• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Murgrönan
    håller med - ska vi ha barn?? Känns jättekonstigt och overkligt!

idag har jag skrivit klart brevet till BM + packlista till väska, ska nog börja fylla den sås mått med saker man inte använder nu.

Om man tittar på vår listtråd när förlossningarna har skett har faktiskt merparten varit innan BF-dagen, tröst för oss som ännu inte gått över kanske?

• Björklöv

Här får man inte fira sambons systers födelsedag, för då missar man visst en hel del

Stort grattis till Vivs och Frill

• Swenglish

Murgrönan-precis så känns det för mig ocks, mer och mer overkligt... Men ett tu tre kommer den!

• J79

Oj oj vad det föds i den här tråden!
    GRATTIS Lillenlillen, Lillie, Frill och Vivs!

Sole jag har också skrivit födelseplan idag och börjat förbereda väskan!

• Sole

jahapp nu är man vaken vid femsnåret igen då, ingen annan är grön men någon kanske är vaken?

• Sofffy

Stackars dig sole som inte får ngn sömn.

Själv har jag sovit som en prinsessa hela natten från 21 till 08, så himla skönt, inte en känning o nu när jag vaknade har magen sjunkit ca 10 cm. Kanske är lugnet före stormen.

Idag har jag exakt 1 v till bf enligt UL, men enligt mina och bms uträkningar så var mitt bf igår, men vi får se. Det har ju visat sig här att bebisarna är riktigt dåliga på att hålla tider.

Håller tummar o tår för swenglish o murgrönan att de små kikar ut snarast. Murgrönan: Hoppas skumpan igår får fart på bebben!!

Nu ska ja till BM kl 10 o höra vad hon har att säga, ska bli spännande

• murgrönan

Lycka till hos bm Sofffy!
    Jag ska dit i em.

• Sofffy

Murgrönan

Åhh lycka till själv!
    Hoppas att det blir sista gången som du behöver gå dit nu då.

• Angelicious

Grattis alla nyblivna mammor...!! Inte blir man nå avis...

Imorrn har jag BF, tror inte att Liten tänker komma än på ett tag... *suck*
    Fick för mig att jag börjat läcka vatten, men är så osäker. Kanske bara urin eller
    massa flytningar.. Var väldigt blöt liksom men ingen blöt fläck i sängen.. kände bara att det rann till... Tror att när vattnet går så vet man d..??? Känner inte av några värkar heller så...

Tänkte passa på att fråga om tips på namn oxå.. vi har sååå svårt att komma på nåt namn.. har varken kill eller tjejnamn..?? Måste passa fint med Andreas (min sambos son)
    Supertacksam för tips..!!!

Ska försöka sova en stund nu, sover ju inget på natten längre.. *puh* jobbiga tjocka mage..!!!

~~~~ v. 40~~~~
  • cirpen

Angelicious: Det är inte alltid man vet när vattnet går..jag kände det åxå som att det rann till ,speciellt när jag vände på mig eller reste mig. Kolla i brallan: är det klart, genomskinligt, eller rosafärgat ring till förlosnsingn!
    Dessutom hade jag inga direkta värkar heller....
    Har vattnet gått är det viktigt att inom 24 h komma till förlossning pga infektionsrisk.

Namnförslag: Agnes Kom inte på nån mera..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3