• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Vivs:

Mina avtar när jag rör på mig lite men de som kom när jag satt ner och försökte spela sällskapsspel med sambon var helt vidriga, trodde hela jag skulle gå sönder :S Hur ska det bli sen???? Men som min pedagogiska pojkvän säger: en värk i taget, den här kommer inte tillbaka!

• Vivs

Lillen - vilken bra kille du har! Jag håller helt med honom
    Vi får beta av en värk i taget.... hur ofta kommer dina nu?
    Mina känns lite bättre när jag försöker röra mig. Det är lite svårt ibland bara, kroppen stelnar liksom till! Skönt att du nog får plats på DS, vi får se vart jag hamnar när det blir dags att ringa!

• Sofffy

Murgrönan skrev:

"Min kompis fick barn i natt (hon hann få på kvinnodagen). De hade frågat på UL v 19 vilket kön det var och fått svaret ficka,med säkerhet. Och så kommer en liten kille ut. Ops! Spelar ju såklart INGEN roll men kan vara bra att vara förberedd på att ul i v 19 inte alltid stämmer. Har en annan vän som det hände samma sak för".

Ohh shit, vi har ju allt i rosa, efter att bm sa på rutinul i
    v 18 att det med 95% säkerhet var en tjej. Har inte gjort ngt särskilt könsul.

jaja blir det en grabb så blir det outlet hemma hos mig sen för alla ni som får flickor

• Sole

oj oj oj vad det händer grejjer här!

3 samtidigt och jag som ska iväg och muntra upp syster min som opererats igår, det är ju olidligt spännande!

Lillen, soffy, vivs
    skulle bli jätteförvånad om det inte var "på riktigt" nu och jobbigt att det är fullt men så länge man får inom Stockholm så kanske det känns ok...?

jag födde ju i Gävle inatt

Ang. UL
    de gissade på kille i v 19 för oss och sedan i v 32 på UL såg vi en enda stor snopp och pung så i vårt fall så stämde deras gissningar men det är ju såklart att de kan ha fel.
    Innan v 32 tänkte jag inte 100% kille som jag gör nu.

Murgrönan
    hoppas det kommer igång för dig snart, när var ditt BF?

• murgrönan

Soffy: Samma för dem. De har just flyttat till ett nytt hus och tapetserade barnrummet i rosa och har köpt en massa tjejkläder
    Vi har gjort ett extra köns-ul i v 29, men jag känner mig ff inte helt säker. Jag tyckte läkaren lät lite osäker, men jag är nog bara nojjig. Men det spelar ingen roll, 10 fingrar, 10 tår det är det som gäller, eller hur

• Sole

tänk om ni alla tre hamnar på samma sjukhus med samma födelsedatum?

J79
    hur mår du? snart har vi "bara" 2 veckor kvar till BF!
    *suck*

• Vivs

Ja, Sole, det spelar faktiskt inte så stor roll vart i Sthlm jag hamnar... så länge jag slipper Gävle
    Och så slipper jag helst bli undersökt av min kompis som jobbar på KS. Vore lite jobbigt men det verkar ju ändå fullt där så det är väl ingen risk!

• Hellur

Oj oj oj, nu händer det grejer. Det är sååå spännande!

Lillen, Vivs och Soffy - Lycka till! Håller tummarna för att era bebisar kommer snart och att ni får plats på sjukhus i Stockholm.

• Sole

vivs
    nä det förstår jag!
    verkar ju vara värsta födelseboomen nu! jag har fått höra att den skulle komma i maj/juni

• Hellur

Jag har också hört att födelseboomen skulle komma i maj/juni...
    Om det stämmer, undrar jag hur det kommer se ut då med tanke på hur mycket det verkar vara nu.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3