• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Torris- vad tråkigt att bli uppsagd, särskilt nu!!

Lillenlillen- vi har ungefär samma, fast ingen pump, flaskor etc. Har precis som de andra också inhandlat bindor modell större. Har dessutom köpt apotekets snygga nättopp som första amningsBH och en riktig amningsBH när brösten stabiliserat sig lite. (Köpte aningens större kupa än jag har nu och den var aningens tajt runtom eftersom magen tar plats där och jag räknar med att bli iallfall lite mindre i omkrets )

Sen kan jag meddela att kombinationen kissnödig+jättegravid+nysning inte är någon hit, inte för mig iallfall.... Nu är det kniiiipövningar som gäller, dygnet runt!

• Ginger6

haha, har också upptäckt det Swenglish. Shit va man är mysig Har också handlat ungefär samma som ni fast inte pump...det kanske man måste ha...Trist Torris, sicka jäkla apor! Du får säkert ett mycket bättre jobb när det är dags igen! Kram & ha en skön fredag!

• Vivs

Torris - jättetrist med jobbet! Kanske du ska följa med på lunchen ändå? För att bli lite gladare av mysigt grav-prat!

Swenglish - knipövningar måste jag också börja med! Min kille köpte en Elvis-bok till mig, låg i soffan och asgarvade igår, höll på att kissa på mig säkert fem gånger!!

Lillen - vi har nog också köpt ungefär samma grejer... men också en sovpåse, åkpåse, örontemp och sängmobil. Och så har vi köpt en tummytub, tycker bebisarna ser så söta ut i dem på bilderna! Och, just det, lite vagntillbehör(myggnät och hjulskydd).

Angående NIX-registret så har jag varit med där typ ett år och det har blivit betydligt färre samtal men en del lyckas alltid hitta på anledningar att ringa ändå! Iaf ingen från goboken el vi föräldrar eller så som ringt..

Örtagården blir säkert jättebra, jag har inte varit där men jag äter nästan allt så det blir nog gott

• Sole

Lillenkillen

Vi har ockås förutom din lista:

Amningskudde (fått låna)
    Babysitter (rekommeneras starkt av alla mina kompisar som har barn)
    Tygbjörn med batteri som låter som järtljud(också fått låna, ingen aning om ifall det ens behövs)
    Babygym (behövs ju inte i början, fått låna)
    Blöjhink(fått låna)

Hur har ni andra med andningslarm och sånt? Alla är väl nojjiga att bebisen ska sluta andas, men jag känner ingen som använt sånt ändå

• Swenglish

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    HELENA (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Sofffy - lunch
    Medusa - lunch/middag
    Frill - middag

Nu har jag bokat för 10-12 personer på Örtagården klockan 12.
    85 pix/pers. Bokat under "Anna". Ligger alltså vid Östermalmstorg bredvid Saluhallen (en Bodyshop ligger där också). Man går en trappa upp. Vi kan väl ses vid bordet så att säga ifall nån råkar vara försenad eller så, så kan de andra börja äta! Ska bli kul!

• Swenglish

Sole- ang andningslarm så tror jag att iallafall jag kulle bli nojjigare av det, har hört att det löses ut ibland av misstag och jag skulle nog få panik. Känner inte hller nån som använt det.

• Swenglish

just det- det verakr inte vara några problem att klämma in fler på Örtagården pm det skulle vara så, de var rätt flexibla vad gäller antalet.

• Swenglish

och jag igen...

"Skönt" att det finns andra som också blivit lätt inkontinenta, trodde att det bara var jag!

• Ginger6

Vad är andningslarm?! Låter som sagt lite nojjigt jobbigt...men det kanske är bra?!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3