• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

yes! och för att jag och mina systrar vägde massor. den yngsta över 5! min bebbe såg ut att bli lite över medel men förhoppningsvis inte större än 4!

• Frill

Välkommen lilla Ida! Jätefina bilder Sannixx!

Swenglish, jag har nog samma humör som dig. Ena sekunden är jag så less och önskar att jag fick sova tills det var över, och blir ännu mera less när jag tänker på hur jobbigt det kommer att vara när jag vaknar och ska ta hand om barnet. Då undrar jag vad sjutton jag har gett mig in på egentligen. Andra sekunden sparkar bäbisen till så magen går i vågor och jag blir jätteglad
    Måste uttrycka beundran för min man som tar mina gråtanfall med sånt lugn.

• J79

SanniXx, grattis till lilla ljuvliga Ida!
    Tänk att nu är du mamma.Fantastiskt fina bilder. Hur länge måste hon vara kvar på neo?

Jag har så svårt att förstå att jag också har en sån där färdig och riktig bebis i min mage. Men tanken på det gör mig varm och lycklig.

• Hellur

Grattis Sannixx och välkommen lilla Ida. Jag blir alldeles gråtfärdig. Sitter här på jobbet med tårar i ögonen.

Visst är det svårt att tänka sig att man har en likadan i sin mage, som kan titta ut när som. Man känner den, är ett väldans liv därinne emellanåt, men har ändå inte fattat ännu.

Vilka lustiga drömmar en del av er har. Har inte drömt något om bebisen ännu, är ändå inne i v.32.

• Hellur

Ska till BM senare i dag. Längtar alltid till de besöken. Är spännande att få veta måttet på magen och höra hur bebisens hjärta slår.

I morgon börjar vår profylax kurs, ska blir spännande. Nu när jag börjat inse att bebisen kan titta ut tidigare så känns det skönt att kurserna börjar och man får lite mer information osv.

• Sole

Sannixx!

Åh vilken söt liten tjej du har fått! Så skönt att ni båda mår bra!!
    Kan inte heller låta bli att tänka att "så där utvecklad" ser min bebis ut i magen nu, jag är ju inte så långt efter dig!
    det är ju liksom en riktig bebis!!

Idag hade vi opponering på vår arbetsrättsuppsats och fick G+, snubblande nära VG med andra ord!

Det som var kul var att vår handledare hade gett vår uppsats vidare till några personalare som tyckte frågan var lite knepig
    Det var nästan det bästa betyget!!

BF 26 mars
  • Sole

tack!

hade ju varit kul att få VG men men....
    Jag tycker arbetsrätt är så himla kul och man får ju vara bollplank hemma nu när maken är chef för en grupp med diverse arbetsrättsliga frågeställningar, det är kul!

nu är det bara 6 poäng organisationsteori kvar innan jag landar på soffan innan BF

BF 26 mars
  • Medusa2001

Grattis Sannixx, en sån fin tjej!!!!
    Har en nära vän som födde med akut snitt i vecka 30, den bebben var pyttepytteliten, din flicka ser "äldre" ut.

Och grattis Sole som är klar med uppsatsen!

Bianca: skönt att allt såg bra ut på UL! Vilka stora bebisar ni får i din familj *ler*

Själv drömmer jag inga föda-barn drömmar, utan vanliga, roliga och röriga drömmar. Vaknar ett par gånger på nätterna, men somnar om utan problem. Är det någon av er som inte längre kan sova på rygg (som brukar göra det)? För mig är det än så länge i problem alls, behöver inga extra kuddar utan ligger som vanligt i sängen.

Har blivit väldigt trött senaste tiden, trots att jag knaprar 4 Hemofer tabletter dagligen numera, tycker att det borde bli tvärtomeffekt, men icke. Är trött när jag vaknar, trött på jobbet, trött på kvällarna. Tröttsamt *flin*

Hörde just en kollega som varit hemma med magsjuka i måndags, jag sa åt henne att dra hem och stanna hemma minst en dag till, vill INTE bli smittad av någon förbannad kräksjuka. Blir förbannad när folk kommer tillbaka för tidigt till jobbet och riskerar att smitta ner andra via toalettbesök, dyl. Fy fan.
    Bra av dig Bianca som håller dig hemma en extra dag.

• bianca2

jag var hemma 2 extra dagar! man vet ju själv hur sur man blir när folk kommer o smittar en. men nu är jag tillbaks och det är skönt!! har ju inte kräkts sen i lördags och varit så uttråkad!
    ska på föräldrarutbiuldning ikväll. tyvärr ingen lustgas på sös som planerat pga vjust vinterkräksjukan. ha en skön kväll. kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3