• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Pippil8

Lillie - vad roligt att höra av dig! Jättegrattis till tjejen! Hoppas amningen tar sig! Orkar du svara på frågor? Är så nyfiken på hur det startar... Hade du några känningar på kvällen eller kom det som en överraskning när du vaknade kl 2? Visste du direkt att det var "på riktigt" då när du vaknade?

Vivs -vad skönt att amningen funkar för dig Jag har just lånat en bok om amning så jag ska börja läsa lite tänkte jag.

• Sole

jag är också nyfiken!

hoppas ni som fått orkar skriva en förlossningsberättelse som man kan läsa

tillbaka efter besök hos BM och allt såg bra ut!
    Fick en ny tid om två veckor (på BF-datumet) och jag kommer säkert gå dit då!

En sak jag funderade över var att hon sa att jag nu imorgon går in i vecka 38 och att det är v 38 + 39 kvar av en graviditet innan man går över.
    hur hänger det ihop då med FL:s uträkning att jag går in i v 39 imorgon? (texten "du är i vecka 38")

är det bara jag som är sjukt gravidsnurrig?

Min graviditet - BF Mån 26 mar 2007
    Uträkning utgår från dagens datum: Mån 12 mar 2007
    Din graviditet startade Tis 20 jun 2006
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Tis 4 jul 2006 (ägglossningen)

Du har gått 265 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 38
    Du har gått 37 fulla veckor och 6 fulla dagar (v37+6)
    Du är i 9:e kalendermånaden
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 15 dagar kvar till förlossning

• Swenglish

Sole- tror ibland BM brukar säga fullgångna veckor, alltså att du imorgon gått 38 fulla veckor och då säger de vecka 38.

Lillie- grattis och välkomna hem! jag ser inga foton, kanske måste du aktivera dem eller nåt? Vill också veta om du visste att det var på riktigt?

Ginger- är du inne eller inte? Hoppas det inte blev havandeskapsförgiftning!

• Hellur

Vivs - Vad skönt att det fungerar bra med amningen.

Lillie - Välkommen hem! Ser inte heller några foton.
    Även jag är nyfiken

Sole - Visst är det förvirrande! Blir inte klok på de olika veckorna. Men tror jag har fått rätsida på det nu. När du är i v.38 är du enligt dem v.37+_, dvs. 37 fullgångna veckor+antal dagar på nästa vecka.

• Sole

ja ibland känns det som hjärnan inte kopplar, tur var att vi iallafall var överens om att det var två veckor kvar (om jag inte går över tiden)

ska bli trevligt med fika imorgon, den enda man inte vill se där är swe- du ska vara inne och föda då!

• Sole

var inne och kikade på lillenlillens blogg och där finns bilder på hela familjen

• Ginger6

Halloj sötisar!! STORT GRATTIS Vivs, Lillie, Lillen och Frill. Jösses va roligt och spännande. Äntligen har ni blivit mammor!!!
    Jag har inte blivit det...har bara blivit med man hemma eftersom han ska byta jobb så han snor datorutrymmet och uppmärksamheten DEt är mysigt att ha honom hemma men samtidigt är vi dubbelt så många som klättrar på väggarna och väntar på "tecken". Har haft massa förvärkar men inget annat dramatiskt, går fortfarande till BM två gånger i veckan för blodtrycket men ingen förgiftning än så länge. Hoppas jag klarar mig! Tapperhets-kramar till dig Swenglish och Murgrönan som gått så länge, buhuu lider med er!

• Sole

ginger

skönt att höra av dig!

vi ska fika imorgon om du vill hänga på!

Fika TISDAG 14:30 på Koloni Garden i Sickla (ovanför Designtorget):

Hellur
    (Swenglish)
    Björklöv
    Bianca2
    Sole
    Pippil8

om du vill haka, maila ditt mobilnummer till de som ska fika ifall det inte blir av och det inte blir så att nån står där själv imorgon och inte har fått info

• Ginger6

TAck Sole, så typiskt, enda grejen jag har inbokat på hela veckan är imorn kl 14.30... Barnmorskan. Hoppas ni får mysigt, vill gärna träffa er snart!

• bianca2

hej! jag kan bara vara m en timme imorgon. måste vara hemma i råsunda innan halv 5. men hellre en lite´n stund än inte alls. kommer ändå vara på stan innan. har aldrig varit i sickla men har förstått att man kan åka från slussen? jag ringer nån av er om jag inte hittar. trevligt! kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3