• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Sole - Det där med bilar får jag höra ofta här... min kille och hans bror måste alltid prata bil
    Vi har en ny Mazda 6 sport kombi, är mycket nöjda! Bagageutrymmet är rymligt och man sitter skönt i den.
    Vi var inne på en Audi A4 kombi, men insåg att vi kunde få nyare bil med samma säkerhet för samma pris som en bätte begagnad.
    Var också inne på Volvo V70 ett tag, men vi gillade nog vår Audi A3 för mycket så vi snöade in oss på Audi ett tag Tyckte att alla andra har V70. Min sambo jobbar med en biltidning så vi fick jätte bra erbjudande på en sprillans ny Mazda, så det blev en sådan. Men vi är som sagt mycket nöjda!

Oj, vad långt. Varför ska jag alltid skriva så mycket?

• Emma3

Stort grattis Lillie och lillen. Så söt lilla Inez är.

Håller tummarna att swenglish, murgrönan och soffy snart får sina små. En extra kram till swe som fått gå så många dagar över tiden måste vara grymt jobbigt.

Hellur: Ja nu vill jag oxå ha min bebis men har 9 dagar kvar som du och jag har alltid sagt att jag kommer gå över så jag har nog mer dagar kvar än 9 tyvärr.

Med plutten i magen vecka 39
  • cirpen

I vår familj(Första gången jag säger familj..hihi ) kör vi saab 9-5, och saab 9000. Har faktiskt ännu inte kollat hur det är att slänga in vagnen. Får ju inte lyfta tungt ännu som snittad. Iiiih imorrn skall min sambo börja jobba igen. Läskigt att vara hemma själv! I och med att jag varit sjuk så har dagarna gått så rysligt fort, och han har tagit hand om det mesta så jag känner mig fortfarande novis...

• Swenglish

Tack för styrkekramarna!

Sole- Läste här i nån tråd att färsk ananas kan sätta igång det hela-yeah right-men det är gott iallfall! Vi har ingen bil och jag har inte ens körkort så jag kan inte tipsa om bil tyvärr!

Dags att ge mig ut i solen!

En skön söndag med många och effektiva värkar tillönskas hela gänget!

• SanniXx
    cirpen: Det kommer gå utmärkt att vara själv hemma
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Frill

Frida hälsar att världens finaste Adam föddes kl 1 på natten till fredag! 3,2 kg, 48 cm lång. Alla mår bra men är kvar på södra bb tills amningen kommer igång ordentligt. Lycka till till er som har ert kvar! /genom Fridas syster

• Vivs

Hallå tjejer!
    Nu är jag hemma igen.. med en helt underbar bebis!!!!
    Åkte som sagt till Karolinska igår. Kom in vid två, var öppen 9cm!!! Helt sjukt... gick in till förlossningsrummet och började andas lite lustgas. Vattnet hade inte gått så de spräckte hål på hinnan vid tre och kvart i fyra ungefär föddes lilltjejen! Hade bunkrat upp med massa godis, läsk och andra grejer men behövde bara lypsyl och en halv dextrosol.. Hon vägde 3125g och var 49cm. Trots det snabba förloppet gick jag bara sönder en centimeter och behövde inte sys! Här kan man börja prata om drömförlossning...och jag som inte ens visste om jag hade riktiga värkar!! Nu vet jag att alla faktiskt inte känner om det är riktiga värkar eller förvärkar
    Nu är vi hemma igen, hade ingen lust att vara kvar på sjukhuset för allt fungerar bra hittills!

Grattis Frill, Lillie och Lillen!!!! Kollade förresten efter Lillen på KS men såg henne inte...
    Nu är det amningsdags! Jag hoppas såååååååååå att bebisarna kommer snart för Swenglish och Murgrönan!! Håller alla tummar för er!

• Sole

vivs
    det är precis sånna här berättelser vi vill höra om!

underbart med en ny bebis i vår tråd som nu domineras av tjejbebisar

Murgrönan och Swe
    tycker faktiskt ingen annan ska få bebis innan er, nu är det ER tur!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3