• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

ANGÅENDE INKÖP

Har ett helt gäng kompisar som fått barn det senaste året och de gemensamma tipsen har varit:

- Köp inte Apotekets dyraste pump, den billigaste är mycket bättre!
    - Köp inte örontermometer, vanlig funkar precis lika bra och kostar betydligt mindre.
    - Dessutom har jag läst att napptermometer kan vara dumt, dels ska man inte använda den innan amningen är helt fungerande (sugreflexen blir störd) och sen ska en napp vara en napp och inget annat.

Själv har jag fått låna en elektrisk pump av min chef och köpt en vanlig hederlig rumptermometer. Men har man sen köpt nåt av det andra så behöver man väl inte ångra det.

Ville bara föra vidare några goda råd :)

• Sole

Emma3

11:50 blir bra!

Lillenkillen

tack för bra råd!

• Zul

Jag vet heller inte riktigt var Örtagården ligger, så jag möter oxå gärna upp vid uppgången Östermalmstorg, vid spärrarna.

/Maria

• Lillenlillen

Ni som ska mötas vid tunnelbanan Östermalmstorg imorgon:

Se till att alla vet vilken uppgång... Ni gör väl bäst i att gå upp från spåret mot Linnégatan/Nybrogatan och sen ta utgången motNybrogatan med tanke på var restaurangen ligger... Då ligger den väl direkt till vänster förbi Saluhallen vad jag förstått?

• Vivs

Sole, Emma och Zul: vi ses 11.50 i morgon då! Vid spärrarna på östermalmstorgs-sidan, alltså inte på stureplanssidan.. om man kommer med T-banan från centralen åker man upp rulltrappan längst fram, i tågets färdriktning!

• Torris

Bassekatt: Massor med kramar till Er - och till Emil som är en kämpare! Skönt att höra att han växer till sig.

Och Sannixx som får åka hem med sin Ida. Underbart!!

Cirpen:
    Angående min uppsägning så är den okej, d v s det är en massa uppsägningar på mitt jobb (stooort) och 80 personer måste omplaceras eller så har de inget jobb kvar. De blir erbjudna andra tjänster och då var MIN tjänst en sådan tjänst som andra lätt kan ta över och jag har inte så många år i företaget vilket betyder att jag åker ut.
    Men, det som är positivt i det hela är ju att jag faktiskt är mammaledig vilket gör att uppsägningen inte går igenom förrän jag är tillbaka nästa år, och då har jag tillgodoräknat mig ännu ett i företage och dessutom är det 6 månaders uppsägningstid från företaget. Efter det har jag dessutom 9 månaders förtur till jobb som jag söker...

Men som sagt, allt kan hända på det här året och vem vet?
    Kanske jag hittar något annat eller så finns det plötsligt plats för mig igen där jag jobbar idag? (fast så har vi ju det där med stolthet förstås...)

Må gott allihopa!

• Hellur

Zul, Emma, Sole och Vivs - Jag möter också upp er vid t-banespärrarna i morgon, kl. 11:50. Är osäker på vart Örtagården ligger.

• Hellur

Lillenlillen - Tack för råden. Har förresten också hört att vanlig hederlig febertermometer är bättre.

• Emma3

Tack Vivs för beskrivningen. Syns imorgon tjejer!

Med plutten i magen v36
  • Swenglish

Tack för tipsen Lillenlillen!

Ska bli kul att ses imorgon! Jag möter er på Örtagården, vet inte riktigt än vilket håll jag kommer ifrån! Ses då!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3