• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Sole, ja, jag antar antar att de bokar in mig idag, gissar att det blir nästa onsdag då jag är i 42+0. Hoppas dock att de ska kika in och säga att det blir bebis inom de närmaste dagarna! Ska bli spännande att få se ultraljud iallfall!

• Sole

Swe
    det förstår jag ett extra UL tackar man ju inte nej till

enligt din artikel har även jag gått över tiden, lite komiskt!!

• Sole

det stod ju såhär i artikeln

"En fullgången graviditet pågår i 37 veckor och 0 dagar till 41 veckor och 6 dagar."

jag är ju i 37+3

vet ju att jag inte har "gått över tiden" i vanlig bemärkelse men det är lite lustigt att en fullgången graviditet kan var så länge

själv räknar jag att jag gått över tiden efter mitt BF-datum, precis som ni andra.

nä nu kanske jag snurrat till det lite, ska lägga mig i sängen och somna om en stund

• Swenglish

Sole- aha, då fattar jag! Ja, fullgången är du ju nu då-den kan komma närsomhelst!! ja, man snöar lätt in sig på BF-datumet, fast det är precis lika "normalt" att föda flera dagar innan som flera dagar efter och BF-datumet bara är nån slags mittpunkt att rikta in sig efter. Det är ju också det datumet man säger till alla i nästan nio månader så det är klart man blir fixerad (jag till exempel).

Som födelsedagspresent av mig själv har jag fått några bristningar under naveln! Tack Anna!

• majlinsa

Swenglish: jag har också bristningar fast precis ovanför naveln och så har jag dock börjat få tillbaka min navel :p

• Hellur

Torris - Grattis till lill killen! Han är jätte fin.

Lillen - Oj oj oj vad spännande! Nu är det snart dax för dig. Håll oss uppdaterade.

Vivs - Ja det verkar som du är inne i latensfasen. Hoppas den inte håller i sig länge till. Tycker du borde få din bebis nu.

Det här är bara för spännande! Jag som tänkte åka iväg och handla lite inför helgen, men vet inte om jag klarar det. Tänk om man missar något

• Lillenlillen

Nu har frekvensen på värkarna ändrats typ 100 gånger, om det här är förvärkar är det fasen sjukt för de gör ONT!

• Hellur

Aj aj Lillen. Vet inte om jag ser fram emot det här längre. Det gör ju så ont. Kan det inte bara poppa ut på en krystning och så är allt klart?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3