• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Efter alla era beskrivningar kan man i alla fall förbereda sig på mycket ont och långdraget.

• Björklöv

Ojoj! Här händer det minsann grejjer!!!

Ska på lunchdate med min kompis nu, så jag hinner inte skriva mer än så här... Lycka till alla med värkar

• murgrönan

Swe: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! Och tack för länken, jag hade hört liknande tidigare men alla tröstens ord behövs nu. I natt har jag sovit hyfsat i alla fall. Men inga känningar alls förutom denna lite molande mensvärk. Men det ska ju göra betydligt ondare än så förstår jag efter era beskrivningar.

Ahhh, vad spännande Vivs. Och Lillen, vi har ju samma bf, vänta på mig!!! Eller vad tusan, gör inte det då....Ut med tjejen (som jag gissar på att det är).

Min kompis fick barn i natt (hon hann få på kvinnodagen). De hade frågat på UL v 19 vilket kön det var och fått svaret ficka,med säkerhet. Och så kommer en liten kille ut. Ops! Spelar ju såklart INGEN roll men kan vara bra att vara förberedd på att ul i v 19 inte alltid stämmer. Har en annan vän som det hände samma sak för.

Hoppas ni uppdaterar vad som händer under dagen, det är sååå spännande.

Grattis torris! Sååå fiiin!

Skönt att det inte var bröstböld Cirpen. Min frisör råkade ut för det, ett h-ete. Välkommen hemm!

• Lillenlillen

Så ringer jag KS och får reda på att det är FULLT hos dem idag. Och samtidigt avtar värkfrekvensen. Kan det bero på att min motivation droppade en aning? De ska ringa när de kollat upp plats.. suck

• J79

Grattis Swenglish! Jag hoppas att du får en riktigt bra födelsedag. Lycka till idag på kontrollen. Håll ut den kommer ut snart, senast på onsdag!

Torris grattis till lilla Vilgot! Skönt att han kom ut till slut och mår bra.

Cirpen skönt att du mår bättre och är hemma igen.

Lillenlillen och Vivs snart ploppar bebisarna ut. Det är sååå spännande!

• murgrönan

Usch, vad jobbigt att det verkar vara fullt på många ställen. Helt fel timing för det. Lillen, om du orkar, skriv och berätta var du hamnar efter att de ringt dig.

• Vivs

Å nej, Lillen! Det vill man ju inte höra.. Hoppas de ordnar plats i Stockholm iaf! Själv har jag inte ringt någonstans än, har fortfarande upp till 10 min mellan värkarna. Fast det onda har ökat på en hel del och nu hjälper det inte alls att bada längre!

• Sofffy

Grattis på födelsedagen Anna, hoppas att du får den lilla presenten du så gärna önskar dig

Grattis Torris också; härligt o se lite action i tråden, det har ju varit så lugnt på senaste o nu verkar det som att flera stycken e på G.

Själv har jag ihållande mensvärk ggr 1000, går inte bort oavsett om jag rör på mig, så tror inte att min bebis vill stanna till nästa helg. * Lite halvstressigt känns det.

Lipade en skvätt förut o tyckte synd om mig själv då våra hantverkare som skulle fixa klart allt idag, va "sjuka" idag utan o ringa och meddela detta utan jag var tvungen o ringa dem o fråga va fan de höll hus. Så vi kommer inte kunna flytta hem till lgh förrän tidigast måndag kväll då vi varken har vatten eller el inkopplat

Har sovit riktigt dåligt inatt, gått på toa varje halvtimme o haft värkar så ja orkar inte fika/lunch idag.

Hoppas allt är bra med er andra iaf.

• Lillenlillen

Nu är jag prio på Danderyd... Tack för det i alla fall, bor så långt från Huddinge juh!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3