• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

hej vivs!

är så nyfiken på att se hur lilltjejen ser ut!
    hur ser nu då en dag ut med bebis? undrar ju vad man gör med dem
    har din foglossning försvunnit ännu? Har hört att en del har kvar foglossning hur länge som helst efter förlossningen (huga)

har inte gjort många knop idag, ska hoppa in i duschen för BM-tid snart. Kommer ju inte vara några problem att boka in tid om 2 veckor iallafall, räknar inte med att föda innan BF...

Ginger ja - har hon haft känningar?
    Har inte heller sett henne och söker man på hennes profil var hon senast inloggad igår vid 19-tiden

• Vivs

ja du sole, inte vet jag vad man gör med lilla knytet! Hon har hållt mig vaken heeeela natten och ammat sen sovit på förmiddagen och sen ammat och sovit och bajsat.. har faktiskt precis klätt på henne! nu äter hon igen.. verkar vara det de gör

• Zul

hmm, det kanske stämmer det där då med snabb förlossning om man haft mkt foglossningar... Hade varit bra om det gick fort!

Vivs: vad avis jag blir på dig som sitter o ammar ett litet knytte!

Sole: jag pluggar inget aktivt direkt. Tänkte bara gå på lite föreläsnignar (halvdagar) för att få tiden att gå snabbare! Det är inte så ansträngande. Men idag är jag hemma...

• Hellur

Vi bestämmer att det är fika imorgon 14:30 i Sickla!

Men om man hoppar av får man meddeela det i tråden och mezza de som inte är inloggade så ingen blir ensam kvar.

Har också skickat ett mail med mitt nummer till inboxarna på er som är uppskrivna på listan.

• Hellur

Vivs - Är avundsjuk på dig!
    Kan tänka mig att allt de gör är som du säger Vivs; äter, sover, bajsar och skriker
    Hur känns det att vara mamma? Har det sjunkit in ännu?

Lycka till hos BM idag Sole!

Ja Ginger har jag inte sett på ett tag. Undrar om hon är på BB eller bara upptagen och inte inloggad.

Tycker det är inloggningstvång för alla varje dag med rapport

• Pippil8

Jag vill vara med å fika! Fast beroende på när min lunchdejt är så kommer jag kanske lite sent. Ligger det här i glashuset?

Fika TISDAG 14:30 på Koloni Garden i Sickla (ovanför Designtorget):

Hellur
    (Swenglish)
    Björklöv
    Bianca2
    Sole
    Pippil8

• Pippil8

Vivs - det låter mysigt är det svårt att amma? Fattar hon hur hon ska göra?

Swenglish - hoppas vi slipper se dig i morgon

Ginger - nu blir vi nyfikna! Är du på förlossningen månntro?! Ååå nu börjar jag också längta efter att få träffa krabaten!

• Vivs

Hellur - nej, jag har faktiskt inte fattat att jag är mamma än! Jag och min kille sa att det känns som man sitter barnvakt åt en bebis... fast man brukar ju inte amma då förstås

Sole - ang foglossningen så vet jag faktiskt inte om jag har någon kvar.. det gör lite ont här och där och jag har träningsvärk i midjan efter förlossningen, lite eftervärkar i magen och andra såna små trevliga grejer! Får se hur det känns om någon vecka ungefär...

Ska ta och gå utanför huset en stund, lillan är lite gul i ansiktet och det ska tydligen hjälpa med dagsljus och amning...

• Vivs

Pippil8 - om man hjälper till så huvudet hamnar rätt funkar amningen helt ok än så länge. Börjar få lite riktig mjölk tror jag så det börjar bli ömt och spänt..hoppas det ska fungera framöver

• Lillie74

Grattis Vivs, Frill och Lillen!!!
    Vivs, vi måste precis ha gått om varandra, vi åkte hem ett par timmar innan du kom in till KS. Vilken skön förlossning du verkar ha haft, och att sitta och surfa samtidigt som du ammar är verkligen inget jag skulle kunna göra, har ganska jobbigt med amningen men det går sakta framåt.

Min förlossning var helt ok dock, var inne på KS i 12 timmar innan hon kom ut. Värkarna startade 2 på natten, vattnet gick 4:30 och vi åkte in vid 7:30 men under den tiden hade jag knappast några känningar. Det "jobbiga" var nog det som kom efter förlossningen, dvs stygnen, eftervärkar, amningen mm.

Jag har föresten lagt in bilder på henne nu....

Swe, du är tapper, hoppas den kommer innan onsdag.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3