godmorgon tjejer!
idag och igår har jag till och från haft lite molande mensvärk, inget som gjort ont men den har dykt upp nu och då, hoppas något är på gång!
Angelicious:
lite förslag på namn: (vi har ju bestämt oss nu så du får resten
).
Tjejnamn har jag lite svårare att komma på, vi vet ju att vi ska få en kille.
Albin Anton Axel Arvid Elias Elliot Gustav Isak Jacob Noah Oliver Oskar Julia Ebba Maja
Murgrönan
Såhär har jag skrivit i mitt förlossningsbrev
? Önskar lavemang när jag kommer in
? Vill att sjukvårdspersonalen kontinuerligt uppdaterar oss om förloppet och hjälper mig att sträva mot delmål för att orka
? Att vara ?hård och barsk? för att peppa mig fungerar inte så bra då jag antagligen inte kommer våga släppa kontrollen
? Vill ha all tänkbar hjälp för att undvika att jag spricker
? Personalen skall vara tydlig i information och berätta varför saker görs så att vi inte börjar oroa oss att något är fel
? Om jag inte kan/orkar ta beslut gör Lasse det i mitt ställe
? Om komplikationer uppstår vill jag förlösas med kejsarsnitt
Smärtlindring
? Öppen för nästan all typ av smärtlindring (dock ej sterila kvaddlar) och vill gärna ha kontinuerliga förslag om smärtlindring från BM
? Vi har varit på profylaxkurs och jag vill aktivt använda mig av andningen och vill gärna bli stöttad i detta.
? Vill att BM är aktiv och stöttar i andning och kommer med förslag på ställningar och olika lösningar som är sköna under förlossningen, tex saccosäck, bad, massage etc och stöttar mig när smärtan är som värst
? Tycker inte om sprutor och vill därför inte i ett första skede fundera på epudral då sprutmomentet känns lite stressande
? Önskar alltså att BM är JÄTTETYDLIG med när det är sista chansen för epudral
sedan har jag ju diskuterat med maken så han vet också vad jag vill och inte vill.