• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Hej allihop! Jag har inte varit med er på länge, men är trots allt förstföderska i Sthlm i mars... OK att jag hakar på såhär på sluttampen? :)

Fick hur som helst nästan vattnet i fel strupe när jag såg att Sannixx (som jag pratat lite med i gästboken) fött nu... Och jag som har BF nio dagar före henne.. HJÄLP!

Har börjat packa BB-väskan med nytvättade småkläder!

Må gott allihop!

• murgrönan

Ja, nu är det inte långt kvar för oss. Tänk, den första lilla bebben för oss marsare. Jag som trodde att jag skulle bli en av de första (bf 3 mars).

Idag är jag ofattbart trött! Kan också känna av att jag börjar bli lättirriterad och känslig. Snäser åt sambon mest hela tiden. Som tur är ler han bara åt mig, vilket får mig att börja skratta

Hur mår ni andra?

(jag är i v 34)

• Hellur

Grattis Sannixx!!! Vad roligt och spännande. Hoppas både mor och dotter mår riktigt bra.

Snart är det vår tur. Längar något oerhört nu. Men vill gärna att den väntar med att titta ut några veckor till, måste hinna köpa allt först.

Undrar samma sak som murgrönan, hur mår ni andra?

Än så länge har jag haft en lätt graviditet och mått relativt bra. Men nu börjar jag känna av, börjar bli tung och känner mig otymplig. Dessutom har sömnsvårigheterna börjat. Ska jobba i ca 6 veckor till, får hoppas att jag orkar med det.

(Är i vecka 31, går in i v.32 imorgon)

• Medusa2001

God morgon!

Underbara nyheter denna morgon, Sannixx har blivit mamma!! Varma och hjärtliga gratulationer till mamma & dotter! Hoppas få en detaljerad berättelse om rubbet när Sannixx är tillbaka online.

Tuggar i mig Hemofer (tillsammans med russin och hasselnötter, smakar ju pyton annars...), men känner mig trött ändå. Tar iof ett tag innan järndepåerna är fyllda förstås, men ändå...trött, men på bra humör, bra aptit, bra sömn, lagom mycket på jobbet.

Skäms nästan för att säga det, men jag räknar dagarna tills jag slutar jobba och går hem och "softar" innan babyn kommer. Med tanke på Sannixx och det snabba förloppet, så vill jag verkligen se till att få tid att bara vara och ladda och göra "vuxengrejer" innan barnet kommer. Januari ut ialla fall, sedan tar jag det dag för dag *ler*

Kul med fler nya i tråden, välkomna!

• Vivs

God morgon!
    Medusa - inget att skämmas för att man längtar efter att få ta det lugnt och sluta jobba... det är underbart att strosa runt hemma och pyssla och bara ta hand om sig själv! Jag är helt säker på att man behöver det!

Jag mår nog ungefär som ni andra... illamående till och från, ofta trött, sover rätt dåligt på nätterna..(ligger vaken ett par timmar nästan varje natt), drömmer ofta mardrömmar om bebisen (igår att hon dött i magen, idag att jag fick massa blödningar..), har halsbränna av och till och känner mig lite trött i ryggen ibland. Småkrämpor som jag antar hör till en graviditet

• Frill

Jag har sovit som en stock tre nätter i rad! Så skönt!

Annars känns det nästan som om barnet liksom "hänger" i magen när jag går lite längre sträckor. Inte så skönt. Och min noja över att den ska hoppa ut tidigare har inte stillats direkt Drömde här om natten att jag hade djupandats och haft värkar i typ ett dygn, och blev förbannad när de sa att jag bara hade öppnat mig en cm. Men annars är jag väldigt glad om den stannar där till i mars.

Bortsett från lite orörlighet och trötthet så mår jag riktigt bra. Längtar efter att badrummet blir klart så vi kan börja ställa i ordning litegrann med skötbord, fixa en byrå till bäbiskläderna och sånt.

• bianca2

Hej!

jag hade min första bebis och förlossningsdröm i natt. lite sent kanske m tanke på att jag är i v32!
    bebisen kom ut supersnabbt, min kille var inte ens m och det gjorde inte ens ont. jag ville dock att killen skulle klippa av navelsträngen så jag "stoppa" tillbaka bebisen och tog pendeltåget därifrån! efter ett tag kom jag på att bebisen kanske inte kunde andas och tog ut bebisen igen!!! efter ett tag kom jag på att jag inte visste vilket kön det var så jag kände efter. det var en kille! och sen började jag amma! bisarr dröm men det var ändå en fin dröm eftersom både jag och min bebis mådde bra!!!
    har lagt upp nya magbilder från v 32 och bilder från en 80-talsfest i lördags.
    ha en skön dag!
    kramar

• Vivs

Ha ha, vilken rolig dröm, Bianca Fina bilder, förresten.. och du har en jättefin mage!

• bianca2

tack!
    Drömmen kanske blev influerad över att sannixx faktiskt fått barn och att jag inte känner mig riktigt redo än! skulle gärna vänta några veckor till i alla fall!
    ha en skön dag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3