• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Hallå!

Har läst denna tråd och undrar om det finns plats för en till?

Är inne i vecka 31 och nedkomsten beräknad till 20 mars.

• murgrönan

Tack för alla uppmuntrande ord! Jag ska nog gå ner till 50%....om några veckor
    Idag var jag på Polarn&Pyret rean. Jisses så hysteriskt!!
    Någon annan som vågade sig dit? Jag stog i kö till kassan i 50 minuter! Men vi var nöjda efteråt. Köpte en overall som är alldeles för stor för denna vinter, men får fungera som åkpåse denna säsong. Halva priset. Lite annat smått och gott blev det också.

Har börjat må rejält illa nu, maten går liksom inte ner. Det som går bäst att äta är choklad och glass och semlor och sånt....jag får väl offra mig

• bianca2

hej på er! var på en jätterolig 80-talsfest igår (ska lägga upp lite roliga bilder ikväll) men hade en riktigt jobbig natt. har kräkts massor! killen ringde sjukvårdsupplysningen och de trodde det var vinterkräksjukan. ingen fara för bebben men jag måste vara hemma 2-3 dar så jag inte smittar någon. mår bra nu men är rätt matt. och stackars killen som fick torka upp efter mig. hörde även skräckhistorier att magsjuka kan få igång förlossningen men änså länge verkar det lugnt. har inte kräkts sen i natt så jag hoppas det är över nu! ha en skön dag och kväll. kram kram

• majlinsa

Åhh vad roligt med rea.. men jag ska nog inte gå.. kommer nog inte hitta nått.. om inte deras skötväska är på rea :p

• Pippil8

Oj, här händer det grejor. Tänk om SanniXx har fått barn nu? Hjälp vad verkligt det blev plötsligt att det faktiskt snart är dags för oss andra också... Måste börja göra listor på vad vi behöver fixa och vad som ska ner i den där BB-väskan.

Låter inte skoj med magsjuka bianca2 Är aldrig kul men säkert inte roligare nu när man är gravid!

Välkommen hellur! Kommer du med på vår träff den 23/1 (för det blev det väl?)?

Frill - du har verkligen rätt i att du inte ska behöva lida för att arbetsgivaren har så dålig planering. Jag jobbar ganska mycket jag med, men 12-timmarsdagar skulle vara riktigt jobbigt! Lyckligtvis mår jag riktigt bra så jag hoppas jag fixar att jobba som planerat.

Jag var förresten hos bm i fredags och magen hade växt som den skulle. Krabaten har fortfarande huvudet uppåt, men det är väl ok, är ju bara i v32 (idag). Nån som vet när de brukar vända sig hos förstföderskor? Mitt hb var bättre än nånsin (har normalt dåligt hb) så jag kan verkligen rekommendera Hemofer som jag käkar 2-4 tabletter om dagen av och som inte påverkar min mage ett skvatt! Jag har provat ett gäng olika järntillskott och alltid slutat ta dem pga betongmage. Men hemofer funkar!

• Sole

hej alla!

idag har jag inte gjort någonting, legat på soffan hela dagen så nu gäller det att ta tag i läsandet av uppsataser *suck*

läste i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15598883.html att Sannixx mådde bara bra nu och inget vidare hade hänt, det är ju skönt!

Vi var också och handlade i helgen, bla madrass till spjälsängen på IKEA och en liten kudde. Just kudde verkar det råda olika rön ifall man ska ha när de är spädisar, men på både täcket och kudden såg vi sen att det stod +1 och de tolkar jag som att de ska var över 1 år för att använda...?

annars var det ju profylax-kurs i helgen, den var bra och informativ tycker jag!

BF 26 mars
  • Emma3

Vi var på ikea idag, bestämde oss för en spjälsäng + madrass där. Pappa ska hämta de någon gång i veckan.

Vad jag har förstått och hört ska man inte ha täcke till bebisen förrens den är 1 år utan bara en filt. Kudde kan man ha men bara en liten platt.

Gravid med plutten v31
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3