• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • murgrönan

Örtagården har jättegod vegetarisk buffé. Kan tyvärr inte följa med, ska in på lönesamtal kl 13.

Jag har en del kvar att köpa märker jag när kag läser era listor. Men jag har det mest väsentliga tror jag. Ska åka och köpa blöjor och tillägg idag så det finns hemma iaf.

Pump har jag lånat av min vän, det är ju inte ens säkert att jag behöver använda den. Jag gick på stan igår med en vän som har ett barn tidigare, och hon rekommenderade en febertermometer som man kan ta temp i örat. Gick in på apoteket för att köpa...600 kr!!!! Men vad tusan, för en termometer!! Någon som vet vart det går att köpa billigare?? Annars blir det nog en gammal,hederlig rumptemp!
    Två v och en dag till BF. Jag MÅSTE börja packa bb-väskan idag. Kommer inte igång liksom. De kläder jag vill ha med mig går jag och myser i hemma hela dagarna. Jag har lagt ner en tandkrämstub i alla fall
    Hur går det för er andra?

• bianca2

Hej hej!
    Fy vad jobbigt Torris!!!! Måste kännas surt just nu. Själv har jag varit uppe sen åtta och packat. flyttar ju nästa söndag så jag har en riktigt rolig helg framför mig (blä). någon som har ngt skojsigt inplanerat?
    oj, vad ni har köpt saker. jag har vagno så har vi fått en säng o lite bodys. resten får komma allteftersom. har lite svårt att fokusera på förlossningen eftersom flytten kommer föra (förhoppningsvis).
    ha en trevlig fredag!
    kramar

• Frill

Andningslarm blir det nog inget här heller. Tror jag blir nojigare då.

BB-väskan är inte påbörjad för fem öre. Jag har lagt ner min patientbricka i mappen med journalen, det är allt. Men jag fick en jätteskön mysdress för icke-gravida i julklapp, mjuk och stretchig, och den ska med! Får nästan på mig den nu, så den borde funka efter förlossningen.

Ska till Uppsala och luncha med två föräldralediga kompisar (en ettåring och en femmånaders). Ska bli kul, hoppas bara jag inte somnar på tåget. Jag är söööömning, men måste jobba lite.

• Björklöv

Börjar känna mig både förberedd och oförberedd på det som komma skall! Tvättade alla kläder igår och gick sedan igenom vad jag har, och bodys saknas INTE i det här hushållet iaf Skulle behöva nån byxa till men annars tror jag att på klädfronten är det säkrat!

Babykorgen är bäddad och sambon började skratta när han tittade ned i den Har nämligen sytt lakan och örngott av våra urtvättade påslakan, jättemjuk och gosigt även om mönstret kanske är lite vuxet!

Lunch på Örtagården på måndag blir perfekt!! Swe - ska jag ta med DVD:n då?? Eller vill du ha den tidigare?

• Torris

Tack vad snälla ni är!
    Ja just nu känns det surt, men å andra sidan så är det lång tid kvar tills det att uppsägningen träder i kraft.
    Så visst kan det hända mycket saker under den här tiden!

Jobb finns det ju alltid, men det är liksom inte något man har lust att tänka på just nu. Och det ska jag ju inte eftersom det finns lite mer viktigare saker att tänka på!!
    MEn det är svårt när man nu går hemma och inte har så mycket annat att göra. Dumt!

Vad ni har massor med saker inhandlat. Duktiga ni är!
    Fick igår en massa påslakan och lakan till vaggan som min mamma suttit och sytt. Hon har så roligt just nu!

• Zul

Cirpen: tack för tipsen om Tradera!

Och jag ska nog bli lite mer cool som ni andra och säga nej till alla som ringer. Brukar vara cool, men vad det gäller bebisgrejer har en märkligt vek sida hos mig vaknat till...

• Sole

vi är med i Nix (ringde och dubbelkollade för säkerhets skull och upptäckte att skyddet bara gäller 3 år, sen måste man förnya) och vi har inte fått ett enda samtal, skönt!

Dock har jag skickat efter Go boken själv så dår har jag bara mig själv att skylla

• Hellur

Vi är också med i Nix registret. Hade helt glömt det. Det är därför ingen ringt. Skönt att slippa, de ringer oftast så olägligt att man blir irriterad.

Torris - Vad tråkigt att höra om ditt jobb! Men det är som sagt ett tag dit och man vet aldrig vad som händer. Hoppas det ordnar sig!

Lunch på måndag kl. 12 på Örtagården blir jätte bra!

Har nog köpt kläder och lånat så vi har så det bör räcka. Fast behöver nog köpa någon tröja till. Har tvättat dem och stoppat ner dem i bebisens lådor.
    Har printat ut listan i filen som Sole bifogade, den verkar bra.
    Har inte börjat med BB-väskan ännu, har stoppat undan lite toalettartiklar bara.

• Hellur

Ang. läckage så är ni inte ensamma, har också känt av det några gånger
    Har fortfarande en rethosta från en kraftig förkylning tidigare i vintras och det är inte kul med riktigt djup hosta när man är kissnödig...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3