• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Murgrönan - Min sambo har körkort men jag tänker att vi tar taxi så slipper han tänka på att inte köra av vägen i hetsen utan kan fokusera på mig o så ;) Sen vill jag inte heller ha problem att hitta parkering, de sa ju på infon att vi föder i HÖGSÄSONG och att det inte finns några garantier...

Bianca - Ja det låter fortfarande bra. Ska vi ses där eller? Frukostbuffén finns till klockan 10 och det kostar 160 kr inklusive badet...

• bianca2

vi tänker oxå ta taxi (eller om man går alltför långt övertiden o blir igångsatt så kanske till o m åka kommunalt. gjorde en kompis). just pga samma skäl som ni lillenlillen.
    blir perfekt att ses där vid 9. ska bli både gott o skönt!!!
    har äntligen blivit klar med rättning av 30 arbeten. har 50 till i veckan. känns så där!
    ha en skön söndagkväll. kram kram

• murgrönan

Hur länge till tänker du jobba bianca2?

• bianca2

jag jobbar ju bara 50% nu (sovmorgon varje dag o ledig fredagar). sportlovet är ju om 2 veckor. fram till dess har jag en klass men efter det kan jag bara vara där o fixa. så minst 2 veckor till i alla fall. vi flyttar ju om 2 veckor. precis när sportlovet börjar. vore skönt att vara hemma o fixa då!

• Medusa2001

Varit och brunchat på Enskede Krog idag, är fortfarande proppmätt...satt och åt i typ tre timmar *skrattar* Min varmaste rekommendationer, buffén är fantastisk med lax, sill, kycklingspett, köttbullar, bacon, Jansson, sallader, ostar, hembakade kakor, ribs, plättar och grädde och jordgubbssylt...brownies, korvar, äggröra och mycket annat. Smarr!165 kr inkl kaffe.

Har sorterat babykläder (köpt och fått) och ska börja tvätta dem. Känns som om tiden rinner iväg nu, är mindre än fyra veckor kvar innan bebisen är här. Otroligt!

Har lite smågrejer kvar att fixa hemma, köpa fler garderober, montera sängen, hämta vagnen och köpa madrass och andra grejer. Känner ingen egentlig stress, kommer ju vara ledig fr o m fredag och har tid att kolla runt.

Frullebad låter mysigt, jobbar dock, så jag kan tyvärr inte hänga på denna gång heller.

Ha en fin kväll!

• Emma3
    Lillie74 och vivs: Ja det känns skönt att plutten redan är fixerad bara den inte ändrar på det har hört att en del gjort det.

Lite långt för mig att åka för att hänga på, på frukostbadet. Jag är ju hemma på dagarna så jag kan gärna träffas mitt på dagen oxå men det kanske är många som jobbar som bara kan träffas på kvällen?

Vi ska oxå ta taxi då varken jag elr maken har körkort så vi har inte så stort val.

Medusa: Ja jag tänkte börja tvätta bebiskläder nästa helg.
    Med plutten i magen v35
  • murgrönan

Oj! Många järn i elden Själv är jag nu ledig fram till BF som är om tre v. Känns skönt, men finns en risk att jag blir lite uttråkad.Får fösöka boa och fixa med saker som jag inte kommer hinna med sen. Alla mina vänner som fått barn har gett mig rådet att laga en massa mat och frysa in. Så det tänkte jag ta tag i nästa vecka. Tänkte baka lite bullar och fika så det finns att bjuda på också. Jag kanske håller mig sysselsatt ändå
    Någon annan som börjat bunkra upp i frysen?

• Swenglish

vi tänkte också ta taxi till förlossningen och undrar hur det funkar med ersättningen? Är det försäkringskassan som erätter? Och vad händer om man blir hemskickad och får åka tilbaka senare? Tror jag ska ringa nån imorgon och höra mig för, rapporterar svaret sen.

9 funkar bra för mig, var där ska vi ses? Byter man om innan man äter? Lillenlillen, du kanske vet "hur man gör"? Får man låna morgonrock?

Medusa- lät ju underbart på Enskede Krog! Bokade ni bord där innan?

Halsbränna är hemskt! tycker jag får det av vad jag än har ätit om jag böjer mig ner efteråt...

Sole- ja, och dessutom kunde de ju har ringt er, nu var det du som ringde och kollade, eller hur?

Lillenlillen - tycker också det är frustrerande att inte kunna röra sig som förr, att det tar en evighet att komma ur soffan, bhöva hjälp med att ta på och av byxorna (får jätteont av att stå på ett ben, mystiskt...). Börjar förstå hur det är för folk som behöver hjälp ALLTID, vi har ju turen att det bara rör sig om några få månader.

Annars tvättar, syr ock fixar jag för fullt. Lägenheten är väldigt kaotisk eftersom vi ändrar om och idag fick jag panik och en gråtattack när jag tänkte på hur lite tid det är kvar och hur mycket som är kvar att fixas. Har fått för mig att allt måste vara perfekt, vilket naturligtvis är lite idiotiskt...

• Swenglish

Murgrönan- har också tänkt ha nt i frysen men inte tänkt längre än pizza och pyttipanna vad tänkte du laga? Kanske några bra tips? Bullar etc tänkte jag att folk får ta med själva, vi kan koka kaffe och te.

• Zul

Gud vad gott det lät med brunch på Enskede krog! Var ligger det? man har ju bara mat i skallen just nu... Känner mig hyfsat enkelspårig just nu!

Swenglish: jag har gjort köttfärssås och pannbiffar som jag fryst in. Har fått för mig att man behöver få upp sitt järnvärde efter förlossningen... Har även gjort dubbla satser med semlor som blir lätta att fixa när folk kommer. Det är inte klokt, jag som aldrig bakar annars...

Vilket härligt väder det varit idag! Har varit ute och vaggat lite i solen.

Har hela helgen haft kompis här med liten bebis, gud så söt. Och hjälp vad mkt frågor jag hade till henne. Amnings-BH verkar finnas bra på Kappahl och Lindex t ex. Men bara en sån sak som när ska barnet ha mat (om det inte skriker), hur mycket ska man truga...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3