• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • J79

Jippi jag har beviljats havandeskapspenning från 29/1! Fick först avslag med motiveringen att havandeskapet inte bedöms ha satt ned min arbetsförmåga att utföra uppgifterna i mitt förvärvsarbete med minst en fjärdedel. Jag begärde omprövning och nu är motiveringen att försäkringskassan bedömmer att min arbetsförmåga är helt nedsatt pga havandeskap, och därför beviljas hel havandeskapspenning. Förstår mig inte på försäkringskassan, men det ordnade sig till slut. Det ska bli så skönt att bara vara hemma och pyssla.
    Vilka roliga drömmar ni har, själv har jag aldrig drömt om bebisen.

• Björklöv

På tal om knasiga drömmar: Jag drömde att vattnet gick och det var fullt med äppelbitar i vattnet, men det tyckte jag var fullkomligt normalt. Strax därpå ploppade bebisen ut och jag brydde mig knappt...

• Torris

Blir också alldeles darrig av att höra att det faktiskt kommit en bebis till vår grupp!!!
    Det är ju helt otroligt!

Grattis Sannix och jag hoppas innerligt att Ni båda mår bra.

Hoppas som många andra av Er här inne att min stannar inne ett litet tag till - men visst börjar det kännas i ryggen osv.
    Men..lite slit får det väl vara värt? Eller?
    (får vi ju hoppas!!)

Kram på Er alla!

• Lillie74

Ja, grattis SanniXx till tjejen! Hoppas allt gått bra.
    Själv mår jag ganska bra, börjar bli jobbigt i ryggen och ischiasnerven ligger i kläm då och då.

Jag har varit och shoppat första bebiskläderna nu men oj, vad jag ligger efter med bebisgrejer jämfört med er, har bara vagn, resesäng och bilbarnstol.

Jag har också hört att man ska ha en tunn kudde för att undvika att huvudet blir platt, vad gäller täcke har jag kompisar som stoppat in det under madrassen i fotändan och inte dragit upp det så högt och det har funkar jättebra.

Det ska bli kul att ses, var ligger restaurangen exakt?

• bianca2

buhu! mina gravidhormoner har fått fnatt. ställde vår nya fina vattenkokare ( i plast) p åspisen. skulle laga mat. dubbelkillade 5 grr att jag satte på rätrt platta. men vad händer! jo, FEL platta. vattenkokaren smalt. spisen e förstörd (går säkert att fixa) och det stank i säkert 2 timmar. tydligen ganska giftiga gaser enligt killen. hoppas jag skärper mig!!!

• SanniXx

Hej alla underbara och tack snälla för alla meddelanden och tankar som är skickade!!

Så det kan gå! Det blir aldrig som man tänkt sig! Måste börja med att säga att ni har en otrolig känsla att vänta er.

Ida hade verkligen bråttom ut men mår bra. Hon vägde 1965g och var 42.5 cm lång. Föddes den 15 januari kl 15.08 i v. 31+6. Inte så liten

Jag kommer att vara inskriven på sjukhuset tills på fredag ungefär, sen får jag se om jag bokar familjerum på Neo då jag tyvärr inte får ta med mig min guldklimp hem ännu.

Vi mår iaf bra och jag är så stolt och lycklig!! Det är lite svårt att förstå att jag faktiskt har blivit mamma. Men att ha henne utanför magen är så underbart.

Många kramar från Sanna och Ida

(Flera bilder i galleriet)

= Mamma till IDA 070115 =
  • bianca2

ÅH!!!!! Alldeles underbar!!!!!
    grattis grattis grattis!!!

själv gjorde jag tillväxt-ul idag. allt såg bra ut förutom att den lille tackaren vägrade lägga sig så vi kunde se kön! och vi som är så nyfikna!
    ha en skön dag!
    kram

• Ginger6

Åhhh va underbart härligt fin hon är!! Jättegrattis igen Sanna!!

• Swenglish

GRATTIS!!! Hon liknar ju dig precis! Hur länge måste hon vara kvar på sjukhuset? Sköt om er båda!

Grattis till UL bianca, skönt att allt var bra! Får man fråga varför du fick göra tillväxt-Ul? Pga SF-måttet?

• Ginger6

Håller med Swenglish, mamma upp i dagen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3