• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Det där att man får en lik förlossning som sin mamma verkar ju inte direkt stämma.. min mamma födde oss alla tre för tidigt.

Japp, Lillen, vi lyssnar på Cirpen! En krystvärk kanske vi kan orka med efter all denna väntan
    Skulle också bli grymt besviken om man kom in och typ bara var 1cm öppen! All värk i onödan liksom..
    Mina värkar är med lite märkliga nu, längre tid mellan dem fast men mer intensiva när de kommer. Tippar på att jag också får en härlig natt Men jag har hela tiden trott att bebisen ska komma den 10e så det kanske inte är helt fel gissat!

Swe - inga bryggor att dra upp här tyvärr.. annars skulle jag kunna tänka mig att lyssna på tipset, man är ju helt desperat

• Zul

Vivs och Lillen: passa på att försöka vila, tycker det låter som det kommer inatt eller imorgon. Är långa kolhydrater, drick... Smörj in underlivet med olja...

Swenglish: usch vad jobbigt! Skriv något om att du vill att de diskuterar med er inför varje beslut, att det är mkt viktigt att inte saker händer över era huvuden, utan information. Och tänk på att man alltid måste fråga, fråga och ligga på i vården, annars blir man överkörd. Många har tipsat mig inför förlossningen om att tänka på hur man själv känner och tror, det är ofta rätt, du kan din kropp bäst, att försöka lita på det.

Läkare är ofta otrevliga tycker jag medan syrrorna är bäst. Läkarna har väl ibland för mkt betungande ansvar för att orka vara trevliga.

Bianca: kul, då har vi samma dag! Emma:

• Lillenlillen
    Zul:

Om jag hade kunnat vila så hade jag, men det gör för ont i magen hur jag än ligger/sitter.

Ringde KS nu och undrade hur jag ska göra med väntan på att komma in med tanke på att jag nu varit vaken i 40 timmar och går mot ett dygn till utan sömn. Hon ordinerade vetekudde, alvedon och dusch, känns lite lamt men jag provar... Vetekudden gjorde iaf att jag kände värkarna mindre i ryggen, mitt största problemområde. Vi får se hur det utvecklas. Gud, hur många gånger har man sagt så nu?? Vi får se, vi får se. Nu vill jag se!
  • Pippil8

LillenLillen - det låter verkligen RIKTIGT jobbigt att ha så där ont så länge!! Hua hua! Hoppas att du antingen får sova ordentligt i natt eller att den väljer att komma ut nu!!

• cirpen

Lillenlillen: Jag hade åxå så rysligt ont i ryggen, och det var jätteskönt att duscha supervarmt! Satt i säkert en timme nästan!Det är säkert samma effekt med en varm vetekudde...?

Din sambo får träna på att massera ryggen nu, för det kommer han att få göra sen.

Min sambo hade ont i fingrarna dan efter..hihi

• Vivs

Lillen - du verkar ha det värre än vad jag har... Jag kan iaf slumra lite mellan värkarna. Nu har de avtagit igen... kanske för att man ska kunna vila lite? Inte vet jag! Hoppas på att få ordentliga och täta värkar i morgon efter en natt med mycket sömn

• Lillenlillen

Cirpen:

Ja, jag har märkt att värme är jättebra för ryggen iaf! Kände nästan inte av vissa värkar när jag hade vetekudden i svanken nu framför teven!

Vivs:

Haha, samma här. De avtog så jag kunde vila på soffan till "Så ska det låta". Sov nog tillome en stund för jag märkte aldrig att programmet var slut... Vi får se vad som har hänt lagom till morgonen. Hang in there!

• Swenglish

Usch stackars er med så mycket pinvärkar/förvärkar/the real deal eller vad det nu är! Hoppas ni får sova ett tag och att det sen sätter fart på riktigt och att det inte är fullt på era sjukhus! Vill inte se era gröna lampor imorgon!

Jag ska gå och lägga mig nu, slut efter dagens strapatser och mitt lilla glas champagne!

• Swenglish

Zul- det var det jag upplevde på Sös också idag, jättetrevliga syrror och läkare som inte riktigt hade fattat hur man talar till uppskrämda förstföderskor.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3