• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Medusa, visst har dom god brunch på Enskede krog! Vi har lyxen att bo på gångavstånd.

Swenglish, det är nog foglossningen, jag sitter alltid ner när jag tar på mig byxor, strumpor och skor. Har tom ställt en stol i hallen.

Vi satsar nog också på taxi. Var emot först, vill inte att nån okänd ska köra runt med mig när jag har värkar. Men nån smart person sa att då kan min man sitta i baksätet med mig och vara stöd + att han inte är tokstressad när han kör + man slipper parkeringsproblemet. Tror man ska spara kvittot och sen skicka in det nånstans, personalen på BB vet säkert, men att man får betala en summa själv, 80 spänn eller så.

• Lillenlillen

FRUKOSTBADARE

Vilka är vi - Jag, Swenglish, Bianca2? Någon mer?

Vi gjorde så att vi kom dit i vanliga kläder, betalade i badet och fick nycklar, gick upp och åt frukostbuffé, gick sen ner till omklädningsrummet och bytte om och gick och badade. Badrock kostar typ 50 kr att hyra, handduk typ 20, jag tänker ta med för det är skönt att ha men jag har ingen lust att betala för att hyra....

• Vivs

God morgon!

Swenglish - har samma ont när jag står på ett ben... Jag tänkte också på hur folk har det som inte kan röra sig ordentligt..och att man antagligen kommer ha det så här när man är gammal.. det blir ju härligt...!

Tyvärr ska jag också till BM i morgon.. men ni lär ju få det underbart skönt i badet!

Angående resor till och från förlossningen så kostar det 140kr (sjukresa). Man betalar som vanligt i taxin och sparar kvittot, sen på BB fyller personalen i ett papper. Man skickar in det och bifogar ett moderskapsintyg som man får på förlossningen. Men, de ersätter alltså bara det som överstiger 140kr.
    Ersättningen gäller nog bara när man åker in och ska föda, alltså inte om man blir hemskickad igen. Om man måste föda utanför länet (vilket jag hoppas vi slipper!) så ordnar den egna förlossningen resan..
    Vi ska ta bilen in, min kille måste nog åka hem och mata kissarna om vi blir kvar länge på BB...

• Sole

godmorgon!

Vivs var lite snabbare med svaret om taxiresor in

vet ni, jag har hört en teori där det sägs vara genetiskt när man kommer föda (ca), dvs när ens egen mamma + killens mamma födde.
    Passade på att fråga igpr och min mamma fick 2 på dagen mer eller mindre, 1 kejsarsnitt(så det räknar jag inte) + brorsan 1 månad för sent.
    Svärmor fick alla tre sönerna 1 vecka innan ca, så om denna teori stämer borde jag ju inte gå över tiden!

Ska annars till BM idag och har inte gått upp något sedan vi var där för två veckor sedan, inget att oroa sig för kanske??
    Går ni upp varje gång?

• Sole

apropå resa till sjukhuset, vi har ca 500 meter till SÖS, känns fånigt att åka taxi men samtidigt lär jag väl inte vara i tillstånd för promenad

När vi ska hem sen kommer vi nog göra så att han promenerar hem och hämtar bilen

• murgrönan

Swenglish: Jag tänkte laga lasagne och paj i långpanna så det blir många portioner. Sen tänkte jag göra lite olika pastasåser/grytor så det bara är att koka upp pasta/ris när det är dags för lunch. Jag tycker det är roligare att baka än att laga mat så det har blivit tre olika slags bröd som jag fryst in. Ska börja med maten idag...tror jag

Idag är det 20 dgr till BF. Hjälp! Men jag längtar såklart

Tack för svar på taxiresa. Det blir nog taxi för oss också.

• Sole

apropå laga mat, min mamma och svärmor pratade om att det var en bra grej att det var vanligt i tex USA att när någon precis har fått bebis så turas folk om att komma över med mat till dem så slipper de laga och att detta inte innebar att de skulle stanna och umgås utan bara i princip lämna mat, tycker det låter strålande

• murgrönan

Sole: Det låter ju toppen! Få mat utan att behöva umgås jag tror tyvärr att jag skulle få svälta om jag litade på att det skulle hända Men idén är bra.

• Swenglish

Lillenlillen- det låter bra!

FRUKOSTBADARE- ska vi ses i entren (där man betalar) klockan 9?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca

Vivs, tack för taxi-svar! Då får man hoppas att man inte behöver åka fram och tillbaka och bli ruinerad! fast man bryr sig nog inte då när det gäller om så världsliga ting som pengar!

Murgrönan- få se om jag orkar ta mig för att laga nåt praktiskt! Måste frosta av frysen också... Tråkigt men nödvändigt!

• Frill

Inatt drömde jag att en hund sa "idag blir det bäbis". Sen fick jag (i drömmen alltså) annorlunda men väldigt svaga värkar, och blev plötsligt väldigt osäker på när det var dags att hinta för förlossningen att man skulle komma in. Det hann dock aldrig bli nån förlossning i drömmen.

30 dagar kvar till BF idag, och bara 9! dagar tills bullen räknas som färdigbakt.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3