• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Tack för alla tips mot svullna ben! Jag köpte faktiskt stödstrumpor redan efter jul, för julkklapps-presentkort. Sen blev påsen snodd på Globens tvärbaneperrong Min enda tröst är skadelädjen över att tjuven fick amingsbh och stödstrumpor för gravida - inte så glamoröst stöldods

Jag fick en TENS-apparat i alla hjärtans dag-present av min man. Finns på Clas Ohlsson för ca 400 spänn, fast då är den lite mer komplicerad än en "lady tens" för förlossningar. För att förvirra stod det att den inte fick användas av gravida, men jag har både ringt MVC och pratat med min BM och de har gett klartecken. De viktigaste är att man INTE sätter elektroder på magen. Det får inte finnas nån risk för att det kan gå ström genom barnet. Korsryggen går bra, men höftknölarna är så långt fram man får gå enligt min BM. Har testat den på ryggen och det var riktigt skönt, som att sitta i en massagestol ungefär.

Ni som lånar/hyr, tänk på att nollställa innan ni testar. Den som hade den sist låg ju på förlossningen och har säkert vridit upp till max. Min svägerskas man fick en smärre elchock när han skulle testa deras

Lillie74, läskigt att din kompis bäbis låg i säte. Är lite nojig över att BM tagit fel, eftersom hon knappt kände huvet alls förra gången då det har åkt ner så långt.

• Vivs

Frill - har också testat TENS på max, det var en riktigt kul upplevelse...men jag vill nog inte göra om det

Sole - jag måste erkänna att jag också har varit på IKEAs delicatobollar

• Ginger6

Halloj gottegrisar!

idag är jag också hemma, fast bara för att jag har ont i huvet, vill inte gå över. Ska bli skönt att komma till BM imorn igen och kolla läget. Jag tok- vilar i alla fall och läser böcker. Grymt skönt! Har dock alldeles för lite godis hemma och det är ju bara fööör kallt för att gå ut. Bbrr! TENS kanske inte är så dumt, har kännt mig lite anti mot att hålla på med sladdar och grejer men kan ju va värt att testa.
    Gå in på www.gulligast.nu om ni vill kolla lite söta filmer

• Vivs

Ginger - länken till de där söta filmerna har jag letat efter!!! En på mitt jobb visade mig så söta katter förut så skulle jag visa killen här hemma men hade glömt länken! Tack

• Frill

Nu har jag varit ute och fixat uppgifter till en artikel, köpt tre par stödstrumpor och lika många kexchoklad.

Härnäst: soffan.

• Hellur

Häftig bild Lillenlillen! Vad roligt att få se sin bebbe. Det var ett tag sedan rutin UL i v.19.

Lyckades faktigst filma magen här om kvällen. Det var första gången som man verkligen såg en häl trycka ut tydligt. Det hela började att min sambo ville filma när den hickade riktigt ordentligt, hela magen hoppade. I samband med det började den röra på sig ordentligt, magen putade ut åt alla håll. Den slutade inte att puta ut och röra sig för fullt ett bra tag där inne. Det var roligt!

• Lillenlillen

Hellur:

Ja, lite roligt att ha en bild från så sent, när den liksom är "färdigbakad". Ska nog rama in den sen :)

Är det förresten någon som vet om UL-bilder mattas av med åren, alltså om de är typ som polaroider som tappar all färg. Vore så trist liksom...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3