• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

murgrönan

indragen veckorpeng i 18 år kanske?

• cirpen

Vivs: Det behöver inte vara ett önsketänkande, du ligger i ett rus och är bortflummad..hihi Sug i dig ordentligt bara och innan värken börjar! Jag var så trygg med att min sambo skötte all kommunikation med BM å personal, så jag släppte den kontrollen och fokuserade enbart på värkarna och andningen.

Bra SWe! skriv ett brev, man har inte tid att tänka när man väl är inne...

Åh vad jobbigt med er som har så långa latensfaser, men bara för det som kommer ni bara behöva krysta en gång så är den ute sen tror jag!

• Lillenlillen

Vivs:

Nu väljer vi att lyssna på Cirpens sista mening till 100%!! Haha. Fattar inte, min mamma har haft mellan 4-8 timmar mellan första värk och att vi barn tittade ut, vad fick jag för b-gener liksom?

Tror förresten att jag får minst en till natt med konstiga värkar för nu känner jag ibland inga värkar på en halvtimme och sen är det 3 minuter mellan några och sen dött igen... SÅ störigt!!

• murgrönan

Sole: Tänk om hon vägrar komma ut på 18 år då.....

• cirpen

Lillenlillen: du fick A-gener du med, säkert!, hon menar ju sen hon åkte in till förlossningen fatturväl... Du har förvärkar nu kom ihåg det! Sen kommer du knappt hänga med tror jag!

• Lillenlillen

Cirpen:

Nej nej, hon gick upp klockan 1 på natten pga värkar och jag kom ut strax efter 9, det står i förlossningsjournalen. Helt galet!

Och säg inte sådär, knappt hänga med, jag blir ju rädd mitt på dan, gaaah!

• Sole

murgrönan

ja då blir det problem ha ha!

Snart ska vi iväg och träffa goda vänner som har nåt att berätta, antingen ska de ha barn eller så har de förlovat sig

hoppas ni får åka in snart tjejer!

• Swenglish

Vivs och Cirpen- ja det stämmer nog, bäst att skriva att VI vill veta allt som händer, för man kanske blir mindre kontrollfreak när man väl ligger där och har värkar och andas lustgas och ändringar i tonfallet betyder nog inte så mycket då...

bianca- tack för tipset, ska kolla där!

Sole- ja det är nog så att de glömmer hur nojjig man kan bli av de inte säger nåt alls. ja, menar förstås nu på onsdag om fem dagar, hemskt vore det annars!

Lillen och Vivs- kämpa på!

Jag misströstar totalt, kommer att föda SIST av alla trots att jag var beräknad FÖRST.... Tror mannen har köpt en liten flaska champagne, kanske hjälper det? Färdknäpp känns liksom inte aktuellt efter dagens övningar... Min moster sa nyss att när hon hade gått över tiden drog hon upp en brygga, sen satte det igång! Nån som har en brygga som behöver dras upp?

• Swenglish

Lillen- så hade min mamma också, första värken i duschen vid midnatt, sen åkte de in, det stannade av lite så de tog en promenad längs Nilens strand och hon gympade lite, brorsan är född 7 på morgonen! Jag vill också ha det så! (Minus Nilens strand då...)

• Björklöv

Usch, vad jobbigt Lillen... Önskar så det fanns något jag kunde göra!!

Fast en promenad längs Nilens strand lät ju inte så tokigt ändå, Swe

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3