• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • J79

Lillenlillen du får ursäkta men jag tror inte att mina bullar är så mycket säkrare med dig som nyckelvaktare... Däremot var det en bra lista du hade. Sole din lista var också till stor hjälp. Jag har bara fixat vagn, babykorg som är bäddad, en hel del kläder, skötbord men måste köpa nästan allt som behövs till blöjbyte/omvårdnad och för matning.
    Var igår på föreläsning på Danderyd om förlossningen och eftervården, var bra info tycker jag. Hon som höll i eftervården info jobbade på amningsjouren hon sa att man inte ska köpa amningsbh innan utan vänta till man kommit hem. Hon ansåg att det är omöjligt att veta rätt storlek innan. Jag funderar på att se ut vilken typ av bh jag vill ha och var jag vill köpa den och sen vänta till efteråt. Gör nog som Swenglish och köper en sån där bh från apoteket att börja med.
    Hade gärna lunchat på måndag men har vattengympa då.

• Lillenlillen

Angående inköpslistor och blöjhink så har vi varit på G att köpa en men en av mina bästa kompisar jobbar på Babyland och hon säger att man kan INTE ha blöjhink i badrummet om man har golvvärme, för då liksom värms bajset upp underifrån och luktar superduperpeckilla.. Uääääh, äckligt!

• Hellur

Är lite orolig. Åt italiensk pizza till lunch idag. Det var med parmaskinka och ruccola. Frågade om parmaskinkan lades på innan den åkte in i ugnen. Ja, sa hon som tog emot beställningen. När pizzan kom var skinkan rå!!! Blev jätte nojig och bad pizza bagaren sätta in den i ugnen igen ett tag. Blev bara nojig då parma skinka kan vara skadligt. Den stod inne någon minut så den blev varm.
    Borde inte vara några problem eller???

• Swenglish

Hellur- du behöver nog inte oroa dig, risken är så liten och dessutom är du såpass långt gången! Jag har ätit parmaskinka.

Björklöv- det vore jättesnällt om du kunde ta med den på måndag! Tack!

• Hellur

Nä visst borde jag inte oroa mig. Bebisen är ju färdigutvecklad och dessutom var den ju lite varm ändå.

Nu ska jag iväg och hälsa på våra kompisars lilla flicka som är snart 2 veckor gammal. Snart har vi också varsin liten Mysigt!

• Hellur

Kom tänka på att Bassekatt inte skrivit i tråden på ett tag. Undrar om hon fått sina pojkar eller om hon bara inte varit inne på ett tag.

• Swenglish

Nej! Jag gick precis in till Bassekatt och det verkar som om hon fött en, Emil, och förlorat en, Linus! Vet inte vilken tråd hon hänger i annars så jag vet inte vad som hänt riktigt! Sorgligt!

• Sole

nej vad tråkigt för Bassekatt

Tänker på varenda dag (speciellt de som är nära) att om de inte är aktiva att de kanske är inne och föder!

Hellur
    du behöver inte alls oroa dig, tänk på hur mkt parma de äter i Europa och föder friska barn!

Nu ska vi iväg och hämta vår vagn, en Teutonia Fun (kusin till bugaboo kna man säga)

• Hellur

Nej, vad tråkigt för Bassekatt! Måste ha väldigt blandade känslor. Jobbigt.
    Hoppas hon och Emil mår bra trots omständigheterna.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3