• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Man har ju offtast en skötväska som hänger på vagnen. Men borde man ha en nätkasse eller så med eller blir det för mycket grejer då?

• murgrönan

Vivs, jag mår precis som du låter det som, med ett tillägg av karpaltunnelsyndrpm då...

Vill verkligen gå hemma och löka den sista tiden, men det är ju en ekonomisk fråga också. Ska försöka hålla ut en månad till....men tungt är det! Vi får stötta varandra helt enkelt.

• Sole

tråkigt att så många av er mår dåligt!

Själv har jag varken värk eller är trött eller övriga krämpor, men å andra sidan är det ju rätt slappt i skolan nu så jag anstränger mig inte så mkt på dagarna

BF 26 mars
  • Ginger6

Halloj! Jag är trött trött trött och har börjat få lite ont i ryggen. Fast för övrigt mår jag super-duper bra och försöker njuta av den här sista tiden som jag och mannen har själva. Men det är inte utan att man längtar tok-mycket efter det lilla pyret!

• Lillenlillen

Hej hå alla medgravida!

Jag är nu mitt i vecka 34 (BF 3/3) och mår mycket bra (peppar peppar)! Har haft en tur med molande kring bäckenet men det känns som att nånting ska man väl få stå ut med, och det är ju inte mer än att jag kan gå ut och gå och röra på mig som jag vill, böja mig till golvet och det mesta annat som en vanlig ogravid kan :D

Idag var jag faktiskt med den blivande mormodern på Centralbadet och åt frukostbuffé, sen simmades det längder och bastades medan hon var på pedikyr i en timme. Himla skönt och väldigt lätt att simma! Någon annan som gör/gjort det under graviditeten?

Började förresten äta niferex (100 mg järn/tablett) istället för hemofer (9 mg järn/tablett) vid förra MVC-besöket. Resultatet blev trots hög dos att järnvärdet gick ner elva enheter och jag tappade ett kilo kroppsvikt på tre veckor. Fick igår veta att den hysteriska lös-i-magenheten som niferex skapade måste gjort att jag inte tog upp något alls, maten gick bara rakt i genom.. SJUKT! Så nu är jag åter igen hemofer trogen :)

Oj, långt blidde re!

Kram på er!

• Lillenlillen

Bianca: Apropå förlossningsdrömmar så har jag nog genomlevt några av de sjukaste.

Jag har fött dels en brun hårig säl som jag minns var på 14 cm och vägde 1200 g, dels en vingmutter av stål som tydligen var "prima och fin och växer sig snart normal" (enligt BM i drömmen)

Det ni :)

• Flisan79

På tal om roliga drömmar så drömde jag att hon sparkade så hårt att foten gjorde hål på magen och stack ut straxt brevid naveln. I drömmen blev jag jätte ledsen men nu efteråt så undrar man hur enns hjärna fungerar egentligen.

• bianca2

he he! knäppa drömmar tjejer!
    angående simning brukar jag simma en gång i vec!an men mitt kort har gått ut nu. däremot ska jag börja på vattengympa för gravida imorgon! det är 8 ggr. får se om jag hinner med alla - är ju i v 32 nu!
    ha en skön kväll - själv tvättar jag, det är ju så kul

• bianca2

förresten - vi ska väl ses om en vecka på Indira kl 18? själv kommer jag komma lite sent. ska på infoträff hos försäkringskassan som slutar 18.00!

• Swenglish

Fina bilder Bianca!

Lillenlillen- det låter jätteskönt! Jag är också sugen på ett besök på centralbadet!

Nu har jag bokat bord på Indira den 23/1 klockan 18! jag kopierar in listan lite senare i veckan så att man kan kolla att man är med, nu bokade jag för 14 personer, men jag ringer och säger exakt antal senare! Man beställer och betalar uppe i "baren" när man kommer in, sen kommer vi sitta en trappa ner i källaren.

Har varit på föräldrakurs idag, mannen kunde inte, och hjälp vad man blir uttittad när man kommer ensam, det är inte klokt vad stigmatiserat det är att vara ensamförälder! Som om det vore något jätteovanligt nuförtiden!
    Senare på dagen var jag hos BM, hon frågade hur jag mådde och jag sa att jag mått lite upp och ner känslomässigt och så började jag gråta, helt utan anledning! Snacka om hormoner!
    Annars mår jag rätt bra fysiskt, det börjar kännas lite tungt och så har jag lite ont över njurarna.
    Vecka 35 imorgon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3