• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Vet inte heller vad min bebbe beräknas väga. Ska fråga det vid nästa BM besök.
    Har också funderat på att tigga till mig ett UL. Hos BM sist hade den vänt sig, men rörlig och hög upp. Har nu fått för mig att den vänt sig igen. Den har ju rört på sig en del och nu känns det som den ligger annorlunda i magen (sparkar är på andra ställen). Ja ja, får ta det vid nästa BM besök, hon sa att det inte är försent med vändningsförsök då om den vänt sig igen. Blir bara lite nojig och orolig.

Har inte funderat så mycket på TNS, de verkar läskiga och är rädd för hur barnet kan påverkas. Har siktat in mig på vetekuddar, mina vänner har använt det och de rekommenderar dem.
    Fick 2 st av min sambo i veckan.

• Hellur

Lillenlillen - Har också funderat på om UL-bilderna mattas av med åren. Finns nog en risk för det.
    Har scannat in mina. Kanske ska dra ut dem på papper i fall att.

• majlinsa

Angående ul bilder har jag fått veta att de är ljus känsliga och bör förvaras mörkt tex i ett fotoalbum eller liknande.. Annars tappar de färgen tydligen

• Emma3

Jag scannade in våra ul bilder och har framkallad dom som vanliga kort

Med plutten i magen v37
  • SanniXx

Hej tjejer! Jag förstår verkligen inte, jag gör ingenting på dagarna förutom att amma och byta blöjor i stort sätt, men jag hinner ändå inget och vet inte vart dagarna tar vägen. Hinner inte svara på medddelanden man får m.m. Puh!

Hoppas på att kunna träffa er snart när man kan ta sig ut med Ida..

Någon som är på G med bebis?

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Zul

hello!

Härligt att se att alla är pigga och skriver mycket!

Lillie: jag tycker det lät som en bra idé med ny lunch nästa vecka! Vad sägs om tisdag?

Vivs: håller tummarna för att det snart är på gång för dig!

Frill: testa oxå att äta mindre salt mat!

Min mage är helt sjuk på nätterna. När jag har sammandragningar bullar bebisens rumpa upp som en spetsig alptopp, ser helt galet ut, som en conehead. Var tvungen att fota den sist. Hjälp nu har freddan åkt till Bryssel, gode gud gör så att den väntar till på söndag. Sen får den gärna komma direkt ; ) (och jättesnabbt och lätt!). Även jag är rädd för en jättebebbe...

• Swenglish

Zul- så ser min mage ut också, jag trodde att det bara var rumpan som stack ut, men det är alltså sammandragningar!

Sannixx- jo, jag har förstått att det blir så, men det är svårt att föreställa sig! Hoppas allt är bra hemma!

majlinsa- oj, alltså, ska vi ta ner våra bilder från kylskåpet?

hellur- coolt, vi har inte lyckats än, den är kameraskygg, men ger inte upp än!

Lunch låter bra, tisdag passar bra, mitt BF-datum! Fast jag hoppas ju att jag inte kan komma...

• Sole

åhh jag blir så irriterad på CSN att föräldrapenning räknas som inkomst och det är olika bud på hur mkt man får tjäna under året då jag bara tar några poäng denna termin.

nu ska jag ta ut 3,5 dagar i veckan och inte ens vara helt ledig under året och kommer gå över gränsen!!
    : - [

• Sole

det skulle ju bli en jättearg gubbe i slutet

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3