• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

Ida är idag i v.32+1 och kommer iaf få stanna tills v.34+6 så det är en lång väntan, men bara hon kommer må bra så får man stå ut. Själv blir jag utskriven till helgen. Det känns väldigt konstigt att inte sen kunna gå till henne när man vill utan har resvägar..

Ni har verkligen små underverk i magarna Åh, dom är så underbara att lukta på och gosa med..

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Vivs

Å, ja, det måste vara underbart, Sannixx! Men märkligt att behöva lämna lilla Ida på sjukhuset
    När du är hemma sen får du skriva och berätta hur allt gick till...en förlossningsberättelse! Det har verkligen varit spännande att följa det som hänt dig!

• murgrönan

Tusen grattiskramar SanniXx!! Hur spännande som helst, även om det innebär lite omvägar så här i början. Men huvudsaken är att ni båda mår bra!!
    Kram

• Plutten forever

Sole: jag var på SÖS föreläsning i början av januari (minns inte datumet), kan varmt rekommendera att du går på den om du tänker föda där!
    Jag fick jättepositivt intryck av barnmorskorna & sjukhuset.

bf 12 mars
  • SanniXx

Jag tror faktiskt jag har mera tid nu framför datorn än vad jag kommer ha när jag flyttar hem Väl hemma så kommer jag vara på SöS under den vakna tiden.. Måste mata, byta och gosa

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Ginger6

Sole & Vivs! Precis så känner jag också, har också tolkat det som att huvudet är neråt och att det är rumpan som trycker uppåt. Men om det inte är så så är det ju ändå ett tag kvar för bebis att vända på sig. Angående studiebesök och lustgas- provning så kommer vi få göra det på SÖS också. Jag går på Södra BB och förlossningsrummen ligger precis där barnmorskan är så det blir studiebesök varje gång nästan Ha en bra dag alla!

• Ginger6

Aha...såg inte alla inlägg innan jag svarade... sorry

• bianca2

hej hej!
    Var hos bm idag: Sf-mått 32, hjärtljud 144 och blodvärde 124. Huvudet låg nedåt men den var fortfarande rörlig. har ju käkat dubbel dos järntabletter och det har tydligen hjälpt! Hade bara gått upp 0.5 kg. skönt! Går in i v 33 imorgon Ska på vattengympa för gravida ikväll. Ha en skön dag! kram

• Medusa2001

Hej allihop!

Har fått datum för snitt, det blir den 9 mars! Plötsligt blir allt än mer konkret och verkligt, herregud, det kommer snart komma en liten tjej och bo hos oss de kommande 20 åren *skrattar*

Blir definitivt en vända till IKEA och Babyland inom kort.

Hoppas alla mår bra!

• cirpen

Grattis Medusa2001! Då är vi minst två härinne som skall snittas eller är det fler?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3