• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

På tal om tvättlappar och täcken och sånt så hoppas jag att det är något som tas upp på föräldrautbildningen. För jag har verkligen ingen koll alls vad gäller "skötsel och utrustning"

• Sole

majlinsa

HOn är troligtvis på SÖS då Tyresö ligger söder om söder och hon ville föda på Södra BB

Ginger
    vi har verkligen haft lika helg, både IKEA och profylax
    gck ni båda delarna nu i helgen?

BF 26 mars
  • Sole

lustigt att vi är så många som glatt köpte täcke och kudde på IKEA för att sedan upptäcka att det står +1 på det

jag har hittat den här länken och tyckte den ger rätt många bra tips från dem som har små bebisar vad osm är nödvändigt och vad som man bör tänka på!

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m12810509.html

BF 26 mars
  • Sole

info om Sannixx i tråden www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15598883.html

Info om Sannixx!
    Hörde av Sanna igår kväll runt 23-00 och då hade hon ONT, skrev hon och ev trodde de att det var på gång inom en snar framtid. Vid 03 inatt hade hon messat och skrivit att hon var öppen 3 cm och att det var på g.... Å vad som hänt sedan dess ja det kan jag inte svara på. Men antingen kämpar hon väl på eller så är det kanske överstökat.
    Puh, blir kallsvettig bara jag tänker på det.
    Man undrar ju vad hon gör i detta nu. Å hoppas det går bra med lilla tjejen hennes!

Antar att jag hör av mig här när jag vet mer! Men verkar som er tråds första bebbe är på g iaf!

/Kristine

BF 26 mars
  • bianca2

ÅH!!!! det är ju så spännande att jaginte vet vart jag ska ta vägen!!!

• Ginger6

Jättespännande!! Håller tummar & tår för Sannix och lilltjejen

• Frill

Oj, tänk om trådens första bäbis är här nu! Hoppas att både mamma och barn mår riktigt riktigt bra.

• Vivs

Ja, man blir ju alldeles tårögd!! Hoppas allt gått bra för Sannixx... bebisen borde vara ute nu tycker man...

Idag har jag tagit en tur till stan och köpt ett par omlottbodies, kom på att det kanske är bra att ha i början.. gick en sväng till P.O.P och hittade en på rea, alltid härligt att fynda lite Blir nog inte så många resor in till stan efter idag, blev riktigt trött av att gå och kissnödig heeeela tiden!

Har också ont om plats i hemmet och funderade på alla möjliga slags skötbord. Nu har vi fått ett av min bror som står i sovrummet och där får det nog bli... tyvärr vart det för trångt i badrummet!

Bianca - skönt att du mår bättre från magsjukan.. jag fick kräksjuka i våras och det var ingen lek...och då var jag ändå inte gravid! Det enda positiva var att jag slapp karensdag för jag blev smittad genom jobbet.. inget ont utan något gott i sig

Apropå vad folk säger om magen så brukar jag få höra att jag har en ordentlig kula. Det stämmer nog, är rätt liten i övrigt.. Något som stör mig däremot är att folk inte kan låta bli att kommentera att man ska ha en mars-bebis... "jaha, gjord på midsommar då..." Är så less på att höra det!

• Hellur

Har med spänning följt infon om Sannixx. Hoppas verkligen att hon och bebisen mår bra.
    Ja det bevisar att alla av oss skulle kunna få när som.

Ang. träffen den 23/1 så kan jag inte då. Hade varit jätte roligt att träffa alla. Men då börjar vår förberedande förlossningskurs på Danderyd.

Middag 23/1 18.00 Indira

Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e
    J79: 23:e
    Medusa: båda
    Hellur: 16:e, har kurs 23:e

• J79

Hjälp vad spännande tänk att SanniXx kanske har sin lilla tjej hos sig nu! Hoppas att allt går bara bra.
    Jag kommer att ha en liten kudde till babyn, har hört att man ska ha det så att den inte blir så platt bak i huvudet eftersom den alltid sover på rygg. Tror nog inte att det är så farligt med ett tunnare täcke heller. Det är nog farligare att ha babyn sovandes i samma säng som föräldrarna, vilket många har.
    Vid blöjbyte tänker jag använda tvättlappar i skumplast (som man köper i storpack), vatten och laktacyd eller någon liknande tvål om det behövs. I skötväskan tänker jag ha tvättservetter.
    Jag var förra veckan på föräldrautbildning på Barnmorskorna gamla stan. Det var del ett av tre. Första delen handlade nästan bara om amning, nästa gång ska vi prata om förlossning och sista gången handlar det om smärtlindring.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3