• teller

Pappagrupp i Eskilstuna

Hej !

Min sambo och jag ska ha vårat första barn mars-april 2007.
    Det ska bli jättekul och spännande.
    Nu har min sambo gått med i en mammagrupp som träffas och fikar och byter erfarenheter med varandra mm.
    Vore kul om det fanns några grabbar som skulle vara intresserade av att starta en pappagrupp och byta lite erfarenheter och funderingar om vad som komma skall. Vi kan ju träffas och fika eller snacka över en öl eller liknande.

Så vad säger ni ?? Finns det något intresse eller ??

• Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna
  • teller

Kollade in videon på Hobbexsidan på planen ni skulle köpa/hade. Verkade helhäftigt. Skaplig landning på parkbänken...
    Kan man flyga flera samtidigt ??

Ännu en gång lycka till Wedde...

Mobilnumren har börjat trilla in i inboxen.....

Ha dé

• swartling

Det går att flyga flera samtidigt. Wedde snackade om att man kunde sätta som serpentinpapper eller dyl och åka o jaga varandra och försöka få bort pappersbiten...

• Wedde

God morgon på er. Inget har hänt under natten, Tess har haft värkar (eller vad det nu är, "sladden kanske är en liten sadist som vill jävlas lite med sin mor). Vi ska dock åka upp till FL efter frukosten. Tess vill kolla om något hänt (öppnat sig lite). Det har blivit lite jobbigt nu, jag var väldigt lugn och taggad igår kväll men nu är jag lite mer nervös istället. Men men det är inte så mycket man kan göra än att vänta.
    Jag ska kolla om det kan finnas en timme ledigt i hallen (om någon vecka) ska provflyga Marcus plan då, håller på att trimma in den lite. Ett tips bara, ska ni köpa ett så använd bra batterier i sändaren, jag använde IKEA´s skitbatterier och fick en väldigt dålig respons på laddningen av planet, vilket innebar att vi knappt fick upp planet på någon höjd. Nu ska vi äta frukost. Jag kikar in här och skriver av mig under dagen. Va mycket det blev idag. Ha de´

• swartling

Ha tålamod den kommer nog när man minst anar det

Och jag såg att det går att flyga upp till 6 st samtidigt kan bli djävligt kul

• jompabompa

ville bara titta in och säga hej... min fru har pratat om att ni som hänger här snackar om att flyga med ul plan i nån gympa hall får man haka på??

• swartling
    jompabompa    Välkommen hit till pappagruppen vi har pratat om att köra något radiostyrt  bil eller flygplan  och sen har vi ju pratat att gå ut o dricka öl Cool
    så det ser man ju fam i mot eller hur all pappor  
  • Wedde

välkommen in jompabompa, här leker vi pappor så mycket vi kan. Jag måste tillägga att jag är ganska imponerad av mina muskler, som inte protesterar så mycket efter fredagens övning i hallen. Ska jag kolla efter tid i hallen för RC-flyg? finns det isåfall någon dag som inte passar.
    Ang. innebandy nästa fredag så har jag en kompis som gärna ville vara med (han tog fram klubban direkt) plus "tunamammans" gubbe Björn. Vi måste vara minst 8 gubbs annars blir det för jobbigt.
    Annars är det lugnt med Tess, fick svar av en grinig BM att vi "inte" var välkomna upp förrän det gjorde RIKTIGT ont med tätare mellanrum. Hur FAN kan hon veta Tess smärttröskel. Vi ska vänta till skiftbytet vid 16, sen ringer Tess igen. Den BM vill vi inte ha när det är dags för "pluppet". Återkommer.

• swartling

Wedde; RC-flyg låter jättekul. För mig är det svårt måndag-torsdag pga jobbet men fredag, lördag och söndag är helt ok för min del. Tänkte dra ner till Hobbex och spana lite idag hehe

Ett nytt innebandyförsök ska vi väl våga oss på . Med dig och dina 2 kompisar, mig + om jag får med mig Albin, Patrik och om han får med sig Robin, Teller och jompabompa (om du är sugen på bandy) så är vi ju nio stycken... Men det skadar väl inte om vi tar o raggar några extra gubbar som kan tänkas vara intresserade  .

Jobbigt med en del BM på fl... vi har också råkat ut för en del surkartar . Hoppas på att det kommer in lite trevligare BM efter skiftbytet och lycka till än en gång Glad

• skrothandlare

tittar in här och säger hejsan

• jompabompa

jag är lätt på med både flyg och innebandy ...måndag.onsdag.söndag har jag svårt, tid och plats så är jag där

Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna