• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Åh, kollade i Lillens blogg:

(citat från en kommentar)

För de som inte vet: Lisa har fått en Inez, 3170 gram och 50 cm lång. Bild finns att hitta på saraonline.se/ovrigt/inez/
    (Ja, jag är Lisas webbnörd till kompis. Hon den galna, och ack så stolta, norrländskan)

GRATTIS LILLEN!!!!!

• Sole

godmorgon!

tydligen bara jag som inte kan sova inatt.

Grattis Lillenlillen till lilla Inez, supersöt tjej med supergulligt namn!

Nu är min bebis också välkommen att komma ut, är fullgången på måndag

• Sofffy

God morgon tjejer!

Kan heller inte sova, fy sjutton va dåligt man sover nu.

Ingen bebis för mig i helgen, har varit lite frånvarande här på sistone pga att ja hållt på med att få vår jäkla lgh inflyttningsbar hela helgen. Har lagt in lite bilder förresten på min sida om ngn vill se ungefär hur det kommer bli

Har haft värkar varje natt, men alltid falskt alarm, stannar av liksom efter en stund. Men fick höra från en kompis att hennes bm sagt att bebisen tydligen väntar på att man ska sluta stressa och att när man kan koppla av då kommer den med racerfart.
    Så det låter ju kanon.

Ser här att det föds bebisar på löpande band, spännande o gå in o kika Grattis lillen och lillie till era småttingar!!
    O hoppas allt går kanon för vivs också som verkar ligga inne.

Hoppas ni haft en härlig helg allihopa, o massa kramar till dig swenglish som fortfarande kämpar på med din stora mage.
    Snart såå..

• murgrönan

Grattis Lillenlillen! Jag sa ju att det var en tjej!! Superfin!

Sofffy: Ja, inte sover man bra inte. BF+7 idag, och jag känner inget ännu...är riktigt risig i magen idag...ett tecken??? Eller bara följden av chips och godis framför melodifestivalen igår?
    Rätt låt vann i alla fall tycker jag...

Det där med att inte stressa ner verkar inte spela någon roll för mig. Jag gick från jobbet 3 v innan bf för att ta det lungt, men nu har jag varit hemma i 4 v och ja, här sitter jag. Och jag har verkligen tagit det lungt!
    Men hoppas det hjälper med att stressa ner för dig, sofffy. Vi vill ju ha våra små snart vi också.
    Idag fyller sambon 30, så jag ska slå in lite paket och göra frukost nu.

• Sofffy

ja ohh va söt Lisas lilla Inez är. Ser ut som en liten sockerbagare i den lilla vita mössan

Murgrönan: Ojj är du redan uppe i BF+7, ja då måste det ju vara dags snart.

Tittade också på melodifestivalen igår, tyckte det var ovanligt många bra låtar som var med. Jag hejjade på Måns, hörde hans låt fast lugn till gitarr på radion igår och den va sjukt bra, han skulle framfört den så ist. fast mest va det nog för att ja tycker han e snygg

Det skulle tydligen vara kombinationen av att ha stressat jättemkt o sen koppla av som va rätta receptet för igångsättning, men vi får se. Det är ju bebben som bestämmer.

Kanske sambon får den födelsedagspresenten som ni hoppas på ikväll nu då Perfekt, då kan ni slå ihop 40 och 10-årsfesten.

• Swenglish

Tack Soffy! Ja, att stressa ner tycker jag är svårt, känner mig rätt stressad av att den aldrig kommer. Men det gör den ju. vad jättefin er lägenhet blir/är!

Igår provade jag: Gå runt mycket, tvätta en massa tvätt, dammsuga, tvätta fönstren, äta ananas, ha sex, springa i trappor. (grät dessutom flera gånger av frustration, men vet inte om det är en igångsättningsmetod sirekt...) Idag tänker jag köra tvärtom, ta det lugnt, njuta av solen. var vaken två timmar i natt - då när du också var vaken Sole, men mannen sover i vardagsrummet (jag snarkar jättemycket) så jag kunde inte interneta.

Grattis Murgrönans man! Vilket fantastiskt födelsedagsväder han får!

• Hellur

GRATTIS Lillenlillen! Vilken söt liten tjej

Vad spännande med alla nykomlingar i tråden. Ser fram emot att få läsa/höra era förlossningsberättelser och upplevelser.
    Nu vill jag också ha bebis!!! Har iof. 9 dagar kvar till BF.

Även jag såg melodifestivalen. Tyckte dock inte att rätt låt vann. Hejade på Anderas och Måns. Men men, hoppas bara de kan slå i den stora eurovision.

Usch vad man sover dåligt nu för tiden. Bebben trycker och det är svårt att andas, får ont i ryggen och blir illa mående så fort jag ligger på rygg. Ska int klaga, den lill* är ju värt allt detta

Nu håller jag tummarna för Swenglish, Soffy och Murgrönan. Ni borde stå på tur. Tänker på dig Swe, måste vara sååå frustrerande att det inte sätter igång. Kom igen Swenglish bebis!

• Hellur

Grattis Murgrönans man!

Soffy - Vad fin er lägenhet blir. Den kommer nog när ni flyttar in och du kan sätta dig ner och koppla av.

Sw - Nu när du "stressat" runt igår och kopplar av idag kommer den säkert. Det måste den!

• Sole

halloj!

swe
    hoppas hoppas din bebis kommer snart! Sista dan idag att hota att den inte får uppleva analog tv, verkade ju funka super för Lisa

Förresten vad ska ananas göra för att få igång bebisen?
    Min mamma tipsade om lavemang, det sätter igång tarmarna ju och de fick de alltid på glada 70-talet när de kom in för att sätta fart på det hela, kanske nåt att pröva?? Nöden har ju ingen lag som bekant

sofffy
    jag hade hoppats på att det hade hänt nåt för dig men lägenheten ser jättefin ut iallafall!
    Synd att stressa av inte funkar på mig, eller det kanske det gör, jag har ju 14 dagar till BF och har stressat av sen januari ha ha!

Murgrönan
    nu är det dags att du pratar allvar med din bebis, såhär kan den ju inte hålla på! Hoppas ni får trevligt födelsedagsfirande idag iallafall!

Själva ska vi ut och provköra bil (igen!) vi är så himla veliga och vet inte ifall vi ska plocka ut en ny tjänstebil eller köpa en själva och framför allt vilken vi ska ha.
    Vi har idag en Volvo V50 som vi visserligen får in vagnen i men inte så mkt mer i bakluckan och det känns som lite större vill man ha...
    Ni som har bilar - vad har ni för några?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3