• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Murgrönan - Håller också med om att det känns mer och mer konstigt och overkligt att man ska ha barn.
    Lycka till hos BM idag!

Lycka til du med Soffy!

Angelicious - Låter spännande att det kan vara vattnet som börjat gå? Vet inte riktigt hur det ska vara. Men har hört att det skar läcka lite hela tiden och att det kan lukta väldigt illa.
    Fick för mig att min slemmis gick i helgen, kom något klumpigt när jag var på toa. Men tror bara det var en kraftig flytning, har haft såna hela helgen. Ett tecken???
    Själv har man 8 dagar kvar till BF idag. Men nu börjar jag känna mig redo, så den är välkommen att titta ut nu

• murgrönan

Agnes är superfint, ligger väldigt högt upp på min namnlista

Annars Alice, Alina. Måste det börja på A förresten?
    Thea, Nora, Ellen är oxå fina namn.

Ellen och Andreas låter sött!

Killnamn är jag urdålig på, så inga förslag där. Eller Lukas kanske....?

• Angelicious

Cirpen - Tack.. avvaktar lite, sitter i sängen nu och rinner fortfarande lite.. nu är d fläck på lakanet... men tycker d är flytningar med.. tycker d är för lite liksom..

Hellur - kanske d var slemmisen som gick, min gick förr förra helgen! å än ingen bebis.

Hur såg den ut..??
    Spännande, kanske din lill* tänker komma tidigare.. *hoppas*

~~~~ v. 40~~~~
  • murgrönan

Jag hade inte tänkt skriva något förlossningsbrev, men så här på övertid har jag börjat tänka om. Men när jag försöker skriva tycker jag att det mesta känns så självklart, de är ju proff på förlossningen. Att jag och sambon vill vara delaktiga i ev beslut, är inte det självklart? Inte gör de saker utan att höra med oss, eller??

Jag frågade sambon om vad jag ville ha för bedövning (för att testa att han hade koll) och det första han sa.jo,men du vill ju ha akupunktur....
    Jag bara tittade på honom i förskräckelse. Jag vill inte ha akupunktur!! Insåg då att det kan vara bra att skriva ner några rader om smärtlindring och sånt

Jag har alldeles för mycket tid att sitta och tänka som ni hör

• Hellur

Angelicious - Tycker du ska ringa förlossningen och kolla med dem!
    Tror det var flytning för det var genomskinligt och inte så slemigt som de säger att den är. Men man vet aldrig... Hoppas

• Angelicious

Murgrönan - Nejdå, inte nödvändigt med att d ska börja på A..

Killen vill att om d blir en tjej ska hon heta Amanda.. jag har inte riktigt tagit till mig d

namnet.. Tycker d är jättefint men....

Killnamn är vi sämst på.. har inget.. Hade ett -Adam, då fick våra nära vänner en pojke, å gissa vad han skulle heta...!! *suck*

Lukas går inte.. d heter Andreas brorsa.. hans mammas andra barn.. så d är oxå upptaget..!!

Man kanske inte vet förrrän man har Liten i famnen..!!

~~~~ v. 40~~~~
  • Angelicious

Hellur - man kan jämföra konsistensen av slemmisen med en manet..!! Lika slemmig..!!

~~~~ v. 40~~~~
  • Hellur

Murgrönan - Kanske är bäst att du skriver ner lite om smärtlindring då
    Har tänkt som du också. Men tror det kan vara bra att ha ett, det ger en bild av hur du är och vad du är rädd och orolig för, om du har speciella önskemål osv. Blir nog lättare för dem att ta hand om just dig på bästa sätt.

Ibland lyssnar våra kära karlar inte på allt...
    Fast min har full koll! Han påminner också om att läsa mer och vila. Han verkar hur lugn som helst. Känns skönt, för det sista jag vill ha är en nervös och rädd sambo vid min sida när det hela börjar. I alla fall inte så det syns

• Zul

morning girls!

Nu tycker jag det är dax för resten av oss oxå! Håller helt med om att det känns mer o mer overkligt ju längre tiden går, börjar verkligen tvivla på om det nånsin kommer nåt barn. Börjar planera dagarna som om det inte blir nån förlossning, har liksom slutat vänta så aktivt...

Angelicious: då kankse det blir imorgon på BF-dagen!

Agnes är mitt favvonamn oxå, blir det en tjej så... Men det lutar åt en kille.

Usch jag är genomförkyld, näsan rinner, ögonen rinner. Det är bra om den inte föds på ett par dar nu förstås... Trist att ligga på förlossningen med nässpray o alvedon...

• Swenglish

Murgrönan-tänker också som du ang. förlossningsbrev. Fast efter överburenhetskontrollen insåg jag hur viktigt det är för mig att få mycket information om vad som händer och sker.

Angelicious- ring förlossningen och rådgör med dem. De sa till mig när jag misstänkte vattenavgång nångång innan vecka 30 att det är nästan omöjligt att avgöra själv vad det är så de vill hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite.

hellur- spännande med eventuell slempropp! Fast jag lyfter ett varnande finger för att att tro att man ska föda snart, jag har trott att jag skulle föda vilken dag som helst sedan vecka 38, och här sitter jag i vecka 42... Till och med BM sa på nån kontroll ett par veckor innan BF "få se hur länge den här vill stanna inne" när den var fixerad och låg så långt nere. svaret var att den vill helst inte komma ut alls! Nu ångrar jag att jag siktade in mig så på att föda innan eller väldigt nära BF. Inte min mening att låta dyster (fast jag är nog lite dyster), ville bara säga att jag nog var lite för optimistisk... äach vilket svammel, förlåt Hellur!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3