt på en vanlig färghandel! här istan är det alcro tror jag! men den finns nog att få tag på i dom flesta! om inte annat så kan man be dom beställa hem den!! och kan säga nu när jag är klar!!fy tusan vilken skillnad!!ser hur rent och frächt ut som hällst!!super nöjd!!
    Vi bytte knoppar i köket - IKEA! Titta gärna in för att se..
    Zsarah skrev 2006-12-17 22:57:40 följande:
    hej,hur ska man få det hemtrevligt å lite mera färg i lägenheten, vi har vita väggar och vit soffa, och det är små fönster i lägenheten så med gardiner får man inte någon färg.. någon som har några tips?
    Välj en färg - t.ex. rött och svart - snyggt mot det vita - och klicka ut dem i rummet på exempelvis kuddar, pläd, matta och gardiner.
    //Smajla
  • Faz

Bor oxå i HR, just nu i en jättesliten 2:a men vi orkar inte fixa till nått eftersom vi har hittat en jättefin hyresrätt (3:a)...väntar bara på att den ska bli ledig! Så desto mer tips detso bättre! :D

• Irma77

Twid: Var inne och tittade hos dig.. kan du inte måla alla dörrar i hallen vita och byta handtag? Det gör ganska mycket. Jättefin färg på väggarna förresten. Skulle vilja ha liknande i vår hall.
    Vi flyttartill en fyra i februari som vi ska renovera innan vi flyttar in. Ska bli så skönt.

• nikolin

Vilken kanonbra tråd, ge mig mer tips, vi bor i miljonprogram från -71..

Kakelfogtipset var ju jättebra, tack för det!

Här har vi också "pimpat" alla luckor med nya handtag, mycket bra blev det tycker jag. Vi har gräsliga luckor men det är ju inte så mycket att göra åt.

Jag har hittat rolig kakeldekor på lagerhouse, små svarta blommor men dom har inte kommit upp än.

Skulle vilja byta ut dörrhandtagen, men det är ju rätt dyrt så det måste vänta...hu våra är såna i grå PLAST. Ve och fasa.

• Schweizernöt

hej hej!
    Jag och killen har flyttade in i våran hyresrätt 1a december..

vi har hittills endast fixat till en grej som vi har stört oss på..

I köket var det caffelatte-färgade väggar och *hör och häpna* ROSA kakel..
    Vi vet ju inte om vi ska bo här speciellt länge, men det vi gjorde istället för att byta kakel var att sätta svart kontakt papper på kaklet och det ser ut som ett helt nytt kök!

så jävla vackert blev det, så det lönade sig att sitta och klippa till det där kontaktpappret i rätt storlek!

• mamje

scweizer.....kontaktpapper? var hittar jag det? smart idé! vi har vidrigt kakel i köket, hudfärgat!!!!!!

• mamje

snyggt stavat......scweizer.......:)

• Schweizernöt

mamje, vi köpte vårat på coop forum! :)
    det blev ett helt annat kök! :D

• mamje

det ska jag prova!! fixade du till fogen också?

Svar på tråden pimp my hyresrätt!