• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • J79

Vivs vad spännande hoppas att hon kommer ut nu närmaste dygnet!

• Swenglish

Tack för alla grattis! Sa precis med gnällig röst till min man att det är ingen som tänker på min födelsedag, utan bara den förbenade bebisens som ändå inte tänker komma... *fem år gammal igen* Men så får jag en massa förskottsgrattis i tråden!

Tack Lillen för sammanfattningen! Tror att mer är sammandragningar och förvärkar jag inte kan skilja på, värkar tror jag värker ordentligt (?).

Grattis till löneförhöjningen Murgrönan!!

Såklart loggar jag in imorgon och rapporterar OM jag inte blir kvar på Sös efter kontrollen!

Detsamma gäller för dig Vivs! *inför dagligt inloggningstvång för samtliga trådmedelemmar*

• Sole

inloggningstvång är inga problem för mig, här händer det ju ändå inget

känns som man sitter på parkett på en actionilm

vivs
    har du ringt till förlossningen coh pratat med dem
    jag tycker verkligen att det låter som riktiga värkar.

• Vivs

Sole - nej, jag har inte ringt än... väntar tills det kommer lite oftare och gör lite ondare. Tror fortfarande att det är någon som försöker lura mig

• Björklöv
    Swe - Sällar mig till grattiskören

Vivs - Säger som sole, ring och prata med förlossningen. Där kan de ge svar på tal!!! Och även om det "bara" är förverkar så tror jag inte att de kommer att tycka att du är konstig eller nått sånt....
  • Pippil8

Swe - grattis i förskott från mig också! Vore det kul om bebben och du fick samma födelsedag eller skulle du helst vilja undvika det?

Murgrönan - grattis till nya lönen!

Nu har jag suttit och surfat på förlossningar (inte bara jag som gör just nu kanske) och jag funderar mer och mer på hur det kommer börja. Hur känns en värk? VET man att det är en värk på en gång? Eller njae, det verkar ju inte så om man läser hur det är för t ex Vivs nu...

Jag har läst som sjutton och ändå vet jag inte när jag borde ringa älsklingen och säga att han måste komma hem från jobbet... Förbryllad...

• Emma3

Kikar in och grattar Swenglish i förskott oxå, hoppas på att din bebis kommer snart.

Vivs spännande att det är på g för dig, du måste hålla oss uppdaterade

Grattis till löneförhöjningen murgrönan.

Med plutten i magen vecka 39
  • cirpen

Tja

Utskriven från sjukan. Var ingen bröstböld Puh!! "Bara" infektion i bröstet och ev. i livmodern, och i blåsan..Väntar fortfarande på provsvaren.

Apropå värkar
    Ni förstår när det är en värk jag lovar!! :-O (been there done that..hihi) Är ni minsta osäker så är det ingen värk helt
    enkelt.... När man inte kan gå, då kan man väl säga att det är en värk!!

Grattis murgrönan!! Inte helt fel med extra pengar..
    Grattis till Swe åxå!

• Swenglish

Pippil8- nja, tror jag helst undviker det om det går! Men hellre imorgon än igångsättning!

Min mamma sa också att det inte går att ta miste på en värk, man VET helt enkelt. Hon att att när man tror att man ska dö, då är det en riktig värk! Vad är det vi går och längtar efter egentligen???

Välkommen hem igen Cirpen, skönt att det inte var läskig bröstböld! *huga*

• Vivs

Cirpen - Det är inte så att man VET att det var en värk i efterhand? Alltså, att man senare säger att det är självklart att jag hade värkar.. På mig känns det som någon gör tusen nålar i ryggen samtidigt som magen blir stenhård och gör ont. Fast jag kan fortfarande gå... nu kommer de med 6-7 min mellan och de gör ondare än förut. Vi får väl se hur det blir under natten, om man får någon sömn överhuvudtaget

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3