• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • cirpen

Zul, om de har ringt..? Skojar du. Det känns som om de ringer hela tiden..iallafall två ggr från godboken och sedan från vi föräldrar mm. Också så har jag "klickat" runt på lite olika försäkringbolag för att kolla barnförsäkringar mm, och de har börjat ringa nu!
    Jag har inga problem att säga nej, måste nästan hålla mig för att inte vara oartig (läs:bitchig)!
    Funderar på att anmäla mig till NIX registret!

Ta dig tiden att lära dig hur Tradera fungerar, jag har bara positiva erfarenheter därifrån! Är det ngn pryttel man behöver som ej slits så speciellt mycket så är Tradera perfekt att få den till minst halva priset (oftast)!

• Lillenlillen

Jag har anmält mig till NIX-registret men så råkar jag vara enskild företagare och då GÄLLER INTE DET, vad är det för sätt liksom? De säger det dessutom när de ringer:

- Hej jag ringer från (företag X)
    - OK men jag är med i Nix-registret, jag vill inte köpa något.
    - Jag vet men det gäller inte när du har företag!

NÄHÄ. Och ni vill gärna ringa mig om jag valt att vara med i registret? För då blir jag en glad kund???

Bara som en parentes... Suck, blir trött!

• mars07

Jag fick oxå Libero blöjor idag. Men nåt måste ha blitt lite fel för jag fick nämligen två brev, alltså 4 blöjor! Men det tackar man ju inte nej till. Det blir nog det första jag packar i min BB-väska, har lixom inte kommit igång med kläd shoppingen än... Men till helgen kanske..

• Lillenlillen

TIPS TACK

Vi har hittills:

3 uppsättningar kläder i stl 50
    3 mössor (tunna och tjock)
    Overall

Skötbädd
    Handdukar till skötbädd
    Små handdukar till amning
    Amningskudde
    Amningspump
    Amningskupor
    2 paket blöjor, ett newborn och ett 3-6 kg
    2 paket våtservetter

Barnvaktslarm
    Andningslarm (fått låna)

Barnvagn
    Bilbarnstol
    BabyBjörn
    Takvagga
    Snugglenest (till vår säng, så man inte råkar mosa den lilla)
    Sängkläder

2 nappflaskor (till senare)
    Diskborste till nappflaskor

Och har tänkt skaffa:
    Badbalja
    Termometrar till bad och kropp
    Topz
    Hudsalva för utslag
    Baby wash
    Olja till bad
    Plastad frotté

• Torris

Åh Örtagården som är så gott!
    MMm...
    Idag har jag varit hos BM och nu är huvudet fixerat så det var nog det jag kände av i måndags när det bökades så väldigt på natten...sen att magen kändes mycket lägre.

Kan inte sova idag. Har fått reda på att jag blir uppsagd!
    Kul, att inte ens ha börjat sin föräldraledighet och så får man den informationen. det som känns mindre jobbigt är ju att uppsägningen inte träder i kraft förrän jag är tillbaka igen, men ändå. Det är ju trevligare att ha ett jobb!

Så nu känner jag mig inte på topp direkt, därför så säger jag nog nej till en lunch på måndag - men kanske jag ändrar mig över helgen?

Om inte får ni ha det så mysigt!

• Sole

Torris

vilken tråkig nyhet att börja föräldraledigheten med!
    hoppas det löser sig för dig under föräldraledigheten med annat jobb!

• Sofffy

Örtagården Kl 12 på måndag passar kanon för mig också.

Torris: Tråkigt med ditt jobb, men skönt att du fick reda på det nu iaf och inte strax innan du ska tillbaka. Nu kan du ju söka ett nytt topp-jobb under ledigheten

Jag har förrutom det som står på lillenlillens lista på rekommendation av min svägerska som fick sin dotter den 10 jan även köpt:

* en sangenic-hink att slänga blöjor i

samt

* lite tjockare bindor

• Frill

Lillenlillen, har precis samma erfarenhet av försäljare och NIX-registret som du. Och Cirpen, jag ÄR bitchig när de ringer. Försöker inte ens låta bli

Igår rök mina vigselringar till förmån för graviditeten. Testade om jag kunde få av dem, och det tog lång tid och mycket spolande med kallt vatten, så nu får de hänga i en kedja runt halsen i stället.

Vi har ungefär samma saker som Lillenlillen. Och så köpte vi en tetra med mjölkersättning att ha hemma som sista utväg om det blir panik en natt när allt är stängt.
    Tror inte vi kommer att köpa så mycket mer innan utan mer känna efter vad vi behöver. Däremot tänkte jag precis som Soffy ladda upp med tjocka bindor. Vi bor väldigt nära ett apotek, så i värsta fall får min man springa iväg och kompletteringsköpa saker.

• Frill

Skumt, jag blev utslängd? Nåja

Torris, vad tråkigt med anställningen. Hoppas att du kan koppla av ordentligt under föräldraledigheten ändå, och att du snart hittar ett nytt jobb. Min erfarenhet är att saker brukar lösa sig

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3