• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

som det känns nu kommer jag föda i maj/juni *suck*

• bianca2

Åh!!!
    Bu är det ju mer spännnande än n¨nsin i denne tråd!
    Grattis swe på din födelsedag. hoppas du får en bebis snart!
    Grattis torris till världens sötaste son!
    och lyck atill lillenlillen, vivs, murgrönan o ni andra m värkar.
    för mig är det första lediga dagen o jag känner absolut ingenting. men jag har ju bf om 6 dagar...
    kramar

• Sofffy

Jag har garanterad plats på BB-sthlm så det känns faktiskt som ett väldigt smart drag att man va ute med uppbokning av det i god tid nu såhär i babyboom-tider.

Sole:

Skönt att höra att ditt könsul stämde överens med det första.

Nåja jag har iaf inte tapetserat i barnrummet med rosa, men som murgrönan sa så är ju huvudsaken att man får en frisk liten härlig bebis.

Jag har bestämt att jag ska knipa till minst på måndag, måste ha helgen på mig o städa i lgh. Det är barnplågeri och låta en liten bäse flytta in där nu. Kollade upp städfirma idag o det kostar 3700 kr o städa vår lgh, jäkla ockerpris, så ja o min respektive får fixa det i helgen.

• J79

Sole, mår som vanligt förutom att jag är trött på att vara tjock och inte kunna röra mig. Har rysligt mycket foglossning och när jag rör på mig får jag en massa sammandragningar. Känns för övrigt som att jag skulle kunna flytta in på toa eftersom det är där jag vistas mest dag som natt! Önskar att jag visste att den skulle komma ut om två veckor har riktat in mig på att föda påskhelgen istället, hoppas att trycket på bb lugnat ner sig då.
    Du föder nog före mig! Hur mår du?

• Pippil8

Grattis Swenglish på födelsedagen! Hoppas det har gått bra på SöS!

Vad spännande med tre som är på gång nu! Verkar inte såååå kul med förvärkar som en del av er har haft ett tag...

Tack för svar om värkar... Jaha, det är väl bara att vänta på att det ska kännas som att man ska dö då Men eftersom jag ännu inte känt minsta lilla antydan (lite mensvärk räknas inte) så har jag nog ett tag kvar.

Nu ska jag åter till soffan och mina nybakta kakor och nyinköpta trädgårdstidning - myyys

Lycka till alla som förmodligen kommer föda det närmsta dygnet!!!!!

• Pippil8

Glömde säga - vad härligt att ni är hemma Torris! Har du tid och lust får du gärna berätta lite vad som hände och varför det blev akutsnitt. Det låter läskigt Men han kom ju ut och mår bra i alla fall - det är ju huvudsaken.

• Emma3

Grattis Swenglish och lycka till idag.

Spännande för er som är på g nu, hoppas era små tittar ut inom det närmaste

Grattis Torris till sonen.

Även jag börjar närma mig bf, 11 dagar kvar nu men jag har inga känningar alls så.
    Var hos bm idag och allt såg bra ut, plutten är fortfarande fixerad och bm tyckte den hade sjunkit ner ytterligare.

Med plutten i magen vecka 39
  • Zul

Lycka till Lillen (gött att du fick en plats på DS! Det verkar ju så bra där dessutom), Vivs och Soffy! Det kommer gå jättebra. Hoppas latensfasen nu snarast går över i öppningsfas! Ni är duktiga som kämpar på.

Bianca: Har du oxå 15 mars som BF? Det har jag med. Eftersom jag gjort ivf låter de inte mig gå över mer än max 1 vecka, så senast 22 mars. Har en del sammandragningar o mensvärk, men det har jag haft lääänge...

Och hur går det för Frill...

Grattis Torris till lilla underverket!

Var i skolan idag, och det var mer tröttsamt än jag trott, fast det bara var halvdag. Det blir ju lite jobbigt med tunnelbana och så, och att sitta i hårda bänkar... Får se om jag går mer...

• Björklöv

Vilken händelseutveckling under tiden jag varit borta... Får man inte lämna tråden längre för att hänga med?

Lillen - Va skönt att du får plats på Danderyd istället! Det är ju inte alls långt dit!!! Är du kvar hemma fortfarande eller har du åkt in?? *spanar ut genom fönstret *

Känns lite skönt att veta att jag har plats på BB Stockholm när jag läser om boomen som är nu...

• bianca2

hej!! zul - ja, jag har oxå bf 15/3 men jag räknar iskallt m att gå övertiden 2 veckor. som det ser ut nu kanske det e lika bra...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3