• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Ojojoj vad det händer mycket här! Jag tycker också ni är duktiga som kämpar er igenom värk efter värk! Tänker på er!

Överburenhetskontrollen var sådär, först låg jag i CTG ett tag och allt såg bra ut (kom små värkar då och då), sen blev det UL men sen gynundersökning och jag vill inte skrämma npn men det gjorde ONT! Kändes som om hon körde upp halva armen och grävde runt! Tror det var hennes undersökningssätt det var fel på. Dessutom förklarade hon inget av vad hon såg på UL, bara att hon ville göra om det om en halvtimme för att kolla bebisens blåsa. Jga blev förstås jätteorolig. Sen när jag kom tillbaka sa jag till henne att jag gärna vill veta vad hon ser för jag blir orolig när hon inte säger nånting! Då blev hon plötsligt välding len i truten och sa att nej det var ingen fara, bebisens blåsa vara bara väldigt full och hon ville vänta tills den hade kissat och allt annat såg också normalt ut. Hon sa också attdet inte var meningen att jag skulle bli orolig. Dålig kommunikation tycker jag!!! Nu ska jag sätta mig och skriva förlossningsbrev och skriva att god kommunikation är jätteviktigt för mig, jag vill veta ALLT som händer. Nån som har nåt bra förslag på hur man formulerar det?

Förlåt att dethär blev så långt, var tvungen att ventilera mig lite. Var helt slut efter det besöket och känner mig utmattad och lite ledsen. Vill att den ska komma nu! Ursäkta gnället...

Kram på er. TACK för alla grattis jag fått!!!

• murgrönan

Swe: Vart var du någonstans? Ska på den undersökningen nästa v och det där lät ju inge kul!! När blir du igångsatt?? Fick du tid?

Kämpa vidare Lillen och Vivs!! Själv sitter jag här i köket utan känningar med en JÄTTEstor godispåse i knät....tröstäter lite.

Varför vill hon inte träffa mig min lilla tjej?? Kooom nu!!!

• Swenglish

Murgrönan- det var på Sös och jag hade nog bara otur med läkaren. Sköterskorna var hur gulliga som helst. Sen är jag lite av ett kontroll-freak, jag vill veta allt. Jag fick en tid nästa onsdag då jag ska ringa in och frpga o jag kan komma in för igångsättning.
    Just nu känner jag verkligen att jag skiter i vilket sjukhus det blir, bara jag slipper bli igångsatt, verkar så medicinskt och jobbigt.

• Vivs

Swe - vad tråkigt bemötande du fick av henne! På din födelsedag och allt!!
    Tycker du kan skriva precis som du sa - att god kommunikation är jätteviktigt för dig och att de ska förklara vad som händer och vad de gör hela tiden. Jag skrev i mitt brev att jag vill att min kille ska vara införstådd i allt de gör och det som händer så han får känna sig delaktig... själv hoppas jag på att ligga i ett rus av lustgas och inte bry mig så mycket(önsketänkande)

Lillen - jag hoppas också på vattnet.....

• Emma3
    Hellur: Japp har oxå bf den 20 mars. Jag känner heller inget men hoppas inte på att det blir ett april barn. 5-7 dagar övertid kan jag kanske gå med på men sen får det vara bra

Swenglish: Trist att du inte fick någe bra bemötande.
    Med plutten i magen vecka 39
  • Lillenlillen
    murgrönan:

Misströsta inte! Det kommer! Godis är bra, jag har smällt i mig en stor påse idag. Hade en godis i munnen och en värk i kroppen när de ringde från KS, haha. LITE svårt att manövrera talet

Vivs:
    Det värsta är att jag tror verkligen inte att vattnet kommer gå hemma, men det vore ju helt sjukt om man inte var öppen något nu, eller? Jag har ju varit vaken med värkar sen 23 igår... Det känns som snart ett dygn sedan, och så förvärkarna igår som man tydligen också kan öppna sig lite med. Har nån slags skräck för att bli hemskickad när jag ävl är på KS/DS/vad det nu blir, måste försöka intala mig själv att jag är modig nog att vänta tillräckligt länge hemma...
  • Sole

lillen och vivs
    det är ju inte klokt att ni haft förvärkar så himla länge nu!
    hoppas det sparkar igång mer så ni får åka in snart!

Swe
    trist bemötande - tror dom blir så himla avtrubbade och inte tänker på att minsta ändring i tonfall kan få en att bli jätteorolig men du menar väl igångsättning på onsdag, inte NÄSTA onsdag?

Bianca
    om du har känt att magen dragit ihop sig förut har du haft sammandragningar, det kan man ju ha från tidigt stadium (jag hade det runt vecka 20-25) men jag har också hört att när de riktiga förlossningsvärkarna sätter igång så vet man! (aj!)

• Sole

murgrönan

verkar som att hot om att bebisen inte får uppleva analog tv kan göra susen, det verkade det ju göra för lillens bebis för där händer det ju något (läste i lillens blogg)

• bianca2

oj, swe - tråkigt m dåligt bemötande. själv har jag ju varit på sös ett antal ggr, både pga blödningar o samtal o jag har fått ett underbart bemötande. jag har skrivit att det är viktigt att barnmorskan informerar om allt som händer. har du "att föda"? där finns ett förlossningsbrev som e bra tycker jag.
    sole - ibland är ju magen hård men det e minkille som märkt o inte jag
    nu ska jag diska. min kompis har precis varit här o käkat kladdkaka.
    lycka till alla!

• murgrönan

Ok! Får börja med olika hot istället. Att snällt klappa på magen och sjunga koooomuuuutttnuuuuuu, verkar ju inte fungera, har gjort så i en v.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3