• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Haha va roligt att vi snylt-åt... och förmodligen åt vi mest av alla buffe-ätare så de gick redan back på oss betalande gravida. hehe

JAAA tack Swenglish & Soffy. Sista veckan!!! Får iofs gääärna va sista grav-veckan också för min del. På fredag är han färdigbakad och jag får föda på Södra BB så det skulle passa bra på lördag då...
    Sjukt avis på er som är lediga, jag var ute i solen på lunchen och promenerade ut på Kastellholmen, lovely! Ut & strosa ni som kan!!
    Zul, håller med övriga att han borde få åka...fast jag hade nog tyvärr inte tillåtit min man så många dagar om jag ska va ärlig...:-S

• bianca2

lillenlillen! lycka till m ul idag!
    jag märker att det inte bara är jag som inte kan sova
    ska till bm nu och kolla läget!
    jaha - så det är semeldagen IDAG
    har ätit typ 20 semlor sen jul så självklart ska jag äta en idag!!!
    ha en br adag alla trots det vidriga vädret.
    kram

• Ginger6

Bianca är du också förvirrad? Lillens UL är väl imorn?? Och vidrigt väder....Que?! För lite sömn och semlor på oss alla kanske Lycka till hos BM!

• BasseKatt

Hej tjejer!

Har fått en liten paus nu mellan matningarna. Emil ligger i pappas knä och myser. Här på SÖS neo avd 61 har de datorer man kan surfa på, men jag vet inte hur det är på "vanliga" BB-avd.

Hm... det där med sömn är ju begränsat... Emil äter var 3:e timme, så det blir 23, 2, 5, 8 osv men vi har delat upp det så pappa tar 2 och 8 och jag 23 och 5. Det tar ju lite längre tid då jag går upp eftersom det då är amningsförsök, sondmatning, blöjbyte, nattning och sedan pumpning. Efter ca 1½ timme är jag tillbaka i sängen och då är det skönt att kunna skippa 8-målet. Sondmatning är ju himla praktiskt på så vis... Får se hur det blir när han lärt sig amma ordentligt.

På torsdag får vi åka hem! Läkarna var inne och berättade det idag. Hemvården kommer förbi och berättar vad som gäller och sedan kommer de att besöka oss 1 gång/dag tills han blir tillräckligt stor och stark. Han växer så det knakar och vägde igår 2251g! Och han är lång - vi mätte hans fötter när vi badade i lördags och de var 7,5cm... Blir nog basketspelare när han blir stor... Skrattande

Igår tog vi dagspermis och mina föräldrar var och hämtade upp oss. Vi åkte först förbi Barnens hus och tittade på vagn (vi måste ju köpa ny nu...) och det slutade faktiskt med att de hade en inne i precis samma färg som vår tvillingvagn och vi har nu tagen en av liggdelarna och lagt i den. Perfekt! Tror även att tvillingvagnen bli lättare att sälja som syskonvagn med bara en liggdel... Sedan hade vi storstädning hemma. Vi (läs sambon) har renoverat ena badrummet sedan i november, vilket gjort städmöjligheten väldigt begränsad. Nu städade vi upp - dammade, moppade etc och fick spjälsängen på plats där den ska vara och bäddade iordning. Blev riktigt bra. Fast det var enormt jobbigt att gå runt hemma - det var mycket tårar. Får se hur det går när vi kommer hem. Vi ska prata med med kuratorn igen idag och det ska bli skönt.

Nej, nu är kl snart 14 och det är matdax igen. Sköt om er allihop och lycka till nu för er som är på G!

• Vivs

Vilka förvirrade inlägg det är här idag!

Ginger - vädret växlade rätt snabbt här, från strålande sol till snöstorm!! Jag ger mig inte ut..

Lillen - det är säkert ingen fara med bebis, alla kan väl inte ha en jämn kurva genom hela grav..lycka till i morgon iaf!

Idag har jag en grym mensvärk igen..hade den hela helgen och igår vart jag besviken när den var helt borta. Nu känns det bra att den är tillbaks, något som händer Kanske börjar bli dags att testa champagnen snart!

Hellur - skönt att bebis ligger rätt nu, hoppas den stannar så!

• cirpen

Måste bara skriva av mig lite..

Hemsk Mardröm! Läs ej om känslig..

Usch jag hade en så hemsk mardröm inatt... Drömde att dagen efter att vi kom hem från BB, så skulle jag ta upp lillen ur spjälsängen, men h*n var inte där...kollar i min säng men icke..Kollar då i vagnen ,men inte där heller...Då slår det mig att h*n måste ligga kvar ute i bilbarnstolen i bilen, och gjort det hela natten i minusgrader! HUGA!! Den var riktigt otäck! jag har fortfarande kvar den otäcka känslan... Det var förövrigt den första bebisdrömmen jag hade, så det var ju inte så kul..

• Sole

Bassekatt

kul att höra från dig! Förstår att livet med Emil är blandat med både glädje och sorg. Skönt att ni inte behövde stanna på SÖS så länge utan får komma hem redan på torsdag!

Hoppas få se dig på våra träffar framöver!

Kram

• murgrönan

Hi,hi!! Räkna med mig till nästa dejt!! Ja menar, jag säger inte nej till en grattislunch

• Vivs

Cirpen - det lät inte som någon vidare dröm men jag tror inte det skulle hända på riktigt, man märker nog rätt fort att något saknas Det är nog bara normal oro som spökar! Har hört att den kommer sitta i några år framöver nu

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3